• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Loveliva: Va fint stjärnlinnet med de blå och röda stjärnorna är. Har inte tyckt att de färgerna är nåt speciellt innan, men tycker om det mer och mer. På din sötis var det jättefint!

• Jen80
    ängeln83 skrev 2008-07-29 21:32:17 följande:
    Oooh vilken dröm jag har fått nu, detta huset vill jag att vi ska bo i, o i butikslokalen ska jag ha en affär med bara danska kläder. Hela huset är bara SÅ läckert. Vad tycker ni, ska jag plocka fram valp ögonen? www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/209828
    Men åh, vilket fint hus!!!!
    Hehe, valpögonen.. Varför då försvinna från datorn ?!?! hehe

Nu ska jag ta och stänga av och gå in till en liten Ava som precis vaknat och säkert är hungrig.
    Kram på er!
  • Jen80

Goddag på er i tråden!
    Har varit nere i Karslskrona i några dagar och hälsat på min bror och hans familj. Var inte ett dugg planerat, men så blev det. Har varit intensivt med roligt. Deras lilla Tyra är 2 mån äldre än Ilon och de har så roligt tillsammans. sen har de Embla som är 5 år, så hon och Liam leker.
    Ilon har VÄGRAT att somna borta, så jag har fått gå med honom i vagnen när det har varit dags för att sova och sen lyfta över honom till sängen. Lite jobbigt, men han har typ aldrig sovit borta så det är ju inte konstigt.
    Var inne i stan och kollade in en affär som sålde Småfolk. Lite rea på kortärmade tröjor så jag stod och höll i den fina blå med vita elefanter (till Ilon), men vi har verkligen inga pengar den här månaden, så jag MÅSTE hålla igen. Tråkigt med sant !! I augusti skulle även nya SMåfolk komma och då är man ju sugen på att se de och antagligen köpa med .

Massa fin shopping i BT (och finfina barn såklart !!). Molos tärningtröja var ju jättefin på. Trodde jag verkligen inte när jag bara såg den på bild...

• Jen80
    Emmsan skrev 2008-08-03 12:47:04 följande:
    välkommen till karlskrona ;)
    Åh, tack tack ! Fast nu är jag hemma igen. Vart i Karlskrona bor ni? De bor på Bergåsa. Jättemysigt där tycker jag. Var nere nån kväll och badade då de bor 100 meter från havet. Men nu letar de sig mot Kalmar igen...

Har dukat upp med en stor fikabuffé här . sambon är iväg med Liam i skogen och de andra två sover. Ilon har sovit sen 10.30 så han lär väl vakna snart. Kanske borde fixa lunch ist... hmmm...
  • Jen80

Angelinah: Härlig blomrumpa !! Så gulligt! Har inte kollat på suitarna, men det lär ju inte vara på varje suit, så du hade ju tur som fick den så klockrent hehe.
    Åh, längtar till Ava kan ha sina nya molosar... nackdelen med att köpa lite stort.

• Jen80
    Emmsan skrev 2008-08-03 12:55:47 följande:
    ahh bergåsa e fint  ( men dyrt ;) vi bor i lyckeby id mc donalds nästan ;) va ni inne ngt på sailet då?? tycker jag känner igen namnen på barnen hmmm får man fråga vad din bror heter ;)
    Danne heter han. Embla går på dagis inne i stan.
    Mc donalds vet jag vart det ligger .
    Ja, Bergåsa är fint. de köpte en ruckel och har renoverat det en hel del.
    Ja, vi var inne en sväng i torsdags. skulle bara åka ner till dem under dagen och bada lite. Hade ingen aning om att det var Sailet. Min bror är inte så informativ om man säger så . Men det fick vi veta på vägen dit, utan vagn till Ilon och sambon in badshorts hehe. Så jag fick springa in på stan och köpa shorts och kalsonger haha. sen fick vi låna vagn av nån granne. på vägen hem sen på kvällen så fick jag för mig att jag kunde sova hos dem medan sambon jobbade fred-lörd (jobbar i Karlshamn. så det var bara hem, packa lite och åka ner igen. VAr inte nere förrän 23 eller nåt. Verkligen oplanerat.
  • Jen80
    Emmsan skrev 2008-08-03 13:14:44 följande:
    haha va kul :) men hmm igen känner verkligen igen alla namnen juuuuu scary ;) stina jonson säger dej ingenting i sammanhanget?? typ släkt till dig eller "dannes" sambo:)
    Malin heter hon. Men vi har inga släktingar där nere. Konstigt! Han jobbar med datorer. Inte jobbmässigt du känner igen namnet. Hehe, måste näatan ronga och fråga dem om de vet vem du är ,
  • Jen80
    Emmsan skrev 2008-08-03 13:18:37 följande:
    haha jamen du vet denna stan e liten o deras barns namn e inte så vanliga här :) jag måste lura lite till på det ;)
    VAr tvungen att ringa och kolla . Men de kände inte igen barnen iaf. Har du inga bilder på er? Blir ju nyfiken ju hehe.
    CamillaJ skrev 2008-08-03 13:19:23 följande:
    Preggi- Ja det är härligt att jobba *Fortfarande* Haha.. men det är skönt att vara ledig med som nu Jen80-Kul att ni varit iväg ringde i förrgår tror jag men inget svar Tänkte åkt förbi ..men vi få ta det en annan dag och nu är ju inte Isak hemma !!
    HEEEJ! Vad händer?!?! vi pratar ju aldrig längre . Nä, får verkligen ta och ses snart. Måste ju ha Avas suit också innan den blir för liten ... Nä, så stor är hon inte än!!
    Nä, jag läste att han är iväg. Tokiga du!! Haha, jag som går och undrar vad jag ska hitta på nu medan Liam är i skogen några få timmar . Men äh, han kommer nog hem snart så är allt som vanligt igen. Men nu måste jag hänga tvätt innan Ilon vaknar... Nu skiner ju t.o.m solen och jag har en massa tvätt som måste torka...
  • Jen80
    CamillaJ skrev 2008-08-03 13:35:40 följande:
    Hej kompis! Ja vi måste ses snart tycker jag har redan gått för lång tid jag är ledig nästa helg kanske ska ses nån dag där? Vi kan komma bort till er en stund. Så ta jag med mej suiten haha den drömde jag om häromnatten haha att den va jätte liten ...men så kul ska vi ju inte ha och så lång tid få de ju inte dröja innan haha Ava har ju redan blivit stor som det är.Vi få höras av tycker jag
    Ja, du vet hur stor den klänningen var, den du köpte till henne. Nu är den nästan liten. Eller den är lite kort i ärmarna. Den är verkligen superfin på. Tänkte köpa en stl större, men det har inte blivit av än. Men just den modellen på klänningar är så bra nu när hon är så liten.

Tror ni Ilon är trött efter tre dagar i Karlskrona. Han har sovit sen kl.11 . Han sover ff alltså...
  • Jen80

Sen 10.30 har han ju sovit !!

Preggi: vi vet hur det är att ha barn . Alla tror vi att våra barn är värst, men det sköna (och det man får trösta sig med) är att det alltid finns värre ...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10