Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Butte- Fåraherden är ju grymt fin! *vill ha*
    Älskade Noel
  • Duntoffla

Visst vet ni väl att Sweetfunky har rea? (30 % på allt utom NS) Inte för att jag hittat något men...

Älskade Noel
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-13 20:03:56 följande:
    Är det bara jag som inte tycker om den? *jag går alltid mot strömmen i denna tråd*
    Haha...Din motvalsare! Fast vi brukar väl ha lite lika smak va?
    Buttelina skrev 2008-06-13 20:04:09 följande:
    visst är den! det är en sån tröja som man inte ser när man kollar runt i ebutikerna, man liksom bara bläddrar förbi, men sen när man ser den irl ...
    Den är ju inte jätte uppsendeväckande eftersom den är cremefärgad tror jag. Kanske känns lite trist vid första anblicken.Men trycket är så fint. Man är ju mer van vid det färgglada Småfolken.

Fl Lisa- är du här?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-13 20:10:40 följande:
     jag köper bara fuuuula, riktigt fula kläder till mitt stackars barn *snyft*
     Ja, vad skönt att du säger det själv nu! Jag har alltid tyckt att Skatten sett för hemsk ut men inte velat säga något
    FL Lisa skrev 2008-06-13 20:11:19 följande:
    visst är jag det
    Bra. Kollade på en dansk sida om jackan och där står det storlekar som ex 62, 74 och att man ska välja den storlek som barnet är. Dvs 74 i vårt fall. Läste sen på Luckylittleme´s hemsida där det stor att den är stor i storlek. En del danska butiker verkar börja sin rea på söndag. Går igenom alla nu och ser vilka som har och inte.  (innan vi har bestämt oss är väl allt slut )
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-13 20:11:53 följande:
    Tofflan --- ja vi brukar väl ha lika smak..... så du köper nog oxå bara fuuula kläder
    Näääää! Det är snarare så att de få fina kläder Skatten har är sånt som du köpt sen du sett N i BT Räcka ut tungan
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Tjejtriss skrev 2008-06-13 20:13:52 följande:
    Ja, den är jättefin! Fast den får vara..
    Ja, jag får också spara mina pengar till något annat. Har en cremefärgad och det får räcka för tillfället.
    jompa skrev 2008-06-13 20:14:39 följande:
    Ja så är det, bara så att vi inte velat säga nåt innan
    Vem var det som nyss prompt ville ha med mig på shoppingtur? Som sin personal shopper 
    Älskade Noel
  • Duntoffla

Fantastiska Skatt skrev 2008-06-13 20:19:00 följande:
    *tar mitt brustna hjärta och går och rensar lite i garderoben tror jag*  
     Kärlek börjar alltid med bråk

KissesBlow Kiss

Älskade Noel
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2008-06-13 20:19:46 följande:
    ja då blir nog den mindre kanske bäst. Tror jag. *velar* Vad duktig du är som orkar kika igenom de danska sidorna. Jag började men det är ju sååå jobbigt. Iaf när man har en liten A som ska vara med och hjälpa till med att trycka på tangenterna med jämna mellanrum. Ska försöka hjälpa till att kika runt på lite danska sidor..Jag googlade på namnet och fick upp lite olika butiker (de flesta finns nog dock här inne i länklistan också) men jag hittade ingen som hade rea och rätt storlek och färg. Har du bestämt vilken färg du vill ha? Jag är nog faktiskt mest inne på brun fortfarande
    Noel sover. Tack och lov! Jag är också velig ändå. Kanske ska ta större i alla fall? Det blir nog den bruna i alla fall. Så han matchar Buggan!!

Äh, jag har snart kollat alla danska sidor. Det gäller ju bara att hitta storlekarna nu.

Egentligen borde jag gå och fota lite T-grejer. Urk vad trist!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-06-13 20:21:33 följande:
    fyll på den med lite snyggt istället
      Snart kommer väl FL in och bryter catfighten!
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-13 20:22:38 följande:
    Hörru' *blir seriös en stund* Är det ff MATjackan du pratar om och velar i stl? jompa har ju en t sin tös, hon vet nog hur de är i stl
    Ja, jag vet och jag har fått måtten av Jompa men han ska ju ha den hela hösten och är lite knubbigare än M. Blir så osäker på hur fort han växer över sommaren. Vill inte beställa en från DK och sen är den för liten i september.
    jompa skrev 2008-06-13 20:22:47 följande:
    Ok sorry tar tillbaka allt, du måste följa med och hålla mig sällskap, jag kan ju inte gå och virra helt själv på stan Jag med det dåliga lokalsinnet
    Trodde det var Angelinah som hade sopigt lokalsinne? Du hittade väl bra?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2008-06-13 20:26:58 följande:
    haha..svårt med storlek. Får väl helt enkelt ta det som hittas! Fast en större känns ju iof bra...en för liten blir ju aningen svår att använda men är den lite för stor så går den ju att ha i alla fall. Sen så hoppas jag ju att han ska kunna ha den länge och då behöver jag dessutom kunna få plats med lite kläder under också..vi flyttar eventuellt uppåt landet i januari och där är det KALLT på vintern
    VA? Ska ni flytta? Till Luleå? Där ser man.
    Buttelina skrev 2008-06-13 20:26:27 följande:
    skattens mamma vet att jag löööövar henne
     Jag veeeet! Ni är ett sött par!
    Älskade Noel
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10