• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Buttelina skrev 2008-06-17 22:26:02 följande:
    www.ajabajakids.com/shop.asp&item=3...här finns filten dock är den DYR!
    Åh, den är ju så superfin!! Tyvärr lite dyr . Får vänta lite och hoppas på att den kommer på nån rea.
    isold2003 skrev 2008-06-17 22:23:55 följande:
    Godkväll! Det måste vara så roligt att handla tjejkläder nu! Jag kan tänka mig hur jag skulle vara om jag fick en tjej någon gång..
    Ja, det finns grymt mycket. Ava har så mycket klänningar att jag inte vet när de ska hinna användas . Men ändå kan jag inte låta bli att köpa fler haha. Åh, det är så jätteroligt !!
  • Jen80
    loveliva skrev 2008-06-18 21:17:14 följande:
    Jen80Åhh, ljuvliga Ava!!!! Och stolt storebror Allt bra?
    Tack . Ja, han är mäkrigt stolt över sin syster... eller det är bägge bröderna. Ska vara med hela tiden och så nära som möjligt .
    Blev helt kär i bilden med Hilda i Katvig-ränder. Hon är helt underbar!! Så fin i de färgerna. Ovant att se henne i färger som i lamm-suiten, men fint .
    gosmamman skrev 2008-06-18 21:46:17 följande:
    Jen80- Sötaste lilla Ava i BT, jag älskar den bodyn. Den hade bebben länge och den fick mig att bli så kär i småfolk från första början.ESL overallen är underbar, den har jag kikat på när den funntis på T och muttrat över att det var århundraden sen bebben kunde ha strl 62.
    Ja, den är ju helt underbar. Jag köpte den billigt på T i vintras och tänkte att blir det inte en tjej så lär jag kunna sälja den dyrare nu i sommar/höst... men så blev det ju en liten Ava som är så söt så i den ... Glömde skriva att jag är på väg ut med henne - hon ligger inte hemma i alla de kläderna . Älskar också det blommiga mönstret. Nu har hon suiten och bodyn, men jag lär säkert fylla på med större storlekar sen .

Isolde: Klart det är fotboll som gäller ! Kollar, men tog en liten paus nu. Ska nog sätta mig i soffan igen och göra sambon sällskap - fast nu sitter jag en meter bakom honom och ser TV:n .

Kommer inte ihåg vems barn som hade MAT-jackan i BT, men så söt unge och superfin jacka. Mycket finare på än när man sett den ensam på bild. Blev ju t.o.m sugen på en till Ilon. Farligt med BT ...
  • Jen80

gosmamman: Kom på att hon hade Småfolk på bägge bilderna. Men min favvis är iaf den med blommorna . Elefanterna är också söta...

Duntoffla: Din sötis var det ju med fina MAT-jackan. Bra köp!!

Isolde: Åh, va duktig du är som springer. Jag har lovat mig själv att jag ska ut och springa så fort jag känner mig ok i kroppen och inte har ont i bäckenet längre. Är sugen nu, men det är väl för att jag inte kan . Ska iaf försöka träna lite här hemma och försöka fixa till kroppen lite . Har inte gjort ett dugg sen jag blev gravid med Liam 2004. Känner att kroppen behöver röra lite på sig, även om det inte är för att gå ned i vikt för det gör jag ändå. Kollade mig i spegeln idag och insåg att rumpan hamnar längre och längre ner för varje barn man föder haha . Tror ni man kan få upp den igen ?!?!?

