• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tack för alla svar angående suiten. Ni gjorde det inte mycket lättare ... Tycker som de flesta - att trycket är sådär, men färgerna är fina. Trodde när jag såg den att jag kanske vänjer mig vid trycket och att färgerna väger upp, men jag vet inte... Får tänka lite till. Finns ju en del andra fina ist .
    Loveliva: Har varit och klämt på Katvigs randiga (rosa/orange) nu några gånger, men jag tycker sådär. Kanske borde köpa den och få på den på Ava så kanske jag ändrar mig .

Vad tror ni om Nanooks skaljacka (röd och svart) till Liam att ha på dagis nu i höst och vår? Den ska ju vara super och jag känner att jag då slipper köpa en regnjacka som han ska ha över en vanlig jacka (knöligt och varmt). Den kan han ha vad det än är för väder...
    HAde köpt Pops skaljacka (denim) till Ilon, men bytte till den röda idag. Men nu står jag i valet och kvalet mellan den och Nanooks. Jag som har sagt att jag inte ska köpa Pops skaljackor längre för jag tycker de är lite tråkiga, men nu har jag ändrat mig .
    OTOTOT

• Jen80

Men åh, va mycket fina bilder i BT!!
    Loveliva: Underbara Hilda i fina kläder !!
    Butte: Finfina kläder på fina barn.. blir mer och mer sugen på VV.
    Och sen alla ni andra... har hemskt minne nu för tiden, men alla var så söta så man blir alldeles glad när man kikar in .

Har lagt in lite fler auktioner på T ikväll. Usch, fasar för när de ska packas...

CamillaJ: Ja, jag tycker sådär, men får väl ha den hemma ett par dagar för att se om jag vänjer mig ... Dumt att testa en för stor suit också, för då sitter den ju inte så bra heller.

• Jen80
    CamillaJ skrev 2008-08-14 21:25:20 följande:
    God kväll tjejer...Jen80- Fina bilder.. jag tycker att den va jätte jätte fin på Ava iaf jag gilla det printet Isak fick sin gröna sån tröja idag men har inte testat ännu.Loveliva- Åh fin fina bilder SOM VANLIGT!!!!!!!!!!! Jag har tyvärr inget att komma med ikväll, men lillkillen var finast på dagis idag och fick fröknarna att stanna upp och prata om honom Haha..Molo stjärn byxor, po.p randiga tshirt till och sina röda converse iofs har en bild i galleriet ju när han har just dessa kläderna på sej hehe.. ja så kik kid zip jackan med.
    Jag igen ... Vad säger fröknarna om hans Converse? Usch, jag känner att jag måste köpa några nya skor till Liam som är lättare att ta på. Tror inte att Converse uppskattas så mycket av fröknarna.. tyvärr, för jag tycker det är en bra sko.
  • Jen80
    gosmamman skrev 2008-08-14 21:45:19 följande:
    Men det brukar väl vara dragkedja på insidan av dom? då är de ju inte så svåra att dra på?
    Nepp, ingen dragskedja.
    Preggi skrev 2008-08-14 21:45:53 följande:
    Godkväll igen, Nu är jag tillbaka, har totalrensat våra garderober.. Det är nästan hemskt vad med kläder vi har nu. Jen80, på vårt dagis har fröknarna sagt att de helst vill att barnen ska ha skor som de kan ta på och av själva. Båda mina tjejer sätter på sig och tar av sig skorna själva.
    Ja, det sa de här också. De andra barnen har det så jag MÅSTE verkligen ut på skojakt nu. Får hoppas på lite slaskigt väder tills vidare så han kan ha gummistövlar .

camillaJ: Ja, Liam har bara de och ett par Puma, men det är ju snörning på dem med. Dags för skojakt efter lätta skor. Svårt för en som avskyr kardborre .
    NovJenny skrev 2008-08-14 21:49:23 följande:
    Jen80: Vilken fin filt! Polarn? Pris?Jag tycker suiten var fin i färgen, men jag hade tröttnat på den efter 2 användningar tror jag.
    Å ja, jag är helt kär . 295 kr från pop.
    Ja, kanske lika bra att lämna tillbaka suiten när man inte är riktigt säker...
  • Jen80
    Preggi skrev 2008-08-14 22:00:59 följande:
    Jag ska se om jag hittar mer än bara tröjan.. Trots att vi har tröjstopp egentligen... Men jag känner att vi måste ha den.. Jen80, jobbigt att leta skor om du inte vill ha kraborre på. Själv tycker jag att det finns flera snygga. Vi köpte senast till M på stadium, superfina tycker jag...
    Ja, men jag ska nog hitta några med kardborre som är ok. Äh, man får inte alltid vara så kräsen. ska ju vara praktiskt på de små också. Tack för tipset, På Stadium kan man ju kika .
  • Jen80

