• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Angelinah skrev 2008-07-02 14:32:21 följande:
    å dessa
    Vilken tur att Lindex inte kopierar Småfolk
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-07-02 15:56:12 följande:
    Ja, då får hon ju i sig lite i alla fall. Hoppas att det är snabbt övergående.Fick reda på en hemsk sak.. En gammal kamrat sen lekis och skolan (ingen jag umgås med längre) Hennes barn druknade i söndags 2 år gammal. *ryser* Fy fasen vad hemskt! Jag skulle dö själv.
    Nej vad hemskt, det är ju varje förälders mardröm att mista sitt barn.
  • jompa

Liljan: Så fina bilder på Maia, gillade speciellt Plastisock klänningen, superfin.

• jompa
    Duntoffla skrev 2008-07-02 16:23:31 följande:
    Ja, usch! Vet inte vad man skulle ta sig till. Du, vi får väl träffas i augusti eller så. Hur ska du vara hemma senare i sommar? Vi åker ju norrut på måndag.
    Ja vi åker ju till Gotland då och sen till landet så vi får väl se hur det ser ut.
  • jompa

Nån som vill köpa två ungar, de är billiga
    Känner mig helt psykiskt utmattad, dagarna består i att säga nej hela tiden och höra framförallt den lilla gråta, är så trött i huvudet just nu.

• jompa
    lillronya skrev 2008-07-02 17:46:58 följande:
    Tja, vi kan byta lite ungar....MIna små vaknar sex varje morgon och sen kör de järnet hela dagen. Emilio sover ju middag ett par gånger men inte fröken monster inte.Känns som att man lever i en virvelvind tidvis.
    Låter som mina, fast M sover bara en gång mitt på dagen. Sen är det mycket gnäll, bråk och skrik. Och TROTS med stora bokstäver från sonens sida. Håller på att bli galen på honom. Mina två vanligaste ord är just nu nej och sluta.
  • jompa
    J essica skrev 2008-07-02 17:47:58 följande:
    Kom hit med dom du
    Jag kommer på en gång
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-07-02 17:54:12 följande:
    Ja, du har ju lite samma smak som jag. Babyblått är inte överst på listan även om det i enstaka fall kan funka fint.
    Ja du här finns en som blir helt vansinnig när man säger nej eller tar saker hon inte får ha. Philip var ju så snäll som liten men tar igen det nu, så man kan ju alltid hoppas de inte får så jobbigt trots sen då. (stor risk)
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-07-02 18:00:42 följande:
    "Skönt" att höra att man inte är ensam. det känns ju som om man måste börja sätta gränser redan nu för att det inte ska blir för jävligt sen. Gillar inte vrålande barn som gallskriker så fort de inte får som de vill. Sen förstår jag självklart att det blir så ibland men en del verkar vara så jämt.När åker ni på måndag? tänkte på kläderna...
    Vi åker inte på måndag, det är du som gör det

Vi åker i augusti.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-07-02 18:19:36 följande:
    Haha...fick för mig att ni också skulle åka på måndag. Jag ska kolla resvägen. du är väl uppe i ottan? Det blir nog inte vråltidigt iofs.
    Ja du om ni åker efter 6 på morgonen så är jag nog allt uppe
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10