Inlägg från: abnocto |Visa alla inlägg
  • abnocto

Snoka

Jag "snokar" och kommer fortsätta att göra det, oavsett vad andra anser om det. Jag gör det för att kunna hjälpa och stötta mina barn på rätt sätt. Och barnen får bli hur arga de vill för så länge jag inte kan lita på dem vill jag ha koll.
    Min dotter "dricker aldrig", "röker aldrig" och gör ALLT "rätt". Döm om min förvåning när jag då hittar dagen efter piller, sprit och cigaretter på hennes rum. Då kan jag rikta in samtalen mer åt rätt håll istället för att alltid famla i mörkret. Jag vet ju vad som försigår och vet att när hon säger att jag ljuger, behöver jag inte bli sårad för jag VET ju att det är tonårstrots. Däremot säger jag inte vad jag hittar och dömer henne, utan hoppas att hon förstår vad jag säger och blir en bättre människa. Kan tala om att spriten jag hittade tog jag utan att säga något för den var faktiskt från mitt spritförråd. Sedan jag la en lapp i mitt förråd och skrev att jag räknat flaskor och det enbart är för vuxna. Tror inte hon kommer säga något för hon förstår nog att jag vet, fast hon inte säger något. Man får hoppas att de skäms i tysthet.
    Datorn har jag bara startat någon gång för att ta en snabbkoll att det inte finns lättklädda bilder där. Och därför har jag, tjatmamman, inte behövt rikta in samtal om det.
    Fast vet dom om att du är på deras dator kallar jag det inte att snoka. Då snokar jag mer för de vet ingenting så nu kan ni ju hoppa på mig istället.

• abnocto

Här öppnar den som får posten först brev för att se om det är något spännande, så kanske har vi en annan relation hemma hos oss. Och det blir vi inte arga på varandra för.
    Skulle JAG hitta tjejbilder på andra skulle jag inte reagera då jag håller med om att det kan vara konst, på samma sätt med snygga karlbilder. Jag kollar bara om hon själv deltar på porrbilder för då behövs en diskussion vad de används till, så länge hon är minderårig.
    Ibland undrar jag om man här blandar ihop TS och mig som erkänt mitt "snokande". JAg förstår dock inte alltid vem ni klagar på.
    Jag är dock inte på dotterns rum dagligen utan kanske någon gång i månaden för att se att det ser ut som "vanligt". Inget rotande i lådor och skåp utan bara lätt tittande, men jag vet ju ändå att jag "snokar" med omtanke om dottern.

• abnocto

Nej, där går nog gränsen, skulle nog nämnt det. Är det ett parfymluktande brev så läggs det åt sidan

• abnocto

Jag hade blivit glad om mina föräldrar snokat lite mer i mitt liv så de visste vad som försekom och hade hjälpt mig mer. Det hade aldrig hjälpt med att bara prata för då hade jag inget sagt. Ibland kan det hjälpa om de snokar .....

• abnocto

JAg verkade må bra, därför hade det varit bra om mina föräldrar snokat, för jag mådde innerst inne väldigt dåligt, var bara bra på att dölja det.

• abnocto

Är man 13 år så kan det inte vara barnets ansvar att man mår dåligt, det går jag aldrig på. Då är det definitivt föräldrars ansvar. Men det var inte mig som tråden gällde, det var bara ett försvar att det kan vara bra att snoka ibland.

Svar på tråden Snoka