Inlägg från: havsvind |Visa alla inlägg
  • havsvind

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tack för svaren ang storlek! Det är till min lilla tjej fast tills nästa vår...
    Tänkte shoppa upp mig på en blå och en rosa katvig velourjacka nu medans det finns kvar.
     Undrar om jag skall ta en i 80 och en i 86. *funderar*

• havsvind
    Buttelina skrev 2008-06-23 20:21:39 följande:
    86 definitivt! jag har 86 och 92 till min 14 månaders grabb. 80 sitter PRECIS på gränsen
    Ok, då kör jag på 86, hellre lite stort än lite för litet!!!
  • havsvind

loveliva: OT men vad har du köpt för roligt till buggan?

• havsvind
    jompa skrev 2008-06-23 20:22:36 följande:
    Oj du var då ute i god tid Själv tycker jag att jag är ute i god tid eftersom jag köper lite höstkläder till ungarna.
    Precis som Butte skriver så fick jag paniik. Jag tycker att Katvigs velourjacka är perfekt precis som den är!! Därför måste jag "lägga på lager". Räcka ut tungan
  • havsvind
    loveliva skrev 2008-06-23 20:45:11 följande:
    Ny sittdelsabas (sand), varukorg (sand), åkpåse(brun) & parasoll (rosa) 
    Vad kul, sjäv funderar jag på att köpa rött topptyg. Det skulle vara fint till svarta moln tycker jag!
  • havsvind
    jompa skrev 2008-06-23 20:50:50 följande:
    Ja men har man hittat nåt man verkligen gillar så ska man köra på det.Jag vet inte om jag riktigt har fattat tycke för dem.
    Jag lovar har man en vill man ha alla färger! Hemlis
  • havsvind
    Infinite Joy skrev 2008-06-23 20:59:13 följande:
    God kväll på er!Har varit en riktig latmask både på att läsa och skriva sista dagarna. Jompa: verkar lösa sig med direktleverans till dig.hvsvind: nu vert jag inte riktigt vad din storlekfråga var, men vår dotter har 86 och hon är 2 år lite drygt. Jämförde nya och gamla färger till lillkillen och den nya ljusblå i 68 var större än den gamla gröna i 74.
    Oj då, är din tjej normalstor?
  • havsvind
    Infinite Joy skrev 2008-06-23 21:09:57 följande:
    Hmm... vet inte om du missförstod, men 68 köpt jag till min son snart 4 mån.Dottern som fick en 86:a har börjat gå över till 92 i molos tröjor bl. a. även om 86 fortfarande passar (men på precisen). Hon har en rosa-vit, vilket ju betyder att den är större än "gamla" 92:or.
    Nä nu blev det fel, jag menade ju såklart inte att ifrågasätta om din tjej är normalstor eller inte...Generad

Buttes lillkille har 86 i stl och är 14 månader, det var därför jag tyckte att det var stor skillnad, blir så osäker på vilken storlek jag ska köpa!!
  • havsvind
    Infinite Joy skrev 2008-06-23 21:34:16 följande:
    Oj, men är han normalstor?? Nej, jag tog inte illa upp. Vi försökte mäta henne här hemma och fick henne då till ca 85 cm och tror hon väger runt 12 kg. Har butte ngn av vårens färger?Bild på hur jackan sitter finns under sommar i mitt galleri om du vill se.Hur gammal kommer ditt barn vara när du ska använda?
    Hon kommer att vara ung. 14-15 månader. Smiter in till dig och kollar.
  • havsvind

Jisses vilken beslutsångest jag fick nu. Ska jag ta 80 eller 86???

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10