• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Buttelina skrev 2008-08-09 00:52:11 följande:
    såååå fin!nu MÅSTE jag lägga mig.. ska till stan och sen till stugan. höres på söndag tjejer
    Visst är den. Har inte sett den i sverige än.
    Godnatt! Shoppa väl imorgon! Och ha så mysigt i stugan.

Här ska det sovas med.

Gonatt
  • Preggi

Godmorgon!

Buttelina skrev 2008-08-09 00:56:29 följande:
    har inte eleraff den?
    Är det inte bara med knapp? Den modellen på tröja sitter inte så bra på P.
    lillronya skrev 2008-08-09 09:05:03 följande:
    Vi hade ok väder igår så vi får väl vara nöjda.Tog på Anjelin jeans idag, för första gången på hela sommaren. Hela uppviket behövdes för att jeansen skulle passa! Det innebär att alla jeans som hon har utom två är för små, för dessa är hennes längsta jeans.Det blir till att shoppa jeans nu då. Det var ju inte henne jag behövde shoppa till nu. Snart börjar ju skolan för de stora tjejerna.... Ja, ja. Shoppa är ju kul.
    P har växt ur sina jeans hon med i sommar. Jag vill ju ja NS till henne 2-3 par så det blir dyrt om jag inte hittar rea nånstans...
    Vad vill du ha för jeans till Anjelin?
    belladona skrev 2008-08-09 00:59:01 följande:
    hon är envis  när jag åker in till stan nästa gång ska jag kika närmare på hur tröjan ser ut
    Tack, vad snällt...
  • Preggi
    jompa skrev 2008-08-09 09:21:45 följande:
    God morgon tjejer.Här har vi fått sova bra senaste tiden, har inte vågat säga något tidigare då jag trott att det kanske bara varit tillfälligt men nu verkar det som att det är här för att stanna. Äntligen sover M bra och vaknar oftast först framåt småtimmarna vid fyra och somnar om när man lägger sig bredvid. Imorse sov hon till halv nio. Känns att vi verkligen behöver detta.Preggi: Denna är ju ny för hösten från Småfolkwww.fridasfroerogprinsesser.dk/shop/langaerme...

Aha, är det den som belladonnas lilla tjej står och håller i på bilden i BT. Då var den inget för oss.
    Kanske lika bra det för det inte är inte tröjor vi ska ha nu, vi måste ha byxor!

Vad härligt att du äntligen får sova!

• Preggi
    lillronya skrev 2008-08-09 09:33:21 följande:
    Preggi: Jag ska köpa jeans till Anjelin på lindex tänkte jag. Gillar stuprörsmodell på henne och lindex har fina såna nu. Köpte häromdagen till Nikita men hade inte en tanke på att Anjelin behövde.
    Det är så fint med stuprör men mina tjejer gillar inte det.
    M har 3 par NS nu P har 2 par men ena paret måste nog snart flytta in i Matildas garderob istället..
    loveliva skrev 2008-08-09 09:49:00 följande:
    Jag tycker äpplena eller valparna Äpplena var riktigt snygga till!!!!!!!
    Jag med, äpplen eller valpar..
  • Preggi
    lillronya skrev 2008-08-09 10:02:25 följande:
    Preggi: Anjelin bryr sej inte om modellen på jeansen, vilket jag  är tacksam för. Hon passar bäst i tajta tycker jag.Blir dyrt när de behöver många NS.

Det är ju skönt. Jag tror att hon kanske är lättare i år P. Förra året var alla byxor som passade henne i strl blöjanpassade så det blev häng. Nu sitter dom nog bättre.
    Ska kika in på lindex jag med då.

Nu ska jag se om jag kan få tjejerna att ställa upp på bild i deras nya småfolkströjor jag nästan fick gratis..

• Preggi
    lillronya skrev 2008-08-09 10:07:18 följande:
    Ja det där med blöjrumpa är ett problem. Anjelin har ju bara 86 och ingen blöja...Så här hänger det med.
    Men på strl 86 är väl alla jeans blöjanpassade?
  • Preggi
    ängeln83 skrev 2008-08-09 10:18:03 följande:
    Hur långt upp i storlek är egentligen byxor blöjanpassade?
    Jag tycker att 98 är den första storleken som sitter bra på P sen hon slutade med blöja.
  • Preggi

lillronya, vilka fina bilder i BT på dina små!
    Emilio var ju bara hur fin som helst i cirkussuiten. Vilka ögon!!

• Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-09 10:25:30 följande:
    Vilka fina bilder i BT! En liten nostalgitripp för Tjolla Men visst är det så att man ibland tar fram gamla kort och undrar var tiden tog vägen?Ängeln-jag håller med de andra. Valparna eller äpplenaÅh, vad jag också vill ha fler NS-byxor. Jompa- hur gillade du dem du köpte? Jag hoppas att Smallkids har rea på deras.Preggi- har du varit till Familjetorget än?
    Jag sitter och tittar på gamla bilder på M nu och förstår inte var tiden tog vägen. Min bebis ska ju börja på dagis på måndag..
    Jag var på familjetorget igår. Lustig butik. Jag mailade och frågade för ett par veckor sen om de reade NS, Fick svaret ja. När jag kom till butiken så var det inte rea men hon skulle snart börja rea sa hon 10 eller 20%. Det är ju ingenting!
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2008-08-09 10:41:44 följande:
    Ja, man blir lätt nostalgisk! Ja, jag är inte så förtjust i det upplägget på butiken. Och 10-20 % är ju nada. Konstigt att de sa att de hade rea. Det är ju inte så att det går att dölja när man väl kommer dit och ingen rea är.  FÅr leta vidare någon annanstans. OM vi åker till stan (Angelinah och Jompa) nästa måndag (för visst har du börjat jobba då? Annars hade det varit kul om du följt med) så kan jag kolla på NS till dig om vi ramlar över några billigare byxor.Vad fina tjejerna blev i Småfolk! Var det från rean på SoCute?
    Ja, då jobbar jag.. Det hade varit kul att följa med! Vore supersnällt om ni kunde hålla utkik till mig då...
    Jag tycker att de blev jättebra tröjorna. P passade jättebra i den bruna. Jag tänkte ta lejonen först till henne men det här blev bättre.
    Det var så billigt så jag ska nog dit en gång till. Utan M som river butiken... Dom är från so cute, 50% och t3b2 på allt.
    belladona skrev 2008-08-09 11:18:56 följande:
    fast jag tycker det ser ut som typ träd på den tröja Tara håller i handen .
    Det kasnke inte är samma ändå? Du får rapportera nästa gång du går dit..

Loveliva- Tack!

Incommunicado- Vilka härliga bilder på din lilla D.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10