-
jag handkade också igår, och drog kortet, men fick ingen rabatt..zasata skrev 2008-06-02 12:01:18 följande:jag får inte 25% på hela köpet när jag visade klubbkortet.. vart var det?ni som har fått smsen? står det från något speciellt nummer? och vad står det ecakt på dom? man kan ju göra egna sms i så fall
-
måste tipsa om att dunnis har 70% på allt i webshopen
www.dunnis.se -
kul! jag hittade inte nåt, många storlekar var slut..Xgirl83 skrev 2008-06-06 00:30:35 följande:TACK! Handlade för runt 300:- (inkl frakt) och det fick jag jag ju massor för.
-
kallt? vi fick gå in för det va fööör varmtNex skrev 2008-06-06 15:14:13 följande:Köpte solskyddsdress på Lindex igår o fick betala 49 kr för det :) nöjd... (stod 199 kr på lappen men blev 99 kr när hon drog streckkoden + min kupong)Fick användning för dressen igår, hoppas det blir mer! Idag är det kallt! :S var ute o cyklade hela familjen och vi fick vända för vi frös så.. brrrr...
-
var är nya bildtråden?
-
vilken 30% rabatt?pelagonia skrev 2008-06-11 09:48:29 följande:Regnbyxan reas INTE i butiken..har handlar nu på internet..blev 109 kr..men 30 % rabatt oxå...
-
asså, är det ingen av er som tycker att ni kanske handlar för mycket?
hinner ungarna verkligen använda kläderna? alltså mer än en gång...
jag handlade typ allt förut, så fort det va rea sprang jag till affären, och hade det kommit nå nytt skulle jag så klart ha det också.
jag har slutat med det nu, sen jag insåg att prislappen satt kvar på en massa plagg. eller så var vissa använda en gång..det blir dyra kldäer i slutändan.
jag har inte ens varit in på reorna, för jag behöver ingen. eller, ett par skjortor till killarna, men inget mer.
inge illa menat, men många av er sitter ju i den här tråden dygnet runt och snackar kläder och vad ni ska köpa imorrn.. -
Fru Indosaurie skrev 2008-06-13 09:38:31 följande:
visst har min tjej en del plagg som hon använder bara 1 gång, men det beror snarare på att jag upptäcker att jag inte gillade plagget på något sätt. Jag använder inte alla mina kläder heller och då har jag ändå inget överflöd av kläder, tvärtom.Sen behöver man ju bara tvätta varannan veckahehetvätta varannan vecka
men tyvärr är det nog så att flera har problem med för mycket shoppande! -
men det är egentligen ett dåligt argument att säga att man handlar för att man har råd...Snorky skrev 2008-06-13 17:33:42 följande:jag handlar inte mkt alls på reor om jag ska vara ärlig.. speciellt inte på Lindex för de har oftast bara skit på reorna kan jag tycka. Det kan bli ett o annat basplagg på rea. Pop däremot har ju bra rea och de kläderna betalar ju sig sen när man säljer också... Mina barn har mkt kläder, men de hinner använda det mesta. De växer ju inte så fort nu längre så kläderna används ju minst 1 år. Sen när man handlar på Lindex är det ju oftast inte mkt pengar man lägger ut då kläderna knappt kostar nåt med alla kuponger jämt. O jag säljer det mesta vidare så då får man tillbaka en del också.Oftast handlar det ju om ett intresse. Likväl som att lägga pengar på en dyr bil kan man väl lägga mkt pengar på kläder? jag tror inte många som hobbyshoppar kläder anser det nödvändigt utan gör det av andra orsaker, så att sätta det i förhållande till behov är kanske lite fel. Alla prioriterar sina pengar som de vill... sen är det ju olika från person till person vad de själva får ut störst njutning av... dyrt boende, en utomlandsresa, nyare bil, mycket kläder, ut och äta dyrt, ut och festa, eller nya möbler? Vi gör olika val... men det är mer acceptabelt att åka en nyare bil som kostar flera tusen i månaden än att shoppa åt barnen för samma pengar! Konstigt!!Ärligt talat tycker jag det är SKITJOBBIGT när folk ska hålla på och ifrågasätta ens shopping (även om du inte menade nåt illa med det börjar bli lite tjatigt när man får höra det ganska ofta av omgivningen). Jag shoppar för att vi har de möjligheterna ekonomiskt... men det är helt klart att jag prioriterar bort annat som andra kanske ser som självklart och som är mer accepterat. Men är det inte jag som bestämmer vart mina pengar ska gå till? Då ser jag först och främst till att vi bor bra, äter bra mat, kan göra utflykter o resor med barnen, sparar pengar åt barnen, pensionsparar, vanligt sparande... sen det som blir över kan jag spendera om jag har lust. Däremot vet jag absolut att det finns de som spenderar över sina tillgångar och det ser jag att det är lika sjukt som dig. Aldrig att jag lånar pengar för att shoppa för... vi har huslån och det är det enda förutom lite csn också, som vi för övrigt amorterar rejält på varje månad.
tro vi överkonsumerar oerhört här överhuvudtaget (inte i tråden, utan denna del av världen)
jag skulle egentligen må bättre av att hjälpa aandra, eller ha ett fadderbarn eller liknande.
grejen är att jag träffade en jättegullig tant som bor i mitt hus. hon säljer grejer på loppis, som andra skänkt henne, och får på så sätt in pengar, som dem sen skänder till afrika. det är en organisation i vårt samhälle här. de har nyggt hus därnere, och hjälpt på många sätt. hon sa att vi köper och köper hela tiden, och alrdig kan ta vara på det vi redan har. hon sa att det inte är konstigt att det ser ut osm det gör i vissa delar av världen när vi här inte fattar att VI måste bidra till att deras välfärd blir bättre.
och jag fick mog verkligen en tankeställare. tanten är 83 år, och ägnar jättemycket av sin fritid åt att hjälpa dessa barn i afrika. och hon tjänar inte en krona på det själv.
till sist sa hon " när dina barn är större och du har mer frihet att göra mer, gör då något för någon annan ,och du ska se att du kommer må jättegott inombords". lite rätt har hon .. -
men oj va mycket stavfel...