Inlägg från: isold2003 |Visa alla inlägg
  • isold2003

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

ängeln83 skrev 2008-08-11 08:32:30 följande:
    Godmorgon flickor.Idag hoppas jag på paket från EST och Matador. Håller även tummarna för att lurvarna kommer till shoparna, för nu behövs det verkligen en, 11 grader, helt sjukt kallt. Inne är det också kallt så snart får vi nog börja elda i kaminen
    God morgon! Usch, det lät ruggigt, här har vi 17 grader och sol
  • isold2003
    jompa skrev 2008-08-11 08:12:07 följande:
    Låter som en kul paket vecka. Har inget jag väntar på ännu men kommer nog snart igång .
    Ska du hålla dig till er shoppingtur nästa vecka?
  • isold2003
    CamillaJ skrev 2008-08-11 08:46:26 följande:
    God morgon, har packat och gjort klart 3 stora paket med ytterkläder som ska skickas idag Lagt in en tvätt nu ska vi äta frukost! Barnen vaknade 6.15 Albin gör det varje morgon nuförtiden .. Usch!! Det är för tidigt både för mej och dom Jag börja jobba klockan 13.00 hoppas på paket, men hoppas inte för mycket dom skickade i fredags ..kanske kanske
    God morgon! Vad ska det fyllas på med för fint i vintergarderoben nu då? Hoppas att du får ditt paket idag.
  • isold2003
    Duntoffla skrev 2008-08-11 09:09:36 följande:
    God morgon!Isold- låter som en bra vecka med massa kul paket. Kul med något till sig själv också Camilla- 6.15 är alldeles för tidigt. Noel har börja vakna tidigare igen men nu pratar vi 7.30-8 så jag ska väl inte klaga. Ett tag i somras vaknade han vid 9-9.30. *skönt tycker mamma*
    Oj vilken lyxkille du har! Skönt att få sova lite.

Lilronya, fina kläder på dina söta barn!
  • isold2003
    Tjollabolla skrev 2008-08-11 09:49:09 följande:
    Han kommer in i sådana perioder ibland, han kan ligga och snurra flera timmar mellan oss på nätterna. Ibland hjälper det med välling, dock inte inatt . Vad väntar du på? Jag väntar på grönrandiga byxor.Nu måste vi åka in till stan och fixa skor till Milo. Insåg igår att hans fötter har växt under sommaren. I mars var hans fot 12,3 cm igår när vi mätte här hemma var den 13,8! Megafötter! Han har ju bara haft sandaler hela sommaren så man har ju inte sett att dom växt direkt...
    Roligt att köpa höstskor Lät som en jobbig natt, hoppas att det var en engångsföreteelse.

God morgon Loveliva och Jojoa75
  • isold2003
    Buttelina skrev 2008-08-11 09:55:01 följande:
    hej tjejer.jobbig morgon. isabel har börjat bråka massor med lillebror alla leksaker han tar, tar hon ifrån honom... och så blir han ledsen, jag säger till henne att så får man inte göra, så börjar hon gråta... världens cirkus med andra ord
    God morgon! Usch vad jobbigt med syskonbråk, hoppas att det är snabbt övergående. vi har haft såna perioder också men nu när lillkillen är lite större leker de jättebra. Håll ut!
  • isold2003
    SmillaMilla skrev 2008-08-11 10:02:04 följande:
    Varning!Jag brukar ge Svea (och Anton när han var liten) barnmatslocken att leka/pilla med under matningen. Men igår satte Svea locket i halsen, eller ja det satte ju sig i munnen så hon varken kunde svälja eller andas eller stänga munnen. Vi fick bända upp munnen på henne och dra ut det. Då hade hon redan hunnit bli blå om munnen och var så klart väldigt chockad. En liten varning bara! 
    Fy vad läskigt. tur att det gick bra.

Nu måste jag jobba, ses senare tjejer!
  • isold2003

Kikar in en snabbis, fick så fin post från Funky little moneky idag  Snabba med leverans och rekommenderat brev. Bild i bildtråden. Hoppas återkomma med modell bild lite senare. Åter efter middagen!

• isold2003
    Kaffeknarkaren skrev 2008-08-11 19:19:33 följande:
    Slitage, den ska jag leta efter, både Kik Kid och Nova Star är ju favoriter här. Annars är jag sugen på Småfolk, Molo, Katvig, osv.
    Slitge ligger på Smedjegatan 6, om man inte vet adressen hittar man inte dit. Det ligger i en vanlig trappuppgång nere i källaren, portkod på dörren. Absolut värt ett besök. De har öppet mån-lör och har en del bra rea just nu. De säljer Louie&Louis, Mini A Ture och Nanoou också. Vill du ha Molo i babystrl finns det på Strands på Vasagatan och Moa&Max säljer Katvig

God kväll i tråden! Nu är pojkarna i säng och maken ute på cykeltur. Fick ju hem de fina cirkuskläderna idag och är verkligen supernöjd med linnet. Även kattlinnet är underbart! Tyvärr är cirkusyxorna på gränsen till små så de får nog åka u på T.
  • isold2003
    nikki2006 skrev 2008-08-11 21:44:09 följande:
    nej jag vill ha men jag kan inte komma in på hennes sida så vi får väl se om hon hör av sig. Tack igen
    Pling pling
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10