Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Duntoffla skrev 2008-06-10 08:02:55 följande:
    Kikade in nu. Inget alls jag ville ha. Skönt då sparade jag lite pengar Behöver egentligen inget nu. Utom en soldräkt
    Men soldräkter hade de väll? Kanske inte i rätt storlek.
  • SmillaMilla

Snyft i dag är det sista dagen på föräldraledigheten. I morgon går jag över på hemvårdstöd med ca 4800 kronor i månaden. så nu blir det inte mycket shopping

Ssvea blir hela 9 månader i morgon

• SmillaMilla
    jompa skrev 2008-06-10 08:33:42 följande:
    God morgon tjejer.Ska kika in på Freshmilk tror jag Smilla: Hur många dagar har ni där på ön i föräldrarledighet?
    Vi har inte dagar. Utan 9 månader efter barnet fött. 6 veckor innan. Så vi kan inte alls reglera det så som man kan i Sverige. Vi får dock mer pengar varje månad så visst kan man spara en del. Men efter 9 månader får man hemvårdsstöd om man inte sätter ungarna på dagis. Detta får man upp till 3 års ålder.
  • SmillaMilla
    Buttelina skrev 2008-06-10 08:40:09 följande:
    god morgon ig´dag är en spännan de dag. Ska få besked från banken... är allt ok där så skriver vi nog kontrakt imorgon
    Åh vad spännande. lycka till!
  • SmillaMilla
    Vad har era barn på sig i dag?

Kanske man kan få lite matchningstips.

Svea: Molo sorebte byxor. Lindex rosa body med regnbåge på magen. Katvig srtrumpor i lila och orange.

Anton: Han byter kläder konstant. Men just nu har han fotbollskläder, Sverigen kläder på sig. Men sedan blir det jeans från kappahl (coola med ett vitt tryck på rumpan och t-shirt i marinblått med vita siffror på magen från lindex.  
  • SmillaMilla
    Duntoffla skrev 2008-06-10 09:05:05 följande:
    Aha, är det så det funkar? Här är det väl 3000 i månaden om man söker liknande stöd. 1800 kr är ju rätt stor skillnad.
    Ja det var lite skillnad. Men jag får ju då 77 e för att anton "bara" går 25 timmar i veckan på dagis.
  • SmillaMilla

Åh vad jag älskar molos byxor. Vad finns de i för färger? Har gröna med vita prickar och sorbet. Vilka skulle mer passa till Svea?

• SmillaMilla
    Duntoffla skrev 2008-06-10 09:53:30 följande:
    Åh det finns ju massa fint ju! Vad har du för överdelar att matcha med?
    Oj väldigt lite Men lättare att köpa byxor först
  • SmillaMilla
    Buttelina skrev 2008-06-10 10:05:00 följande:
    åhhh en vän till mig har fått en bebis igår. en liten flcika på yttepyttiga 2600gram och 46 lång. VAD SKA JAG KÖPA???
    Åh vad roligt! Finns ju såååå mycket fint till små pluttar ju. Kanske småfolk sommaruit?
  • SmillaMilla
    Joppis81 skrev 2008-06-10 10:37:07 följande:
    La in en bild på dottern i sina nya 3/4 byxor från kikKid, var ju nån som funderade på storleken såg jag...
    Jättefint! Så härli den där gröna frgen.
    Lina med Liten skrev 2008-06-10 10:31:10 följande:
    Hej!! Min lejontröja va slut Jag provar den andra färgen ist... varför har jag sån otur
    Åh nej vad trist! Vilken storlek letar du efter? Finns gott om dem här på Åland
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10