• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Vad ska du shoppa Butte?
    Nä, jag känner som du. En bebis till nu skulle inte kännas rätt mot tjejerna. Jag vill njuta av dom nu. Känna att jag hinner med.
    Men jag måste nog ha en bebis till minst. Jag vill nog ha 2 täta till om ett par år.
    Jag har shoppat lite idag..

• Preggi
    Buttelina skrev 2008-08-08 23:59:43 följande:
    jaså du vill ha två till du jag skulle vilja ha lite flower print och lite rödrandigt... vad har du shoppat?
    Ja, jag ville ha många syskon som barn. Har bara en bror så jag vill att tjejerna ska ha fler ssykon. 4 barn låter bra tycker jag.. Även om 2 är mer än nog vissa dagar..

Vad vill du ha i flowerprint?
    Jag köpte en molotröja till M gamla med gitarrer och en småfolk lila med hästar till M och en småfolk brun med gula tigrar till P för 270:- Så beställde jag muddbyxorna rosa med prickar från annacill till P idag med.
  • Preggi
    Buttelina skrev 2008-08-09 00:10:41 följande:
    riktigt nice shopping! jag vill ha leggings eller byxor i flower men rödrandigt upptill tror jag... eller kanske passar pops enfärgade ribbtröja till? då vill jag ha byxorna och även de rödrandiga i byxor

Kan Isabel ha byxorna från baby? Vilken rödrandiga menar du? Med lilamuddar?
    Jag skulle vilja köpa ett par muddbyxor till M med men vet inte vilka. Vi får se vad det kan tänkas bli.
    P måste ha några par NS

Nästa vecka ska ju min man skola in M på dagis och då ska jag åka in till stan och gå i alla butiker nån dag. Längtar verkligen!!

Ska köpa nåt till mig med.. Inte lika kul...

• Preggi

Belladonnas bild i BT. Vad är det för tröja som Tara håller i? Turkos med gult på? Jag tror jag gillar den...

• Preggi
    Buttelina skrev 2008-08-09 00:23:25 följande:
    ja, isabel kan ha 92 i baby japp, de rödrandiga med lila muddar...jag ska upp i stan imorgon med bara lillebror! sååå mysigt han bara sitter där i vagnen och myser han också jag shoppade faktiskt till mig själv igår... blev en tröja från åhlens och ett par rönish (stavning?) byxor till mig själv. samt en puma hoodie. så mysigt att ha kalla kvällar i stugan

Åh, dom där rödrandiga med lila muddar är så himla fina! Båda tjejerna hade sina idag. Philippas är finare med längre mudd. Om jag köper ett par till åt M så ska hon ha 92 från junior istället.
    Härligt att shoppa lite åt sig själv. Jag behöver ju "jobb" kläder. Men jag är alltid så snål mot mig själv men nu behöver jag ju kläder.

Undrar om jag ska köpa flowerbyxorna?

• Preggi
    jojoa75 skrev 2008-08-09 00:26:50 följande:
    Min önskelista är:flower tröja (helst med avvikande ärmar i orangerandigt o utan knapp)prickar i lila utan knappSen är jag klar med MOLO, iaf hittills. Det enda jag gillat hittills i Katvig köpte jag idag, grönblårandig t Lucas. Det andra tycker jag är för dyrt, gillar inte färgerna el modellerna.Gillar inte de där slitsarna vid ärmarna o nertill på tröjorna, o inte knapparna heller *duckar för er som tycker det är snyggt*Hoppas på Småfolk, NS o så har jag en diger lista på annat märke som ska betas av oxå

Jag gillar inte heller årets katvig. Känns riktigt skönt faktiskt.. Nu ser jag fram emot NS mest. Småfolk men såklart.
    Jag skulle vilja se paraplyerna med randiga ärmar irl. Jag tror att den är riktigt fin. Men är det nåt vi verkligen inte behöver här är det långärmade t shirts och klänningar..
    Vi behöver byxor.

Vilken bra lista du hade. Det var ju inte så farligt mkt..

• Preggi

Tror ni småfolks nya lila pingviner kommer passa till molo rödrandiga leggings med lila mudd?

• Preggi
    jojoa75 skrev 2008-08-09 00:47:55 följande:
    hmm den andra önskelistan kan jag skriva efter måndag den är litta längre Paraplyerna med randiga ärmar? Vad är det för randiga ärmar på den? Såg den live idag med knapp, alltså den breda tunikan o tyckte den var ganska mörk tyvärr. Tycker deras tunika med knapp är så breda, de byxor jag vill ha till är lite breda o då blir det inte snyggt. Har ju redan köpt en del molo, detta är det jag har kvar. Är helt färdig till Lucas, han har fått regnbåge, planeter, cross, djungel sen i våras, stars. Så till honom vill jag inte ha mer MOLO. Emma har katttröjan med prickiga ärmar, o förhoppningsvis randiga leggings på väg, snäll shopägare ska beställa till mig, annars blir det prickiga muddbrallor till den tröjan. o så har hon både rosarandiga o orangerandiga muddbrallor. Älskar modellen på brallor verkligen! Blir snyggt baggy! Perfekta brallor även sen under overallen eftersom de är så mjuka så blir det inte bylsigt.Nej nu går jag o lägger mig, som vanligt svårt att slita mig! Gonatt!
  • Preggi
    belladona skrev 2008-08-09 00:49:25 följande:
    minns tyvärr inte vad det var för print på den  , då Tara var och plocka på flera småfolk , hon ville köpa alla  kan vara nån ny då de fått hem nyheterna där nu .Hon  blev så ledsen och grät när jag inte ville köpa mugg och tallrik från ida T ,så  hon fick sin vilja igenom

Jag blev nyfiken.. Den såg så härlig ut i färgen..
    Är hon bestämd din lilla tjej?

Godnatt jojoa!

Buttelina skrev 2008-08-09 00:44:14 följande:
    jag gillar också umbrella! synd att inte det finns i byxor
    Konstigt att det inte finns i byxor.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10