Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Jen80 skrev 2008-06-09 22:48:12 följande:
    Jag tycker de klänningarna verkar helt normala i stl och inte alls så små som Kikkid annars är, så den borde nog bli bra till henne om hon har 92 i andra kläder.
    ja de är normala i storleken. Maia har den gröna i 86 och jag är rädd för att 92 blir på tok för stort tyvärr men vi får se.
  • Zvartaliljan
    jojoa75 skrev 2008-06-09 22:52:16 följande:
    såg nu att du oxå beställt därifrån när jag läste tillbaka, jag måste ha beställt efter dig.. Men, men om hon inte har 2 så överlever jag
    ja vi får väl se tror hon har automatisk uppdatering för nu är den borta så hon hade nog 2 i 92 då.
  • Zvartaliljan

Godmorgon alla! Maia sover fortfarande...hon verkar inte ha någon energi alls

Läkaren ringde då han hade tittat på hennes bilder från lungröntgen och han kunde se att hennes bronkväggar var förtjockade, vilket då förklarar hennes andingsproblem. Ännu ett tecken på astma. Men jag är själv inte fullt övertygad om det än...vill se vad 24h-ekg:t visar sen.

Är det någon riktigt rolig rea någonstans? (freshmilks har jag redan kikat på)

Jojoa - Vart på Öland ska ni?? Vi är ju här hela tiden nu (har fått mobilt bredband )

• Zvartaliljan

Enligt distansköplagen så har du rätt till byte även om det är nedsatt, vad de än skriver på hemsidan! Så det kan du lägga till i mailet när du mailar om att du vill byta

Tjollabolla skrev 2008-06-11 13:04:06 följande:
    Hur funkar det egentligen om man köpt en nedsatt vara? Får man lämna tillbaka då??
  • Zvartaliljan

Nej det har ju fortsatt med utredningen till varför hon inte äter...och nu har de då börjat kolla hjärta och lungor. Problemet är ju liksom inte att hon inte vill äta, problemet är ju att hon inte orkar. Astma är då det de tror starkast på efterom hon har så många övriga symptom som stämmer in på det. Men även någon hjärtdefekt...därför ska hon nu kollas med 24timmars-ekg för att upptäcka ev. arrytmier.

Hon är så pigg och glad emmellanåt så ingen kan tro att hon är så sjuk, men efter bara 10-20 minuters intensivt lekande så behöver hon sova eller vila för att ta igen sig (kryper oftast själv upp i soffan med snutten o vilar framför tvn en stund). Hon lekte hela dagen igår...inte så intensivt men ändå lek och sen somnade hon vid 18...och sover fortfarande...

ellenagnes skrev 2008-06-11 13:03:59 följande:
    Usch vad tråkigt att Maia är så sjuk. Jag trodde hon blivit bättre efter allt strul med att hon inte åt.
  • Zvartaliljan

Butte - Ja i det stora hela. Vaknade en gång när pappa o jag skrek lite för högt när Zlatan gjorde mål så då blev hon lite uppskrämd o låg o halvsov i min famn istället i en halvtimma innan hon somnade om. Vaknade sen i morse vid 7-tiden, åt lite välling, bytte blöja och jag klädde på henne. Lekte en liten kort stund, kröp sen upp i soffan och somnade om! Börjar iaf röra på sig lite nu...
    När jag pratade med läkaren om detta med att hon sover så mycket så sa han att hon behöver det och att jag ska låta henne göra det o inte väcka henne.

• Zvartaliljan

nej vad synd Hade ju varit skoj o ses igen

jojoa75 skrev 2008-06-11 13:33:50 följande:
    usch vad jobbigt för er, men skönt samtidigt att det börjar komma lite svar..Min sambo o barnen ska till Köpingsvik, hans föräldrar bor där. Jag ska vara hemma dock..
  • Zvartaliljan

Åh hon ligger här i soffan bredvid o jag kontrollerar hennes andning hela tiden som om jag vore paranoid (är jag nog lite med...) och jag vill bara väcka henne! Hon har ju bara ätit lite väling idag...behöver ju i alla fall dricka lite! Kanske skulle försöka ge henne lite i sömnen? Eller dålig idé kanske när hon ligger ner...

Buttelina skrev 2008-06-11 13:39:59 följande:
    åh lilla hjärtat då förstår att det gör ont i mamma-hjärtat att se henne så!
  • Zvartaliljan

Ja den där hästsuiten minns jag Sorry att jag fick dig hooked på dessa kläder

lollypop skrev 2008-06-11 13:46:12 följande:
    Nu har jag bombat bildtråden!!!  
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10