Du måste logga in för att svara i en tråd.

• melodys

diskar ni diskborstarna i diskmaskinen??

jag bara undrar för det borde väl duga lika bra som att koka dom elr?? nån som brukar göra det??

• Svar på tråden diskar ni diskborstarna i diskmaskinen??
  • morsa06

jodå, det har jag gjort! funkar bara fint!

• glitterkorn

Ja det brukar jag funkar lika bra o koka dom men tycker det smidigt o slänga med den när jag endå maskindiskar lixom

• skorpionen80

Nej, vattnet blir inte mer än 70 grader.

• melodys

ok då slänger jag med dom var lite rädd att strån ska ramla av o fastna liksom...

• Skimra

Nej jag köper ny en gång i månaden istället!

Har ingen diskmaskin.

~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • melodys

nån mer med erfarenhet av detta??

• sallybuse

Nä det brukar jag inte men mina disktrasor brukar jag lägga in ibland.Och dom blir rätt så fina faktist

• Cecese

Vi kör diskborstarna i diskmaskinen vid behov och dom blir som nya.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Mia83

Ja, det gör jag ibland.

Duger diskmaskinen till att göra rent det jag ska äta med, så duger den även till att fräscha till diskborsten.

• skorpionen80
    Mia83 skrev 2008-06-02 13:02:30 följande:
    Ja, det gör jag ibland.Duger diskmaskinen till att göra rent det jag ska äta med, så duger den även till att fräscha till diskborsten.
    Men är det inte mer bakterier på disktrasa/diskborste än en tallrik? En tallrik diskar man ju varje gång, men en trasa använder man till bord, diskbänk mm. Likaså diskborsten.
  • Mia83
    skorpionen80 skrev 2008-06-02 13:05:04 följande:
    Men är det inte mer bakterier på disktrasa/diskborste än en tallrik? En tallrik diskar man ju varje gång, men en trasa använder man till bord, diskbänk mm. Likaså diskborsten.
    Här hemma används diskborsten inte till något annat än att diska kastruller med och eftersom kastrullerna diskas omedelbart efter måltiden ser jag inte var alla läskiga bakterier skulle komma ifrån.
  • skorpionen80
    Mia83 skrev 2008-06-02 13:07:45 följande:
    Här hemma används diskborsten inte till något annat än att diska kastruller med och eftersom kastrullerna diskas omedelbart efter måltiden ser jag inte var alla läskiga bakterier skulle komma ifrån.
    Bakterier bildas när de får stå, så om man bara tvättar diskborsten lite då och då hinner det bildas en del kan jag tänka mig. Men om man slänger in den i diskmaskinen efter varje måltid bör det ju inte hinna samlas på.
  • Mia83
    skorpionen80 skrev 2008-06-02 13:10:32 följande:
    Bakterier bildas när de får stå, så om man bara tvättar diskborsten lite då och då hinner det bildas en del kan jag tänka mig. Men om man slänger in den i diskmaskinen efter varje måltid bör det ju inte hinna samlas på.
    Du bortser alltså ifrån att borsten även automtiskt diskas när jag diskar kastrullen?
  • skorpionen80
    Mia83 skrev 2008-06-02 13:11:13 följande:
    Du bortser alltså ifrån att borsten även automtiskt diskas när jag diskar kastrullen?
    Ja, det stämmer bra. De få gånger jag använder den så fastnar det rejält med matrester i den. Använder den till "fördiska" alltså ta bort fastbränt. Finliret använder jag svampen till. Sorry, tänkte inte att folk diskar allt med borsten =)
  • Mia83
    skorpionen80 skrev 2008-06-02 13:14:06 följande:
    Ja, det stämmer bra. De få gånger jag använder den så fastnar det rejält med matrester i den. Använder den till "fördiska" alltså ta bort fastbränt. Finliret använder jag svampen till. Sorry, tänkte inte att folk diskar allt med borsten =)
    Ok. Det är ju just de gånger då det fastnar en massa i borsten som den åker in i maskinen.
Svar på tråden diskar ni diskborstarna i diskmaskinen??