Preggi: Jag brukade jämt sätta det mesta för 1 kr, men nu har jag också lite högre utgångspriset på T. Behåller hellre kläderna än få alldeles för lite för dem... TYcker mina gå sådär, men hoppas det smäller till lite mer imorgon och på lörd. Har lagt ut lite nya nu också...

loveliva skrev 2008-08-14 22:21:55 följande:
    Blev utslängd från fl  jag har ju inte gjort nåt Jen- Ava MÅSTE ha en orange/rosa Katvig, den är sååååå fin!!!! Eller det kasnke bara är jag som ÄLSKAR den  Melker fick iaf tröjan idag Fiiin!Mina pojkar har Puma med kadborre på dagis. Snygga faktiskt, annars gillar inte jag heller kadborre, de hade också converse, men på dagis ska de kunna ta på sig skorna själva så då funkar ju inte converse sååå bra Synd för de är ju jätte snygga!Söööööta Moa i bt!!!
    Ja, jag kanske ska byta den chess-mönstrade till en randig. Jag tror jag tröttnar på trycket för fort, så jag har NÄSTAN bestämt mig för att lämna tillbaka den (verkligen beslutsångest!).
    Men den randiga känns så fisig. Hilda är jättefin i den, verkligen, men sen när jag ser den hänga där på galgen så ser den inte alls så särskilt fin ut. Såg strumpbyxorna idag med och heloranga. Lite sugen är jag nog ...
  • Jen80
    Mosen08 skrev 2008-08-14 22:20:09 följande:
    Jen80: Slänger in detta igen ifall du missade! Jättefin Ava i katvig suiten, fägerna passar henne perfekt tycker jag åh superfina po.p filten, du såg möjligtvis inte om det fanns fler kvar? mamma skulle varit inne idag men hon hann inte, hoppas verkligen att den finns kvar imorgon, den är ett måste här för tillfället och sambon suckar som vanligt
    Japp, det finns fler filtar. De kom igår så det borde nog finnas ett tag till.. Men jag kan tänka mig att de ändå försvinner rätt fort... Klart den är ett måste !
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-08-14 22:35:29 följande:
    Jag tyckte också den ser trist ut på galge i butiken, men på är den mycket finare. Så det finns enfärgade oranga strumpbyxor, fiiiint! Vill ha lite nya bodysar & leggings nu från Katvig, undra när det kommer?
    I den färgen eller andra färger? Vet du om det kommer fler färger?
    Ja, jag får nog blunda i affären och ge den en chans .
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-08-14 22:45:13 följande:
    Jag vill ha bodysar i orange/rosa & brun/brun Och mössor också, älskar Katvigs hjälmmössor, de sitter så bra på Hildas lilla huvud, hon har fortfarande stl 56/62.
    Ja, mössor såklart!! Det hade jag nästan glömt. Men den mössan lär ju inte passa nåt uteplagg. Undra hur velouren ser ut i den färgen. Ja, Avas randiga mössa i stl 56/62 är ff lite stor. Tycker deras modell är jättefin på!

Nähe, nu ska jag nog ta och stänga av. Har grym rethosta och börjar bli hes...
    Imorgon ska Liam gå 9-12 på dagiset utan mig . Så spännande! Kommer kännas helkonstigt att inte ha honom hemma. Nästan så jag får dåligt samvete fast jag vet att han säkert har det roligare där...
  • Jen80

God morgon! Kikar bara in en snabbis. HAr lämnat Liam på dagis för första gången på riktigt . Han sa knappt hej då. Skönt! Så nu ska jag städa här hemma och mäta Molo-overallen åt en intresserad på T .

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10