• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Äh, hakar på er andra och går nog också och lägger mig. Eller blä, kom på att jag måste vika lite tvätt först . Jaja, sen blir det sängen. Har haft en förkyld Ava liggandes på mig halvsittandes i sängen i två nätter nu. Hoppas på en bättre natt inatt...
    God natt på er!

• Jen80
    Zvartaliljan skrev 2008-06-09 22:04:16 följande:
    men gud så söt Ava var i den klänningen!! Nu bara MÅSTE jag ha en sån till Maia Så var finns den och matchande solhatt billigast?
    Tjejtriss skrev 2008-06-09 22:06:58 följande:
    Jag håller med, urfin klänning!
    Tjollabolla skrev 2008-06-09 22:07:30 följande:
    Vilka fynd!!!
    Tack tack ! Skönt att ni tycker det. Vill ju att hon ska vara finast på festen . Men ja, den är fin. Tänkte om jag skulle prova stl 62 (56 i den hon har här hemma), men det blir nog för stort.
    Zvartaliljan: Jag köpte min på eleraff. Såg de matchande hattarna och de fanns bara i större storlekar - alltså ingen till lilla Ava, men kanske till Maia. Vet inte hur stora klänningar som fanns, men det fanns en del. Tycker den är så söt !!

Tjolla: Är det till en nyfödd du ska köpa Småfolks sommarsuit? Ava har 56 i sin blommiga och den är lite stor, så 62 blir nog alldeles för stort till en nyfödd. Inte kul om den blir lagom i höst.
  • Jen80
    lillronya skrev 2008-06-09 22:13:17 följande:
    Kastar in en fråga igen. Hur är katvigs velourjackor i storlek?
    Normala tycker jag eller lite små. Man kan lätt gå upp en stl. Liam har 98-104 i det mesta och hans velourjacka i stl 98 börjar bli lite liten. Till honom skulle jag nog köpa 110 nu.
  • Jen80
    lillronya skrev 2008-06-09 22:18:07 följande:
    Vill köpa till barnen men 86 är slut i båda färgerna. Anjelin har ju 80/86 i det mesta. Blir 92 lagom då tro?Emilio har 80 för det mesta. Vad ska jag då ta till honom. 80 eller 92? 92 känns ju tokstort...
    Jag skulle nog ta 92 isf till Anjelin och hmmm... 86 hade jag nog tagit till Emilio. Går det inte att beställa från nån annanstans?
    Tjollabolla skrev 2008-06-09 22:15:54 följande:
    Jag tycker 56 ser ut att sitta perfekt! Och hon ska ju framförallt ha den i helgen så behåll du den Ja det är till en nyfödd, han är väl 3-4 veckor gammal. Tack för hjälpen, det blir absolut en 65a!
    Ja, det är sant. Bröllopet och midsommar är den främst till och det är då man vill att den ska sitta som bäst.
    isold2003 skrev 2008-06-09 22:17:11 följande:
    Jen80 fina bilder på dina pojkar i bildtråden! Superfint det gröna Småfolklinnet! Och Ava är en riktig sötnos
    Tack ! Ja, det linnet är jättefint. Det är från förra sommaren, så det börjar bli lite tight . Men det är stl 98/104 så det ska väl sitta rätt tight.
    jojoa75 skrev 2008-06-09 22:20:57 följande:
    Ingen fara.. Nu går det inte så bra på Tradera, så jag lägger lite skambud här o var o gråter inte om jag missar Som jag sa här tidigare när Buttelina budade över mig   så om det hade varit nåt jag verkligen velat ha så hade jag ju inte gett mig...Sååå söt Ava i så fin klänning o storebrödrar oxå så klart!! Måste helt klart införskaffas hit, trots att här är överflöd av klänningar.. Men hon har ju solhatten o då MÅSTE hon ha klänningen oxå!!! *nickar o övertygar mig själv*
    Kan man få för många klänningar ?!?! Klart hon måste matcha solhatten ju!!
  • Jen80
    jojoa75 skrev 2008-06-09 22:27:11 följande:
    Jag håller med dig om poetry... *duckar* Jag tycker det är grymt fult.. Men tur är ju att vi inte alla tycker att samma kläder är finast, då hade de ju tagit slut hur snabbt som helst Tyckte inte alls om kaniner, uttrar o kossor förra säsongen, nu gillar jag kaninerna men inte de andra..Men poetry tycker jag ff är grymt fula
    Men vad säger du?!?! Åh, suiten jag fick hem i brevlådan idag var Molos poetry och den är så fin så !! Du måste ha sett fel !!
    Zvartaliljan skrev 2008-06-09 22:27:34 följande:
    hittade den på minpluddevutt på rea och så tog jag den matchande sjaletten med "skärm". Hoppas den också är stor i storleken som hatten...(har den i 9-12mån. till Maia)Klänningen tog jag 92 i. Hon har 86 i den gröna och den sitter perfekt.
    Toppen ! Ja, jag har 56 i Avas klänning och den sitter bra nu. Hon var inte på så bra humör när jag provade den, så jag hann egentligen inte riktigt kolla in den ordentligt känns det som. Tur jag hann ta en bild iaf .
  • Jen80
    jojoa75 skrev 2008-06-09 22:40:45 följande:
    minpluddevutt, strl 92, tror den blir bra på midsommar! Så får den säljas sen, för jag tror att den kommer att vara lite liten till henne. Kikkid är ju små ibland. Men hon kan ha rosa el vita leggings till på midsommar så går det bra ändå!
    Jag tycker de klänningarna verkar helt normala i stl och inte alls så små som Kikkid annars är, så den borde nog bli bra till henne om hon har 92 i andra kläder.
  • Jen80
    Lina med Liten skrev 2008-06-09 22:39:28 följande:
    Jag är nog bredd att hålla med jag har klänningsnoja just nu
    Åh, skönt att höra. Då är man inte ensam då ... Måste skaffa fler galgar till Avas garderob så jag kan hänga upp alla klänningar.

