Inlägg från: Smileycat |Visa alla inlägg
  • Smileycat

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Här är det typ tvärtom..
    Ebba vill gärna ha tofs, som mig lixom..
    Men har inga små tofsar ännu så det ser jättekul ut, sen är det så svårt med hennes hår, lockar som sticker ut åt alla håll o kanter som man ska försöka samla ihop..
    Så det blir en mitt på huvudet, typ som "Lilla My", eller en baktill o sen sticker det ut lockar typ överallt..

Min lillasyster fick ha typ etappklippning, kortare runt anisktet och längre ju längre bak man kom.. Hon la det jämt i maten och sen SÖG hon på HÅRET, så det blev stora tovor där.. Så fick det lösas just då.. =)

(¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    svischan skrev 2008-07-21 21:44:44 följande:
    Hej alla! Idag har vi hämtat nya bilen *kuuuuul* så nu blir det inte shoppat förrän nästa lön kommer i slutet på veckan=) Så självklart kommer det fler molonyheter just idag *suck* Hoppas det finns något kvar bästa vecka, shoppa inte upp allt i 98/104 är ni snälla!=)Imorgon blir det Astid Lindgrens Värld, ska bli så kul! Hoppas att inte alla andra också ska dit... Härligt med semester, att åka dit man vill när man vill. Så borde det vara jämt tycker jag!
    Vad är det för ny bil?
    Vi ska hämta vår "nya" imorgon..
    Ska bli sååå skönt med utrymme.. *S*
    Så det blir lite lugnt med shopping här oxå, väntar redan på lite grann.. Och ska betala lite på T
    Har bla beställt från phunkycool, äntligen fått tummen ur och beställt lite mer IdaT och till 60%rabbatt så är det ju inget man ångrar direkt..
    Sen ska det betalas två olika sommarsuits och en fiiiin lurvfleece från Lovelina på T..
    Men ja.. Sen får jag snåla, med bilden blir det lite mindre pengar.. :-/
    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    Dis skrev 2008-07-21 21:48:22 följande:
    ÅÅÅ, tack för alla svar! Kul att läsa. Forstätt gärna svara. Har en till fråga, förutom här på familjeliv, har ni vänner med samma shoppingintresse? (För min del tror jag att jag är värst bland mina bekanta, och då ligger jag ändå i lä här ;)
    Hahaa, jag svara som de flesta andra.. Jag är nog värst bland mina kompisar.. Är typ ingen som är "märkestorsk" som jag på barnkläder iaf..
    Finns väl de som shoppar visst, men lite på Hm o Lindex som jag gör emellan när det typ sinar i kassan
    Och jag ligger ju verkligen väldigt lågt bland de som huserar här iaf..
  • Smileycat
    svischan skrev 2008-07-22 21:54:17 följande:
    Det blev en audi a6, sååå snygg!
    Bästa köpet på länge=)

Vad ska ni köpa för något???
    Det blev en Hyundai Trajet, sjusittsig..
    En med stooort utrymme annat än vår gamla tråkiga bil.. Vi ska få plats med tre bilbarnstolar sen i vinter, så det behövdes en med mer utrymme.. Vi kan plocka ur säten o så oxå, inte jättestort bagageutrymme med alla stolar i, men den är så rymlig och det är verkligen jättskönt med acc oxå, sen att baksätet är högre upp så man verkligen ser bra utåt osv..
    Lyckat köp iaf..
    En Audi A6 är verkligen snygg.. Kul med sånt köp, är det helt ny eller bättre begagad, vad går sådana på egentligen om man får fråga?
  • Smileycat
    belladona skrev 2008-07-23 01:16:35 följande:
    och FL liv strulade som alltid 01.05   fram till typ nu
    varför börjar de alltid strula på natten igen lixom? Varje natt nu..
  • Smileycat

Läser ikapp lite..
    Som vanligt..

Myris83 skrev 2008-07-23 08:39:00 följande:
    Åhhh jag längtar efter katvig.....Ni som är mer erfarna morsor ;), min lilla Elsa har börjat dregla nåt kopiöst sen igår...Hon är 14mån och har redan fått alla 16 tänderna...vad kan det va?? Ont i halsen? Nån som vet?
    Min systerson är 14mån och har 20tänder, så det kan allt vara mer tänder på G faktiskt.. (För de brukar komma runt 1 1/2- två års åldern har jag för mig annars, Ebba har ju 20st och har haft ett tag nu..)
  • Smileycat
    svischan skrev 2008-07-23 16:26:48 följande:
    Med många barn behövs det juh stor bil, vi har bara ett och klarar oss bra med en helt vanlig sedan. Ja, audin är vår nya ögonsten Vi ska vårda den som vårt andra barn=)Det är en 05:a, men den hade bara gått 4000 mil, så den är verkligen i kanonskick.Priset ja... jag har offrat många molo-köp.Vi hade en härlig dag på Astrid Lindgrens värld igår.Det blev stekhett där inne, så det gick åt massa dricka och ombyten, kul, då hinner sommarklädena bli använda iaf=)Lägger in lite bilder i BT så ni får se M i action=)

Ja det behövs lite mer utrymme då ja..
    Ebba, kommande bebisen och min bonusdotter som vi nu har varannan vecka istället för heltid ska ha bilstolar, och det är ju ett tag kvar tills de kan åka utan.

Jag har oxå fått offra mycket inköp nu, har inte blivit några nya molos ännu men det lär väl komma lite sedan iaf.. Kan ju vara helt utan..

