• Jessys

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Incommunicado skrev 2008-07-13 21:18:42 följande:
    jag är "bara" snittad en gång men är lite orolig inför nästa.. det brukar ju bli snitt igen ofta har jag förståt.Grattis till er som gjort massa kap, även jag har köpt på T idag, bla nya ljusblå Katvigshorts för 71 kr o ny röd NShood för 310 kr.
    får man fråga varför du är snittad?

jag är ju oxå snittad pga sätesbjudning
    men ja hoppas att ja får föda vanligt nu med denna bebis..

lillronya: varför är du snittad? om man får vara nyfiken.

Butte: iofs.. men men. ska mejla igen o vänta bara..
  • Jessys
    lillronya skrev 2008-07-13 21:45:54 följande:
    Du får gärna vara nyfiken.Är snittad pga en massa anledningar, men den största är väl att jag får panik av värkarna eftersom vårt första barn dog strax efter förlossningen. Värkarna sätter helt enkelt fart på minnena för mycket.Födde två barn vaginalt efter henne, men det funkar inget bra.....Sen får lilla jag stora barn, vilket inte heller är så lämpligt.
    Okej, då förstår jag. Tur att det finns andra alternativ!
  • Jessys
    Tjejtriss skrev 2008-07-13 22:09:06 följande:
    Usch   Min syster är akutsnittad med båda sina barn, hon hade hela värkarbetet, öppnade sig helt och krystade, men barnen kom inte ut helt enkelt Fy så hemskt att göra allt det jobbet och ändå behöva få snitt.. Hennes barn har också varit stora 4,5-4,5 kg och framförallt haft stora huvuden.
    det är just DET som är min stoora skräck nu inför denna fl. iofs har ingen i vår släkt fått stora barn men vem vet, kanske jag blir den första.
    Charlie vägde iofs bara 3,5 men han togs ju ut 2½ vecka före bf..

nåja. får tänka positivt ivf.
  • Jessys
    Tjejtriss skrev 2008-07-13 22:14:25 följande:
    Oj, men då var han väl stor för tiden?Mina barn är födda vaginalt alla tre.. 4060, 4160 och 4640 Det gick bra med sista klumpen också
    jamen det kanske han var Jag vet inte ja

Ja svägerskan ha fött 2 på 5 kg båda vaginalt utan problems.. såå visst kan vi kvinnor!
  • Jessys
    nikki2006 skrev 2008-07-13 22:16:41 följande:
    Varför togs han ut i förtid (måste inte svara om du inte vill)
    Charlie låg i säte, och här på Åland gör dom inte vändningsförsök och dom vill inte att förstföderskor föder sätesbebisar.
    och dom snittade mig i förtid så att jag skulle slippa att fl satte igång o att jag blev tvungen att akutsnittas.
  • Jessys

jag blev oxå lämnad ensam!
    Kenny tog mig sig Charlie upp till BB för vägning, mätning, tvättning och påklädnad.
    sen när jag var färdig sydd och låg på uppvaket fick ja äntligen hålla C. efter typ EN timme! Hemskt juuu!

blir jag snittad flera ggr skall jag kräva att jag skall få ha barnet på bröstet och att pappan skall vara med brevid!

• Jessys

en fråga.
    vart hittar man hjälm mössor till en 1-åring. han har 47 cm i huvudomkrets..

• Jessys

Charlie är 1 år o väger 9969g o va 80,5 cm lång. lång och smal. heelt perfekt

• Jessys

skriver min fråga igen..

vart hittar man hjälmmössor åt en 1-åring..? märke spelar ingen roll.
    han är 47cm runt huvudet

• Jessys

Kikar in en snabbis Har inte shoppat nåt med Charlie fick presentkort på 120? när han fyllde i lördags på en butik som säljer danskt. så imorn ska det shoppas

Nån som vet när lurvarna kommer till nån webbis? *såååå suuugeeen*

Hoppas allt är bra med er alla girls

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10