Inlägg från: Smileycat |Visa alla inlägg
  • Smileycat

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Ett stort tack för alla grattis!!
    Jag tror jag redan har nämnt de thär i tråden så jag trodde "alla visste" redan..
    Undrar hur många gravida det är här nu, Maugu, Jessy och jag iaf.. Har säkert glömt någon oxå..

Buttelina skrev 2008-06-23 09:51:49 följande:
    katvigfärgerna som kommer komma ärblå/rödrosa/orangelila/vitbrun/brunmörkblå/mörkgrönsen kommer svart/vit att fortsättamidiapple kommer vara blå, blekrosa och röd (den blåa ser riktigt fin ut) velouren är mycket fulare muddar nere på byxorna och fulare krage på jackorna
    Åhh, jag tycker om rött jag!
    Så det lär kanske bli blå/rött, det kan ju bebis oxå ha ju..
    rosa/orange lät fint
    och sen iaf röd midiapple!
    Låter ju som en rolig katvighöst iaf! *ler*
    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat

Oj, lila/vit lät ju oxå såå fint..
    Har fått hem två klänningar idag, sååå fina färger.. Ska försöka hinna pröva dom ikväll på Ebbisen..

KOm förrsten på att jag behöver ju ha en jätteliten vinteroverall sen!
    Några tips o idéer??
    Blir säkert stl56 eller 62, för det verkar bli små barn här.. =)
    Ebba var 46cm o 2995gr fullgången o henne syster (som jag dock inte bar men mamman rökte o samma pappa då) vägde bara 2,2kg o var oxå 46cm fullgången! Och min mamma fick bara små..

(¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat

Heeej!
    Nu har jag varit utan internet i fleeera dagar, hur har jag klarat mig?
    Något jag har missat?
    Ska läsa tillbax lite men orkar nog int emed alla sidor jag missat! =)

• Smileycat
    jompa skrev 2008-06-28 20:03:05 följande:
    Jag kollade lite extra idag på Katvigs velour och jag tror de skulle funka till min kille, men vet inte om jag ska eller om jag ska vänta på höstens Ni som bor i Stockholm och har lite större barn så har Vildänglar rea på lurvar från Molo och det fanns många.
    Vad är lite större barn då?
    Frän vilken storlek?
  • Smileycat
    Smileycat skrev 2008-06-28 23:27:25 följande:
    Vad är lite större barn då? Frän vilken storlek?
    Märks det att jag läser igen..?
    Fick ju svar på det ett tag senare..
    Zvartaliljan- Tycker så synd om Maia, hon verkar ju få uvi ofta.. Stackare..
  • Smileycat
    belladona skrev 2008-06-29 00:47:29 följande:
    alltså vad jag är trött kämpade att Tara skulle somna om  o i mellan gångerna fixade jag min vällning trodde jag... när jag skulle smaka på den nu så märkte jag att det var Taras vällning ...
    Kan inte havarit så gott direkt..
    Tack för suiten förresten, den kom i fredags men jag har varit utan nät ett tag, så jag passar på och tackar nu när "jag ser dig"..
    Jag tycker den är jättefin i färgen, gubben tyckte tyget kändes läskigt.. ?
    Men nja, det verkar skönt på sommaren tycker då jag..
    Tack iaf, igen!
    Ser att den på T är på ganska högt nu.. Kul! Den är iaf lite högre än du köpte den för väl.. =)
  • Smileycat

Har varit på gynakuten för jag haft lite sammandragningar o så.. L Men allt var bra med bebisen iaf J har fått antiniotika mot urinvägsinfektion, så vi får se om det lindras lite.. =)

Läst ikapp lite nu, och Zvartaliljan vad underbart att se en rundare Maia jag har tyckt hon sett lite ”goare” ut på bilder men som mamma så blir man lätt hemmablind, man träffar ju sitt barn varje dag lixom, så man ser inte förändringen själv lika lätt!