Vi hittade en -04a i väldigt bra pris, tyckte jag iaf.. Jag har suttit o spanat runt på nätet och vet ungefär hur de har legat i pris, vi kollade andra bilar och råkade bara se den här lila bilhandeln emellan två ställen, så vi svängde in och där stod den..

Han hade fått in den dagen innan och det var redan andra intresserade, priset var kanske för en -00a eller kansek -02a annars vad jag hade sett.. Två negativa saker dock, den hade inga vinterdäck med och hade hunnit gått 13.000 mil, inte jättemycket men lite grann för en 04a dock.. Annars så känns det overkligt att sitta i den..

• Smileycat
    Myris83 skrev 2008-07-23 22:25:45 följande:
    Åhhh tack så mycket vi kan ju hoppas på att det är det, var på vårdcentralen och dom tog halsprov mn det va inget. Hon dreglar kopiöst och vill INTE sova, är fortfarande vaken och brukar somna som en stock vid sju, ändå har hon fått en panodil....
    Det brukar lindra lite att stryka på flytande alvedon/ panodil på tandköttet, alltså typ gnugga in det OM det är tänder..
    Det brukar tyvärr ta ett tag för dessa tänder då de är lite grövre tänder, mer mot kinderna.. Fast ont har de som tur var inte hela tiden, utan det går i perioder..
    Men pröva att känna om du känner lite svullnad och inte bara helt platt!
  • Smileycat

Hej tjejer.. Kikar in lite snabbt innan jag ska iväg o hämta Ebbisen..
    Är mkt här just nu, med mamma och tjafs med bonusens dotter osv.. Inte så kul direkt..
    Men var på UL i onsdags, och det var verkligen jättekul!
    Allt såg bra ut och gubben är glad för vi fick inte se o veta kön.. Jag kan dock inte vara mer nyfiken..

Letar febrilt efter EJ sikke lejs suit med katten på, den där turkosa..
    Hittar bara body, har en body t. Ebba men vill ha en suit till mini.. VAR kan det finnas? Har kollat typ alla svenska webbisar jag vet, men att beställa bara en suit från utlandet blir ju lite dyrt med frakt..
    Hade verkligen kunnat shoppa mer men ekonomin är inte den bästa nu..
    Så snälla, NÅGON som har sett den suiten (eller har) i lite "mindre storlek" så plz, tell me.. *desperat*

• Smileycat
    Smileycat skrev 2008-08-01 14:10:34 följande:
    Hej tjejer.. Kikar in lite snabbt innan jag ska iväg o hämta Ebbisen..Är mkt här just nu, med mamma och tjafs med bonusens dotter osv.. Inte så kul direkt..Men var på UL i onsdags, och det var verkligen jättekul! Allt såg bra ut och gubben är glad för vi fick inte se o veta kön.. Jag kan dock inte vara mer nyfiken.. Letar febrilt efter EJ sikke lejs suit med katten på, den där turkosa..Hittar bara body, har en body t. Ebba men vill ha en suit till mini.. VAR kan det finnas? Har kollat typ alla svenska webbisar jag vet, men att beställa bara en suit från utlandet blir ju lite dyrt med frakt..Hade verkligen kunnat shoppa mer men ekonomin är inte den bästa nu..Så snälla, NÅGON som har sett den suiten (eller har) i lite "mindre storlek" så plz, tell me.. *desperat*
    Ehh, menar såklart bonusens mamma och inget annat..
  • Smileycat
    Duntoffla skrev 2008-08-01 17:31:54 följande:
    Vad kul med UL! När blir BF för dig?
    Efter UL så fick det fina datumet 1/1
    Hahaa, skulle inte förvåna mig om de tblir några timmar innan eller så.. stackars bebis i så fall..
    Men jag blir glad ifall man får en levande o välmående bebis iaf, sen får det kvitta men skulle man få önska så gärna innan typ i mitten på dec iaf, annars så oroar man sig nog typ hela jul o nyårshelgen.. Eller allra roligast är i början på jan dock då men man får väl se..
  • Smileycat
    Preggi skrev 2008-08-01 23:58:49 följande:
    Har inte lindex velourkjol? Jag har tänkt på jeanskjolar och Ns jeans och lite annat. Ska försöka lugna mig lite tills nästa vecka när jag är barnledig och åka in till stan och gå i butiker och shoppa lite istället. Vi får se hur det blir med den saken... En vecka utan shopping är inte likt mig..Nu måste jag sova jag med!Gonatt!
    Tack! =)
    Ja, man får väl se när den lille behagar att komma.. Men det känns ju inte alltför kul om det blir den 30dec eller så, vet hur min kompis hade det när vi skulle fylla 18 osv.. *s*
    Tänker på den kommande framtiden då, men tja.. Att vara pank är ju inte helt kul heller men det finns ju mellandagsrea?
    Och sen ska den få en kusin max fyra veckor efter så då kan det ju ändå skilja ett år lixom , om det blir på fel sida.. Knasigt ju..
    Men som sagt så blir jag glad för vilket som om det hela går bra bara..
  • Smileycat

Ble vlite felciterat tror jag men du fösråt nog ändå vilket jag svarade på..

• Smileycat

Kikar in o läser ikapp lite.. Som vanligt typ..
    Lite OT, men mitt Lindex hade fått in nya velourisar när jag var in igår.. Bla.. Svarta i stor storlek och även röda!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10