• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

SmillaMilla skrev 2008-08-15 12:01:21 följande:
    Hej tjejer! Var länge sedan jag skrev men läser varje dag. Måste dock göra ett litet ot inlägg för nu är jag en stolt mamma Min son har fått sitt första kärleksbrev. Flickan hade gjort det helt själv, men en dagistant hade fått hjälpa henne skriva i. Hon sa alltså till tanten vad hon skulle skriva. Så här stog det: "Om du var en blomma och jag var en ko då skulle jag äta upp dig för du är så god". Visst var det gulligt. en liten tår i en stålt moders öga
    Men ååååh, va gulligt !! Liam hade lekt en massa med en liten tjej som heter Klara idag. Hans "fröknar" verkar vilja para ihop honom med en kille (pojkar - pojkar ni vet ) och jag är superglad att han vill leka med en tjej. Tjejer har en tendens att lugna ner pojkar . Arvid har bara spindelmannen-tröjor också så han kan ha dåligt inflytande på min son .

Funderar på ett par randiga Molo-byxor till Liam (med lång mudd) att ha på dagis. Superskönt under termobyxor och så. Eller tror ni det ser muppigt ut på en så stor kille? Han har ju lite smalare ben än lillebror... Men det är mest för att jag tycker de ser så sköna ut. Sen får det bli en lila tröja på Lindex.
  • Jen80

Tänkte ta 116 till Liam i de byxorna, men det blir nog alldeles för stort. Vill ha dem rätt stora och Ilon har ju 98 i sina, medan han har 86 i de flesta andra byxor. Liam har 104 i alla sina vanliga byxor... Hmmm... De ska ju ändå vara lagom i midjan.

• Jen80

God kväll på er!
    Lämnade tillbaka Katvig-suiten idag och bytte ist till ett par Molo-byxor till Liam att ha här hemma och på dagis att mysa i . Han älskar dem!! Jag har ju tröjan till som jag egentligen köpte till Ilon, men den kan bägge ha, så Liam fick ingen egen . Hittade ist en ESL-tröja med uggla på på halva priset, så den fick det bli. Tyvärr fanns bara 110 så den är lite stor... Ska nog köpa de lila tröjorna till bägge på Lindex. Stod och höll i dem idag, men hittade inget tredje plagg jag ville ha så jag väntar .
    Ava fick ett par Katvig oranga strumpbyxor idag. Superfin färg som passar sååå fint till hennes rosa KikKid-klänning. Gjorde att klänningen blev lite roligare än med bara vita strumpbyxor till. Måste nog ha den klänningen i en storlek större .

Loveliva: Hehe, var det så svårt att hålla sig ?!? Men filten är ju grymt fin!! Bad dem lägga undan klänningen när den kommer. Kanske inte nån idé att köpa den till Hilda, för hon har väl snart 74 i kläder eller? Ser fram emot att se den IRL iaf...

• Jen80
    Preggi skrev 2008-08-15 20:53:02 följande:
    Jag tycker jeansen var jättefina på henne. Men det är ju en smaksak... Är de som de första NS-jeansen? De som var så smala... Funderar på att lägga ut Liams gamla på T för jag gillar inte den modellen riktigt. Tänkte testa några av deras andra jeans. De har ju lite andra byxor från NS som jag älskar så nu vill jag bara hitta en jeansmodell som sitter fint på mina små pojkar.
  • Jen80
    Preggi skrev 2008-08-15 21:04:55 följande:
    Jag tror hon är ca 94 lång. Men det är bara mätt här hemma så det kanske inte stämmer... Ska snart lägga in bild på eBBe jeansen i BT så får ni säga vad ni tycker?
    104 är det i dem. Tycker aldrig att de har suttit bra på Liam så jag antar att de inte sitter mycket bättre på Ilon.

Loveliva: Ja, leggingsen var ju stora. Köpte 68 till ava pch var rädd att de inte skulle räcka så länge, men de lär nog räcka hela vintern .
    Har 68 i tunikan och den är inte så stor, så Hilda ligger nog precis en storlek före Ava. Köpte strumpbyxorna från katvig idag i stl 56/62 och de var lite stora...
  • Jen80
    CamillaJ skrev 2008-08-15 21:48:09 följande:
    God kväll!!Nyss kommit hem från jobbet, har ont i huvudet Usch.Åh preggi ...fiiiiina P Åh så många fina bilder i bildis!!
    Ringde dig förrut. Tänkte kolla om ni hade vägarna förbi här imorgon eller på söndag. kommer ha två lååånga dagar här hemma utan sambon ....
  • Jen80

Tjejtriss: Åh, va kul att få en massa nya shoppingpengar !! Kan du inte skicka ditt nick till mig med ?
    Mian går det sådär för, men min Molo-overall får jag iaf lite för. Har en del som går ut imorgon, men vet inte vad jag ska packa det i. har inget bra här hemma. Hmmm...

• Jen80
    Tjejtriss skrev 2008-08-15 22:17:10 följande:
    I buttes blogg finns en lista med tradera-nick Jag har tre molooveraller och de hjälper ju till att dra upp summan ganska rejält Vi ska köpa systemkamera så åtminstone hälften av pengarna går till den...
    Ok . Ska kika där...
    isold2003 skrev 2008-08-15 22:17:34 följande:
    God kväll! Kikar i efter en fullspäckad dag som avslutades med en 16 k löprunda, skönt Weronica, vilka fina inköp! Hummeltröjan ser perfekt ut till NS byxorna.Angelinah, fina bilder på söta Ida. Jättefin Småfolkklänning.Preggi, NS jeansen ser jättefina ut tycker jag, behåll! eBBe jeansen var också snygga.Jen80, Loveliva och Svisch, de randiga byxorna är jättefina! Hur går det för Liam på dagis jen?OJ! Grattis! Mina har passerat 5000 och jag hoppas att det stiger lite till.
    Åh, det går jättebra. Idag var han där 9-12 själv. Började ju skola in honom i tisdags, så jag tycker det har gått fort. Han trivs jättebra och vill inte därifrån. sa knappt hej då i morse när jag lämnade honom. Han är tyst och försynt när han är där, men trivs bra så det kan bara vara bra att han får lugna ned sig lite. Här hemma är det ju knappast så .
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-08-15 22:24:00 följande:
    Om jag har slut på packpåsar brukar jag ta shoppingkassar, tex från pop, Lindex & systembolaget ( ). Det funkar också! Hur ligger Ava på tillväxtkurvan?Hilda ligger över på längden och långt under på vikten, lite kul! Hon väger nu 6 kg iaf och är 66 cm lång Vi kom på häromdagen att vi fortfarande köper pampers nr 2 till henne Men de funkar super!
    Ja, jag brukade ta det, men jag vet inte vad jag tänkte när jag slängde en massa kassar som låg här hemma. Tröttnade väl på dem... jaja, får klura ut nåt.

Hon ligger nog rätt mycket på medel tror jag. Ska till bvc nästa vecka. Vid 2 mån var hon 57 cm lång och vägde 5405 gr. Ska bli kul att se hur mycket hon har vuxit nu .

Nähe, nu ska jag gå och lägga mig. God natt på er !
  • Jen80

Åh, varför kan inte Liam sova längre på morgonen?!?! Fattar inte varför han ska vakna så tidigt. Vid 5 vaknade han i morse och man märker ju på honom att han inte sovit färdigt. Somnar runt 19.30 på kvällen och sover inget på dagen längre. Han borde ju behöva mer sömn. Usch, är på dåligt humör idag... Han är ju inte tyst heller utan vill så gärna att Ilon ska vakna.
    Ska lägga mig på soffan en stund nu ...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10