Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Zvartaliljan skrev 2008-06-16 18:48:41 följande:
    Hon opererades idag! Om det inte blev uppsjutet igen...Sitter här o håller tummarna för att allt gick bra och att vi snart hör från henne och att hon får åka hem till familjen.Förstår att det är jobbigt för dig...skulle min mamma gå bort plötsligt och på det sättet så skulle jag nog nå botten...ens mamma är ju ens mamma Hur har dina stora barn tagit det hela?

Å då håller jag alla tummar och tår för henne!! Lilla gumman... gravid o allt...

Ja de e fruktansvärt att förlora sin mamma.. mamma e alltid mamma liksom.. jag tror inte jag förstår det fullt ut än heller, man tänker helt plötsligt " å måste ringa mamma" men de kan man ju inte *snyft*  saaaaaaaaaaaaknar...

Barnen tar det väldigt bra, frågar mycket om vad som hänt.. Pratar om mormor hela tiden, om vad dom gillade hos henne, om saker dom fått av henne.. och varför hon är död..

Dom tar det så naturligt på nåt sätt...

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan
    Jessys skrev 2008-06-16 18:25:23 följande:
    heej. kul att se dig igen Kram från oss också
    hej på dig

kul att se dig åxå..

Kram!
    Duntoffla skrev 2008-06-16 19:01:02 följande:
    Ja, det är helt omöjligt att sätta sig in i det. Skulle nog inte fatta. Barn är bra på det där sättet att de inte är rädda att prata om det och är så naturliga i sitt tänkande.
    Ja, dom är rena terapin faktiskt... Allt blir så tydligt i deras tänkande.. Men ibland blir dom ledsna, riktigt ledsna.. 
  • RååSa BuBBlan
    SmillaMilla skrev 2008-06-16 19:03:41 följande:
    Åh nej, jag har inte alls hängt med här. Men nu förstår jag att du varit med om en svår tragedi. Skickar dig en stor kram!KRAM
    Tack gumman!
  • RååSa BuBBlan

Nu blir jag lite OT.. men hur hade ni gjort?

Jag köpte ju min Bugga den 11:e Mars, har reklamerat 4 chassin och skulle få en helt ny vagn, den 8:e Maj pratade jag med Bugaboo som då sa att min vagn skulle komma om 2 veckor, mailade igen när det gått FYRA veckor, inget svar, ingen kontakt än...

Jag börjar ledsna rejält!!

Jag funderar på att häva köpet faktiskt, dom har haft låååång tid på sig och de genomförda reklamationerna har ju inte åtgärdat problemet liksom...

Hur hade ni gjort? Jag vill inte ha en ny vagn till hösten liksom..  *sur*

• RååSa BuBBlan
    lollypop skrev 2008-06-16 19:05:29 följande:
    Go kväll allesammans Angelinah va roligt att se dig och lilla sötisen Ida (i BT igen)!!!Hoppas allt är bra (så bra det kan va)!!?? *kramar om*Ska läsa tillbaks i tråden lite...
    hej på dig

kram på dig åxå..
    Zvartaliljan skrev 2008-06-16 19:08:08 följande:
    Ja de gör väl det...för de förstår nog inte riktigt innebörden heller tror jag. jag var nära att förlora min pappa för 2 år sedan och det skrämde mig ordentligt...man räknar ju på något sätt med att ens föräldrar alltid kommer finnas där, men så är ju inte verkligheten
    Nä, jag har aldrig sett mina föräldrar som nåt som kan försvinna.. Har aldrig tänkt på dom på det sättet.. Dom ska liksom alltid finnas där.. så självklara personer...
  • RååSa BuBBlan
    Duntoffla skrev 2008-06-16 19:12:58 följande:
    Jag skulle nog faktiskt häva köpet. Du har ju som tur var en annan Bugga. Så där lång tid ska det ju inte ta.
    Ja, det tar väldigt lång tid.. Å jag menar.. till hösten är Ida närmare 2 och jag kanske inte ens ska ha en Bugga då liksom..

men var sjutton vänder jag mig? Köpte den ju hos Kidzshop men på nåt sätt har jag hamnat i en affär med Bugaboo nu då dom skulle "ta över" alla reklamationer..

Jag måste väl vända mig till butiken där jag köpte den? det var ju dom jag ingick ett avtal med.. inte bugaboo... eller?
  • RååSa BuBBlan
    Zvartaliljan skrev 2008-06-16 19:20:08 följande:
    Ja det kommer nog ta ett tag innan det sjunker in riktigt för dig. Tur du har familjen som stöttar dig och vi finns här om du behöver skrika ut lite ilska eller så...Träffade min mormor i söndags och hon är alltid så pigg och gla...beundrar det hos henne då morfar dog för 10 år sedan och hon är den enda som lever ur en syskonskara på 11...hon har även förlorat en del syskonbarn och de flesta av hennes vänner har dött under de senaste åren så jag tycker hon ständigt pratar om att hon ska på begravning... och ändå har hon alltid ett leende på läpparna...antar att man blir härdad på något vis när man blir gammal (hon är 85)
    Å låter som en härlig mormor du har
  • RååSa BuBBlan
    Duntoffla skrev 2008-06-16 19:25:40 följande:
    Jag tycker du ska prata med Kidzshop. Det var dem du ingick avtalet med och inte Bugaboo. Sen får de ta kontakt med Bugaboo. Jag kan tänka mig att Bugaboo helst också vill gå via sina återförsäljare och inte direkt med kunderna
    Ja, jag får nästan göra det.. Verkar ju kunna få vänta hur länge som helst liksom..  Fundersam
    Zvartaliljan skrev 2008-06-16 19:27:01 följande:
    Jo jag bodde hos henne ett tag i gymnasiet (som ju faktiskt inte är så längesen ) och då var det JAG som satt uppe på kvällarna och väntade på HENNE Alltid i farten min lilla mormor Mobil har hon fått nu så vi ska kunna få tag på henne för hon är ju aldrig hemma, och ny bil har hon köpt den lilla galningen
    Ha ha ha, hon låter störtskön ju

måste logga ut.. datan knasar som tusan här..

Kram på er...
  • RååSa BuBBlan

God morgon...

Kikar bara in en snabbis, här ska det byggas altan nämligen *ingen lust alls*

Underbara bilder på härliga barn i BT

• RååSa BuBBlan
    jompa skrev 2008-06-17 12:19:03 följande:
    Söta söta Ida i BT
    Tack säger en trotsig liten dam   *mamma blir toooookig* 

Snygga Småfolk du inhandlat
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10