• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjollabolla skrev 2008-08-06 13:17:17 följande:
    Är starsen fina med planeterna? Jag kom ju på nu att jag har ju dom lilarandiga byxorna så man kanske ska ha tröjan med stars till den... Vad är snyggt till dom gråa byxorna med gröna/rosa stars? Nåt speciellt?
    tror du inte katvigs grönrandiga tröja passar till de gröna/rosa starsen. har ingen aning, men den gröna från katvig som är lite åt mint-hållet ser ut att vara liknande de gröna stjärnorna... kanske?!?
  • Jen80
    Tjollabolla skrev 2008-08-06 13:22:53 följande:
    Tror du? Nääe det tror inte jag, iaf inte dom turkosa. Dom är ju så lysande och klara...
    Buttelina skrev 2008-08-06 13:22:57 följande:
    nädå det kommer de inte alls
    Ok, jag ger mig . Säger inte mer ...
  • Jen80
    CamillaJ skrev 2008-08-06 13:28:04 följande:
    Jen80- Incommunicado`s lillkille ha juj det på sej i bildisen.. vet jag inte om jag stavat rätt till namnet haha det va svårt men de finns ju bild i bildtråden på det om de är dom du menar!
    Aha ok... ska kolla, men det är säkert det jag menar .
  • Jen80

CamillaJ: Jobbar inte du?!? Fast nu skulle jag precis säga att du kunde ta bussen hit, men det funkar ju inte då barnen inte är helt krya . Åh, va jag är uttråkad. Får nog bli en promenad när Ilon har ätit färdigt..

• Jen80

Funkar inte att lägga in bilder på den här datorn, men i mitt BG finns lite tröjor som matchar med de röd/oranga byxorna (molo). Bl.a har jag haft den till en svart shampoodle-tröja, vit tröja, RoomMate lila tröja med igelkott, ESL trädtröja och så den randiga tröjan som är till. Igår provade jag på Ava med Katvigs lila midiapple-body och det funkade bra, men tycker inte ava passade just i den bodyn.
    Det var nog allt jag har testat till...

Lade in lite nya bilder i BT. Nåt OT, men det får ni ta ...

• Jen80
    FL Lisa skrev 2008-08-07 20:09:01 följande:
    haha...ingen fara. allt sånt kan man inte hålla reda på. det är bra om man håller reda på det man själv ska shoppa och har shoppat är det förresten någon här som vet om IdaTs lila färg kan tänkas matcha med molos lila muddar.Det är synd att molo multiflower känns så tjejig...den matchar nog bra till de röd/orangea byxorna
    den kan nog funka. Har ingen hemma då jag inte är så förtjust i IdaT...
    Till Ava har jag de randiga byxorna tillsammans med den blommiga bodyn. Jättefint!

jacao: Tack

Farligt att amma. Vet ni vad jag har ätit nu bara ikväll sen barnen somnade kl. 19. en kopp te, 3 mackor, 4 bullar och säkert 10 såna små Jättenkex (eller vad de heter). Finns liksom inget stopp. Så här är det jämt på kvällarna. Bara äter och äter. Sen har jag ju turen att tappa en massa vikt när jag ammar, men ändå... känns inte så hälsosamt - men gott !
  • Jen80
    Duntoffla skrev 2008-08-07 20:22:44 följande:
    Ja att det alltid är männen som opponerar sig. Undrar om de är homofober hela bunten? mortillsju- Svårt val med vinterkläderna! Bra med  lång jacka, fickor mm. Det enda är att den ser väldigt stor ut. Fast det är ju inte vinter än michayla- vilken skön stil! Fina prickar på en liten goding!Jen- Fina grabbar i sandlådan. Vad fina du och Ava är! Hon passar superbra i den oranga Småfolken!Lillronya- Jag tycker absolut att bodyn passar de grå jeansen. Vilken kollektion är den bodyn ifrån? Snygg! Och cirkusen är E jättefin i! Blir mer och mer sugen på en suit eller body jag med... (till N alltså )
    Ja, jag har bara testat den på en gång tidigare och då gillade jag den inte riktigt. Men nu tycker jag den är jättefin!!
    mortillsju skrev 2008-08-07 20:30:34 följande:
    Åhhh så fint! Jättehärliga färger! Jag har ju blomtunikan så kanske skulle jag slå till med ett par byxor av denna sorten att ha till?
    Åh, klart du ska! jättefint ju!!!

Duntoffla: Ja, jag kan verkligen inte säga att jag är tjock nu. Satt och kollade på gamla kort idag och saknar min lite mer kurviga figur jag hade innan jag fick barn. Väger runt 10 kg mindre nu än innan jag blev gravid med Liam. Har ingen rumpa alls att tala om och brösten lär försvinna när det är färdigammat. Jag som alltid har haft bröst och rumpa . När jag ammade Liam var jag ännu smalare och på vissa kort ser det närmare groteskt ut - anorexiasmal. Stl 34 (eller 25 i vidd) i affärerna fick jag på mig utan problem och ofta var de lite stora. Inte lätt att hitta stl 32!! Och jag är nästan 170 cm. Nu kan jag ha stl 34, men ibland är det för litet. Så ja, lite bullar gör mig inte tjock iaf ...
  • Jen80
    mortillsju skrev 2008-08-07 20:52:16 följande:
    Jag får ta med mig Tunikan dit när jag ska spana. Såg att modellen på byxan var superfin. Tycker du inte deras byxor är lite tunna för vinterbruk? *funderar*Tänkte be om att få prova en Reimaoverall med, ett sista försök för att se om passformen på deras overaller ändrat sig under natten
    Jo, de är lite tunna, men passar perfekt nu när det inte är så varmt och till hösten/vintern har man ju ändå oftast overall eller några överdragsbyxor och då tycker jag såna byxor är perfekta att ha under. Så helt klart ett bra köp !

Usch, nu vaknade Ilon för tredje kvällen i rad pga sina ögon (röd, rinner och lite gegga). Antagligen ögoninflammation. Imorgon ringer jag till läkaren för jag har inte lust att han ska vakna varje kväll nu hela helgen. Men han är så go! Vaknade nu och var jätteledsen och vägrade ligga i sängen så jag fick plocka upp honom. Sen satt han här i mitt knä en stund och sen gick han ned och lade sig på magen på en madrass här på golvet (har haft en kompis här inatt) med benen utanför och höll på att somna. så det var bara att gå och lägga honom nu, Skönt när det inte blir skrik sen när han ska i säng sen iaf.
  • Jen80
    SmillaMilla skrev 2008-08-07 21:02:33 följande:
    Nu letar jag efter ett par molo byxor De randiga i röd/orange och lila muddar. Finns ju inga i stl 80 eller 86. Någon som sett dem?
    eleraff?!
  • Jen80
    Mosen08 skrev 2008-08-07 21:29:03 följande:
    86 finns på eleraff
    Hehe, jag var visst lite sen ...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10