• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

j o n n a h skrev 2008-07-17 21:01:13 följande:
    Min lille groda är 6 månader men väger redan 10 kg, hihi, snacka om hull på lår och armar.. men han är lång också så han är proportionerlig i alla fall! hur gamla är dina tjejer?
    Oj, vilken liten goding. 10 kg på 6 mån är imponerande. God aptit?
    Min äldsta fyllde precis 3 år och lillasyster är snart 20 mån. Vår lilla Matilda vägde drygt 10 på 18 mån kontrollen.. Kul att det är så olika!
  • Preggi
    j o n n a h skrev 2008-07-17 21:21:34 följande:
    ja, det är verkligen olika! hihi, det var lite skillnad mot min tjockis! han gillar mat, men inte så extremt som man kan tro! Åh, nu sitter jag och letar som en tok efter nanoou och småfolk-suits på rea.. det finns ju sååå många webshopar att kolla igenom!
    Det finns ju en hel del sidor att gå igenom. Är det nån speciell suit du är ute efter? Finns ju en hel del att välja på. Jag vill också ha en bebis att köpa en massa fina suits till...

Ni som har molos sorbet byxor, vad matchar ni till? Det slank hit ett par nu på rean och jag vet inte riktigt vad jag ska ha till. Kasnke bara en helsvart långärmad t shirt?
  • Preggi
    j o n n a h skrev 2008-07-17 22:04:32 följande:
    jamenvisst, hur många olika som helst! och så vill man ju helst ha rea och allra helst fraktfritt också.. nja, jag är lite sugen på småfolks vita (är den vit eller typ beige?) suit med bilar, eller den med gröna äpplen! Eller nanoous gråa suit med splash-mönster! eller.. ja, jag vet inte!! andra förslag?? det finns ju så mycket fint!!ja, det är mysigt och såå roligt att köpa massa suits och andra kläder till bebis! nackdelen dock är ju att de växer ur allt så fort, när de blir lite äldre kan de väl ha kläderna längre? eller det kanske inte är positivt förresten för då får man ju inte köpa nytt lika ofta
    Nanoousuiten finns på ajabaja på rea vet jag. Där finns det ju massor med småfolk med men de är nog inte på rea. Jag gillar den orangea med grodor på. Svårt för mig att tänka killkläder.. Småfolk hade en förra säsongen som är gul med bilar på, den finns säkert på rea nu. Superfin, tycker jag.
    Det är ju lite delat tycker jag, jobbigt när de växer ur favoriter men jag letar ju alltid anledningar att köpa nytt...
  • Preggi

Men var är alla ikväll?

Jag tycker årets regnbåge var stor i strl. Jag tog 92 i tröjan till M men den passar P. Har iofs inte testat den på M än men det ser hur bred ut som helst. Det är därför jag har köpt bodys nu istället. Dom sitter så bra på M. Sugen på cirkusprintet nu. Nån som sett det irl?

• Preggi
    Lina med Liten skrev 2008-07-17 22:40:05 följande:
    Kollar 3an ju
    Zvartaliljan skrev 2008-07-17 22:42:35 följande:
    precis
    Mä, kan ni inte göra 2 saker samtidigt?
    j o n n a h skrev 2008-07-17 22:42:16 följande:
    tack för tipset om ajabaja! där fanns ju helt otroligt mycket småfolk! ja, den där gula med racerbilar är ju jättefin! Den ska jag spana efter! Tack! nu väntar sängen för mig! god natt!
    Godnatt!
  • Preggi
    loveliva skrev 2008-07-17 22:44:26 följande:
    Jag köpte också förstora regnbågar till pojkarna. Men de får väl ligga i garderoben och vänta lite, eller så får Love ta Melkers.
    Tur att man har fler barn.. Hur stor ålders skillnad har du mellan pojkarna?
    Lina med Liten skrev 2008-07-17 22:48:27 följande:
    Preggi: jag gör ju det!
    Duktig!
  • Preggi
    loveliva skrev 2008-07-17 22:56:43 följande:
    Det är 16 mån mellan Love och Melker och 2 år mellan Hilda & Melker
    Det var bra jobbat, många barn på kort tid. Jag hade gärna skaffat en till tätt men min man vill inte..
    Men vi ska ha 4 barn till slut. Om jag får som jag vill..
  • Preggi
    nikki2006 skrev 2008-07-17 23:03:36 följande:
    Vad kulHoppas du gillar
    Jag kikade in jag med. Vad mycket fint du köpt!
  • Preggi
    loveliva skrev 2008-07-17 23:10:30 följande:
    Jätte fiiiiiin shopping!!!!!!!
    Våra tjejer är födda i juli -05 och november -06. Knappt 17 mån mellan. Så underbart att ha dom tätt...
    Vänta bara tills Hilda är lite större så vill du nog med ha en liten igen, tror du inte?
    Om jag får som jag vill så ska vi ta 2 till tätt om ett par år.
  • Preggi
    loveliva skrev 2008-07-17 23:31:44 följande:
    Aha, men då har vi ju samma åldersskillnad på våra barn Javisst är det mysigt! Ja, jag tror också jag blir JÄTTE sugen på en liten till sen, eller det är jag redan Men nej, det är tvärstopp från mannen
    Inte blev det bättre idag när jag satt och tittade igenom våra gamla foton på tjejerna..
    Jag ska ligga lågt nu och inte nämna bebis på ett tag och se om han kanske ångrar sig. Just nu tycker han att vår familj är perfekt som den är.. Det tycker ju jag med men den skulle vara ännu bättre med en liten till.
    Undrar om man nånsin kommer bli av med bebislängtan?

Nä idag lägger jag mig "tidigt"

Godnatt tjejer shoppa väl

Hörs imorgon
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10