• fru vanheden

Downs Mosaic / DS

Hej!
    Det är ju stor skillnad på barn som har ds mosaik precis som det är på alla andra barn...
    Har det någon särskild betydelse på varför du vill veta om ditt barn har just mosaik?
    jag vet när vi fick reda på att vår son hade robertsonsk translokation 21,21 så var jag väldigt intresserad av det och undrade om det hade någon betydelse för hans utveckling och välmående...
    Men inte idag...
    Idag bekommer det mej inte alls utan han utvecklas i sin egen takt och han är sin egen person...Vilken variant han är har
    En person med ds mosaik kan tex också ha mer "drag" av ds, må lite sämre än ett annat barn med standard ds..Skillnaderna kan vara mycket stora vilken "variant" de än må ha..

Men om din barn hade mosaik så borde de inte se det när de tog kromosomprovet då?
    Mvh Mia och lycka till

dsmammor rules
  • fru vanheden

Ja, nu när jag läser din TS så ser jag att jag har missuppfattat ditt inlägg totalt...Ber om ursäkt för det och skyller på värmen.. jag trodde att du var en dsmamma som undrade om inte ditt barn kanske hade mosaik då barnet inte hade så många "drag" av ds Då vill jag istället säga att stå på dej för det som känns bäst för er! Vet ju flera barn som har haft ds men fått svar på det sent i åldrarna så man vet ju aldrig... Hoppas att det ordnar sej för er och att ni kan få något svar snart... //Kram Mia

dsmammor rules
Svar på tråden Downs Mosaic / DS