Inlägg från: Mamma och Mor |Visa alla inlägg
  • Mamma och Mor

För alla oss som gillar Lindex. Del 4

Tina83 skrev 2008-06-05 19:52:31 följande:
    måste tipsa om att dunnis har 70% på allt i webshopenwww.dunnis.se
    Tack för tipset!
    Har shoppat lite kläder åt tösen att ha i höst/vinter och de flesta plaggen fanns i hennes storlek :)
    ~Vår fina tjej - Miriam 061213~
  • Mamma och Mor
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-06-06 21:03:33 följande:
    Är det bara jag som inte har solskyddskläder till mina 14 mån? Jag kör bara t-shirts + shorts + solhatt samt håller oss mest i skuggan och är vi mer i solen så kör vi lite solskyddskräm. De har redan fått lite färg faktiskt men så länge de inte bränner sig så känns det rätt lugnt ändå (duckar!)
    Här är en till som inte har solskyddkläder till en 18 månader gammal tös :)
    Vi undviker solen de timmar den lyser som starkast och dagarna på stranden är få pga att jag bör undvika att vistas alltför mycket i solen. Vi har tunna bomullskläder, solhatt och solkräm på de delar som inte täcks av kläder. Fungerar fint och dottern har inte bränt sig ännu :)
  • Mamma och Mor

Lite hemskt kanske och det känns ju som att välja mellan pest och kolera när det gäller solskyddskrämerna. Jag har dock valt en solskyddsvariant utan kemiskt filter då små barns organ inte riktigt kan hantera dessa ämnen. Zinkoxid är i första hand en fara för miljön och krasst sagt så väljer jag min dotters bästa över miljön - även om jag såklart gärna sett att det fanns ett alternativ som inkluderade både och...

• Mamma och Mor

Lite utanför Lindex men frågar ändå, fick ju nys om detta via en av Lindex-trådarna :)
    Dunnis hade ju rea på sin kvarvarande kläder av senaste kollektionen. Jag la in en beställning och betalningssätt faktura. Fick orderbekräftelsen i början av förra veckan men sedan har jag inte hört något alls.
    Ni som tidigare beställt från Dunnis, brukar ni få vänta länge på det ni beställt?

• Mamma och Mor

Hjälp gällande velourbyxorna!

Vår dotter är 81 cm lång och väger ca 10,5 kilo - ska jag välja 86 eller 92 på byxorna?

Alltså, hon är ju rätt så långsmal så att säga..

• Mamma och Mor
    Snorky skrev 2008-06-26 18:42:15 följande:
    86:orna är som de i 80 på baby på ett ungefär... jag köpte 92 till min 84 cm långa grabb som han ska ha till hösten, då har han säkert vuxit några cm till.
    Oj, är de så pyttiga i storlek...
    Dottern har vuxit ur sina storlek 80 velourisar från Lindex, de är för korta till hennes långa ben Cool
  • Mamma och Mor
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-26 19:44:15 följande:
    Vart hittar ni alla dessa nya  velour byxor??Var på Lindex idag o hittade inte ett enda par, förutom de som de haft länge.Fast de kanske bara har i större storlekar? Jag vill ha i storlek 62.
    I "mitt" Lindex så hade de hänt ut velourbyxorna idag och de kom ut i webshopen idag tror jag. Ring och kolla på ditt närmaste Lindex eller kolla i webshopen. De jag vet finns ute nu är från storlek 86, men det kanske finns mindre storlekar på "baby".
  • Mamma och Mor

Nu har jag beställt velourbyxor i storlek 92. Hellre lite för långa än "ofrivilliga knickers" som det just nu ser ut som när hon har sina storlek 80 velourisar på sig

Lättare att beställa, då slipper jag ila till butiken för att hinna få tag i rätt storlek :)

• Mamma och Mor

Hoppsan, ser att jag var ute i sista minuten för att få tag i velourisarna i rätt storlek.

Inte ens en timme efter att jag lagt in beställningen och fått bekräftelse så var byxorna slut!
    Hoppas bara vi verkligen får det vi beställt, och inte något trist mail om att de är slutsålda och inte går att få levererade...

• Mamma och Mor
    minnan skrev 2008-06-27 12:02:09 följande:
    Ärligt talat, hur kan det vara sån hysteri kring de orange velourisarna? Jag var inte alls imponerad, hur kul är det med 3färger att välja bland? Och alla ungar på dagis har lika kläder, nja bara undrar. inget påhopp såklart =)
    Tja, jag tycker det är utmärkta plagg för dottern att ha på förskolan. Fina, rätt prisvärda, mjuka och sköna samt av bra kvalitet. Massor av tvättar men fortfarande fina de i mindre storlekar som hon haft denna vår.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 4