• Jen80
    isold2003 skrev 2008-06-18 22:17:42 följande:
    Jen, hur kunde jag missa dina sötnosar i bildtråden? Jättefina! Underbart med stolta storebröder! Jag tror nog Ilon skulle vara riktigt fin i en MAT jacka
    Tror jag med... Ska bara hitta nån som vill betala den
  • Jen80
    lillronya skrev 2008-06-18 22:31:41 följande:
    Gokväll!Ni är så roliga här!Denna stolta mamman måste idag meddela att Emilio kan gå!!
    Grattis till lille Emilio !! Stora killen nu...
  • Jen80

God kväll! Kikar som vanligt in en liten snabbis innan det blir soffan och en kopp fänkålste . Smakar inte så hemskt som det låter... Förhoppningsvis känns det bra i Avas lilla mage.
    Idag har jag shoppat till mig igen. Åh, det är så kul att äntligen börja köpa lite kläder till mig. Har köpt en hel del nu den senaste veckan och igår blev det även ett par skor. Det är nog rycket efter att ha varit gravid och gått ned det mesta efteråt. Man behöver pigga upp sig lite då och det är ju verkligen så - känner mig sååå mycket piggare och gladare med en lite nyare garderob .

I em/kväll har vi varit hos ett par kompisar som hade kalas. Grillade lite, åt tårta och barnen lekte för fullt. Jättemysigt! De bor en liten bit utanför vårt samhälle så vi satte pojkarna i syskonvagnen och jag tog Ava i hennes liggvagn och traskade dit. Jätteskön kväll !

Har det shoppats nåt roligt ikväll då?
    Söta Emilio i finfina NS ! Älskar byxorna och jackan - fast Ilon har bara byxorna, men jackan är superfin!
    Söt Tara vid midsommarstången. Här har vi dansat runt stången vid 10 i morse i ösregn (var vid Öppna förskolan). Är det midsommar så är det

• Jen80
    lillronya skrev 2008-06-19 21:15:53 följande:
    Tack! Då får du ju handla jackan med ju.Roligt när man återgår till sin vanliga kropp tycker jag. Själv längtar jag tills man slipper amningsbh:n!
    Ja, den vill jag också slippa!! Har haft amningsbh i tre år nu känns det som. Så himla tråkigt! Har varit amningsfri i några månader innan varje förlossning, men då har man ju haft magen ... Tycker om att amma och vill amma länge, men måste säga att jag ser fram emot när Ava är färdigammad .
  • Jen80
    jompa skrev 2008-06-19 21:30:10 följande:
    Brukar Eleraff ha rea på nätet, eller är det bara butiken?
    Stora rean som de har brukar bara vara i butiken. Sen har de ju som sagt haft en rea-kategori, men den kanske är borta nu då.
    lillronya skrev 2008-06-19 21:43:02 följande:
    För min del är amningsbh ren lathet. Mycket lättare att hala fram maten med en sån.
    O ja, amningsbh är bara ren lathet . Ja, mina har jag ammat tills de varit runt ett år och det blir väl nåt liknande nu med antagligen. Eller det beror helt på, då jag vill att de själva ska få bestämma. Ilon ammade jag bara på natten i slutet och när han började sova hela nätter så blev det automatiskt att han slutade amma. Liam var strax över året och det var nog på bägges villkor han slutade. Får se vad Ava vill .

Nähe, dags för sängen om man ska orka med morgondagen .
    Får se om det blir nån ledig datatid innan vi ska iväg annars så får ni ha en trevlig midsommar !!
  • Jen80

God kväll!
    Var hos mina föräldrar igår och det blev rätt sent för barnen. Åkte inte hem förrän 22-tiden, men Ilon höll sig vaken hela vägen hem (20 min) medan Liam somnade direkt vi satte oss i bilen . Detta brukar dock inte påverka hans sömn, utan Liam brukar alltid vakna mellan 5.30-6.30, men i morse vaknade JAG strax innan 10 och då sov ff hela familjen. Hur knäppt som helst! Så vid 11 satt vi och åt frukost hela bunten. Liam och Ilon vaknade inte förrän efter 10 och Ava samtidigt som mig. Det är nog enda sovmorgonen vi fått både jag och sambon samtidigt på flera år .

Isolde: Åh, jag längtar också efter höstkollektionen!! OCH efter en varm sommar!!! Vart är värmen?!?!??! och solen...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10