• Snorky

För alla oss som gillar Lindex. Del 4

Tina83 skrev 2008-06-02 13:29:47 följande:
    jag handkade också igår, och drog kortet, men fick ingen rabatt..
    som sagt så sa kassörskan i Barkarby det... "du behöver inte visa, det går in automatiskt" och på kvittot var det avdraget 25% iaf. Och hon som stod framför mig i kön frågade om det var något erbjudande just nu eftersom hon tyckte det blev billigt, då svarade kassörskan att det hade gått ut ett sms med 25% rabatt på ett köp under helgen. Men det skulle inte förvåna mig om de gör olika... så är det ju jämt med Lindex!! I Barkarby verkar alla clubmedlemmar fått 25% rabatt på ett köp vare sig de visade sms eller inte.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Peak skrev 2008-06-04 10:41:29 följande:
    vart hittar man strumpor i strl 22 ca utan skaft? Hittar inga! Lowe har nå´t par men de är lite tjockare! Tycker det är snyggare med strunpor som inte syns i skorna nu!
    kolla sportbutiker... jag har sett Neos dagiskompisar ha typ nike, puma etc i såna.
    Sen har bla Lindex också, men jag har bara sett tjejiga såna där!
  • Snorky
    lugnåsbo skrev 2008-06-05 18:46:17 följande:
    Okej här i stan försökte jag handla på lindexkupongen idag (har gjort det förut)men dom sa att dom inte tar emot såna längre för tydligen är det någon som hackat sig in o släppt den här för tidigt, den skulle inte släppas förrän 19 juni eller nåt sånt..!!!men kassörskan sa att du får väl spara den tills dess, nån mer som råkat ut för det idag?
    men de kan ju inte neka en att handla på den om folk hackar sig in, då får de ju skapa ett säkrare system. Vet de inte att kunden alltid har rätt? det lät lite skumt... det är väl bara att strunta i det och sen låta folk shoppa! Så tills nästa gång får de fixa nåt säkrare!!
    Dessutom ligger ju rabattkoden ute på rabattkod.se, och vad jag kan läsa mig till så är det Lindex själv som gått med på att lägga den på listan och så fort man trycker på den länken så blir ju rabattkod.se sponsrade av Lindex. Låter ju skumt att nån hackat sig in isf!!!
  • Snorky
    pelagonia skrev 2008-06-06 17:09:37 följande:
    Har ni solkyddsdress till era 1.5 åringar ? Hur är den från lindex ?
    vi har från Kappahl... tycker de är snygga och dessutom bra. Jag orkade aldrig vänta på att Lindex´s skulle komma in så jag köpte på kappahl ist.
  • Snorky
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-06-06 21:03:33 följande:
    Är det bara jag som inte har solskyddskläder till mina 14 mån? Jag kör bara t-shirts + shorts + solhatt samt håller oss mest i skuggan och är vi mer i solen så kör vi lite solskyddskräm. De har redan fått lite färg faktiskt men så länge de inte bränner sig så känns det rätt lugnt ändå (duckar!)
    asså vi kör ju också t-shirt och shorts + solhatt hela dagarna... men solskyddskläder har de när de badar!! Det är superpraktiskt tycker jag. Detta är första sommaren vi köpt det (jag har ju en 3-åring också). Men det känns som det kommer bli såna varje sommar framöver! Anledningen att vi köpte är att vi åker till Thailand i november och då tänkte vi att det behövs om inte annat tills dess och då kunde vi lika gärna köpa det nu till sommaren och få användning för de nu också, för de kommer kunna ha samma storlek. Idag har grabbarna badat massor ute i sin pool för det har varit 28 grader i skuggan hela dagen (PUH!!!) och då har solskyddskläderna varit super... vi ställer ändå upp parasollet för poolen så det blir skugga, men skuggan är inte alltid tillräcklig har jag märkt för strålningen går oftast igenom. Sen tycker jag det är jobbigt att hålla på och smörja... så jag tycker om kläder som döljer större delen av kroppen.
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-06-06 21:11:53 följande:
    Haha Hehe ja har varit lite försiktig med solkrämen med efter alla larmrapporter. Lite OT men nån som har nån bra utan zincoxid eller andra gifter? Jag har Bamse men den var tydligen inge bra suck.
    vi har också bamses, men den börjar ta slut så jag funderar också på vad man ska köpa... inte så lätt. Barn under 3 år ska ju dessutom ha med enbart fysikaliskt filter och då finns det inte mkt att välja på. Jag tror vi får köpa en ny tub bamse iaf... hmm... får undersöka saken.
  • Snorky
    Betty2 skrev 2008-06-06 21:22:43 följande:
    TM igen: Jag kanske blandade ihop det nu, det kanske var en ACO-kräm med faktor 15 som de testade? (Vet att det var en från apoteket i alla fall, och de säljer ju både Bamse o Aco.) Men du får i vilket fall gärna berätta vad som skulle vara dåligt med bamse, eftersom vi oxå använder den.
    bamse gav inte så bra skydd i förhållande till solfaktorn den är angiven med vet jag... men jag kommer inte ihåg exakt hur det var. Men på testfakta.se brukar testerna finnas om du vill veta där. Dock tycker jag många tester är så konstigt utförda... ofta testar de hela olika saker... som typ äpplen o päron. De har ju testat massa olika slags solkrämer tillsammans nu... de borde ju dela upp i fysikaliskt filter, kemiskt filter och de med kombinerat filter...
    Hur som helst har vi varit väldigt nöjda med bamse under de 3 somrarna som vi har använt de... så länge inte barnet bränner sig så tror jag inte det är nån fara. För oss så ger den iaf tillräckligt skydd vad jag har märkt.
  • Snorky
    Kayn skrev 2008-06-06 21:29:30 följande:
    Nä det är inte lätt det här med solskydd men om man ser till nån helhet, eller nåt ; så är väl ändå Bamse en av dom bättre? Tänker på det här med enbart fysikaliskt filter och sen var det väl inte så där busigt mycket som inte var bra för hälsan där heller? Har ju läst ett par tester som sätter Bamse högt men jag har inte kvar länken till nån av dom *dumt* Pasadena - bra val!
    håller med dig... bamse har jag blivit rekomenderad i alla år. Och som sagt, vi har haft den för 3:e sommaren nu och mina barn har aldrig blivit brända. Så för oss har den helt enkelt funkat.
  • Snorky
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-06-06 21:34:53 följande:
    Vi har Bamses 30 men har läst nu att förutom att zinkoxiden är miljöfarlig så kan även en viss form av den ge DNA-skador! De håller på att utreda nu och ev. kan det bli saluförbud. Ok solskyddskläder används mest vid bad alltså, här har pool-badats ett par ggr per dag också men mina har badat nakna! De har dock bara varit i skuggan, jag är tydligen en riktigt dålig mamma haha
    uss då, det lät mindre trevligt... tur att jag är sparsam med insmörjningen!
  • Snorky
    Pasadena skrev 2008-06-06 21:38:16 följande:
    Jag kom på en sak...Tror ni man kan lämna tillbaka solskyddskläderna på lindex trots att man slitit bort lappen? Jag har ju kvittot kvar (köpte dem igår) men trodde det var kört iom att jag slet bort lappen. Men det kanske funkar ändå? Eller är det långsökt...?
    säg att du fick det i present och att lapparna var borttagna. Att du redan köpt ett själv eller nåt!? Man får vara listig! Prova går ju alltid.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 4