Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Buttelina skrev 2008-06-12 21:58:54 följande:
    majsvälling fixade inte min dotters mage. hon får havre 6månaders fortfarande
    okej, vi körde risvälling förut och det gick inte alls. Kanske skall testa något annat. Ringer bvc och rådfrågar i morgon.
  • SmillaMilla

Hm nu har jag sökt lite och det verkar som svea lider av nattskräck Dock är det vanligt bland barn mellan 4 och 7 år. Men ner till 1 år är inte helt ovanligt. Men svea är ju bara 9 månader

• SmillaMilla
    jompa skrev 2008-06-12 22:05:10 följande:
    Både ris och majs är ju stoppande, bättre med havre då.Sonen får majs för han är alltid lös. Dottern får sin mjölkfria gröt som vi blandar välling på.
    Jo men jag tror knappt att havre säljs här. Vi skall nmäligen inte ge barn under 1 år gluten. Minimalt med gluten i havre men ändå. Vi hör till Finland ju.
  • SmillaMilla
    Jen80 skrev 2008-06-12 22:10:13 följande:
    God kväll på er! Kikar bara in en snabbis och säger hej innan jag ska krypa ned i sängen. Har grym huvudvärk ikväll. Idag har min stora kille fyllt 3 år ! Helt sjukt vad fort tiden går... Vad händer här inne då? Ska ta mig en kik i BT ...
    grattis!

Nu skall här också sovas!
  • SmillaMilla

God morgon!

Nu har jag pratat med rådgivningen/bvc och rådfrågat ang Sveas skrik attacker. Hon misstänkte också nattskräck Men nu skall vi testa att ge alvedon innan vi lägger henne. Och sedan höra av oss på måndag igen. Efter nästan en månad med detta skrikande varje kväll börjar man ju undra. Tack för era svar igår.

• SmillaMilla
    Tjejtriss skrev 2008-06-13 07:29:04 följande:
    Missade det du skrev igår Vår äldsta har nattskräck, fast nu verkar det äntligen ha gått över någorlunda iaf. Hon är 8,5. Hur yttrar det sig hos er? Och alvedon hjälper väl inte mot nattskräck?!
    Nä visst alvedon hjälper inte mot nattskräck, men svea är ju egentligen lite för liten för nattskräck, 9 månader. Så vi skall nu se om det hjälper med alvedon, om det är något annat. Sveas nattskräck yttrar sig så att hon gallskriker efter 1,5 och 2 timmar efter insomning kvällstid. Sedan skriker hon otröstligt i en timme, slänger sig bakot och är helt borta. Hon somnar sedan om efter en timme, men då i ren utmattning.
  • SmillaMilla
    Tjejtriss skrev 2008-06-13 07:39:24 följande:
    Fast hon är inte för liten, det finns barn som får det långt tidigare även om det är ovanligt. Ett tips är att försöka bryta mönstret. Väck henne innan hon brukar vakna, förslagsvis efter 1 h och 25 min då och söv om henne igen.Här finns en tråd med fler små nattskräcksbarn:www.familjeliv.se/Forum-3-23/m33015638.html
    TACK!
  • SmillaMilla

Så ringde då bvc tanten igen. Hon hade på eget begåv ringt en läkare som sa att man visst kan ha nattskräck vid denna ålder (det viste jag ju ). Hon sa ialla fall att vi måste in till läkaren i dag så att de får kolla henne så att hon inte har ont någonstans. Så vi fick läkartid i eftermiddag. Tack än en gång för er hjälp här inne i klädtråden

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10