Butte: Åh, så söt i VV !!
  • Jen80
    Buttelina skrev 2008-06-09 22:52:25 följande:
    tack . fina söta lilla ava i bildis. Jag åker snart hem till dig och luktar lite på henne älskar att lukta på bebis
    Åh, bara kom du. Hon luktar sååå gott min lilla bebis. Och alldeles len är hon och stora mörkblå ögon som gör att man smälter när hon tittar på en . Stora barnen skulle säkert ha roligt tillsammans och Liam skulle nog bli alldeles kär i Isabel .
  • Jen80

Isold: Åh, va fint bil-linnet var! Vill ha ett sånt till Liam ju...

Buttelina skrev 2008-06-09 22:59:02 följande:
    haha, ja isabel och liam kunde ju pussas lite (tycker han inte om pussar så får hon locka med en gul tröja ) och ilon och lillebror leka så kan jag lukta på din goa bebis
    Ja, med en gul tröja som lockbete så funkar nog det mesta .

Nähe, nu ska jag ta och stänga av här. Imorgon ska jag och Ava ut på stan och hitta kläder till mig som jag ska ha på bröllopet. Inte lika lätt...
    Idag kom Poetry-suiten (i stl 68 och den var stooor, så det lär dröja innan hon kan ha den men det var ju meningen också). Imorgon kommer det förhoppningsvis en Katvig sommarsuit till Ava och kanske en Småfolksbody. Skojigt skojigt !

God natt på er!
  • Jen80

God kväll!
    Har lagt in lite bilder i BT .
    Idag och igår har jag bara shoppat kläder till mig. Så roligt så ! Vill ju fräsha till sig lite nu efter en låååång tid som gravid .
    Igår hittade jag även en knallgul fin klänning som jag ska ha på bröllopet vi ska på i helgen. Jättenöjd då den bara kostade 300 kr och jag verkligen tycker den är fin. Den är dock väldigt tight över brösten så jag får amma ofta under kvällen ... Det jobbiga är att den är väldigt krånglig att amma i, men det får jag väl ta en kväll... Hittade skor till och sen lite annat kul att ha till vardags och fest (ja, för fester går man ju ofta på nu för tiden ). Kul att äntligen få shoppa till sig själv igen!!
    Ava fick förresten en söt liten vit kofta från Lindex att ha över klänningen på lördag .

Supersöta barn i BT. Tycker Emilio är jättesöt i midiapple !

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10