Nu är hon nästan som Ebba, lite större faktiskt tom! Ebbisen väger precis över 11kg men är typ bara 85cm lång istället, så det är väl inte ofta du får höra att Maia är större? Skiljer ju inte mycket i ålder på dom heller.. =)

Här blir det här nog sista barnet om sambon får bestämma L Hans tredje ju, men mitt andra.. Men jag har sagt att man ska ju aldrig säga aldrig, vem vet om kanske fem år eller så? Elle rom de tblir en till liten ”hoppsan” som Ebba var?

Angående Molonyheterna så har jag mest fastnat för de rosa/lila ränderna i suit och röd/orange randiga byxorna till Ebbisen.. Sen någon suit till Mini, spacesuiten kanske.. Kanske blir lite älgar, spacetröja med randig ärm o så till E också, men jag vet inte.. Det jag fastnade allra först för var den rosa ”trerandiga” suiten, men 86 blir kanske litet, så då måste jag spana ut en 92a.. Eller ska det inte bli suit, hon är ju så stor? Konstigt nog har sambon använt suit till henne på dagis för första gången förra månaden..

Lååångt inlägg, men det kommer kanske mer eftersom jag läser ikapp..

• Smileycat
    Lina med liten- Kolla in tretorns stövlar!
    Köpte stl20 till Ebba förra året (från skopunkten) som var för stora, hittade inga mindre någonstans, men hittade till slut ett par från Tretorn från Tradera då, i stl19, satt jättebra och sen hade de någon slags kant framtill som gjorde att de fick bättre grepp, det blev hon jätteglad för, det var ju inte helt lätt att gå då för henne, så hon ramlade lite då o då, för hon blev för ivrig o gå.. Så själva sulan fortsatte lite upp över tårna så att säga.. Hon fick bra grepp att ställa sig själv upp igen då, annrs behövde hon hjälp..
    Så mitt råd är att kolla från Tretorn (jättebra på stövlar) eller på T..
  • Smileycat

Ska sitta o läsa ikapp lite, så kanske man blir på bättre humör..
    Är såå trött, sov typ en timme innan jag vaknade till vid sju av en unge som tagit av sig sina kläder och kissat på golvet i sitt rum, väckte gubben som var lite sen upp till jobbet och jag fick gå upp o ta hand om ungen som även haft kul med en bajsblöjaSkrikandes
    Han hann ju i tid eftersom jag hjälpte till, men själv var jag så trött så jag grät.. Kunde knappt somna om sen ringde klockan, typ enda dagen jag hade tid o passa.. =(
    Skulle till polisen på förhör, en (fd) arbetsgivare som fof bråkar med mig! Skitkul.. Känner mig kriminell, det var lixom jag som upptäckte att jag haft jobbnycklarna hemma i två år Förvånad sen när jag meddelade det så anmälde han mig eftersom jag inte kunde lämna tillbaka dom veckan efter jag kontaktade honom..
    Han har inte betalat ut all lön, kränker o nervärder mig så tycker han att JAG ska betala ersättning för att behöva byta lås (han bytt för fan lokal den månaden) och blir jag dömd så får jag betala böter..
    Arg o ledsen hade jag velat shoppa upp humöret lite, men det får vänta till efter löningen... *suck*

Sorry.. Behövde nog gnälla av mig lite tror jag.. Suck..

• Smileycat
    Buttelina skrev 2008-07-15 22:45:12 följande:
    nämen gud så tråkigt
    Jaa, en riktig skitdag faktiskt..

Sen kommer bonusdottern nu inatt hem, fick vi veta för en timme sedan så jag kan ju inte sova alltför länge heller.. Men å andra sidan så brukar hon ibland låta en sova, hon väckte mig sist vid tolv herregud unge, är du inte hungrig lixom? Jo, men jag lekte.. Hon är strax över tre bara..
    Men hon behöver ju äta i tid denna gång och göras iordning.. =) Får nog ställa klockan eftersom hon kan vara "för snäll"..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10