Inlägg från: skorpionen80 |Visa alla inlägg
  • skorpionen80

diskar ni diskborstarna i diskmaskinen??

Nej, vattnet blir inte mer än 70 grader.

• skorpionen80
    Mia83 skrev 2008-06-02 13:02:30 följande:
    Ja, det gör jag ibland.Duger diskmaskinen till att göra rent det jag ska äta med, så duger den även till att fräscha till diskborsten.
    Men är det inte mer bakterier på disktrasa/diskborste än en tallrik? En tallrik diskar man ju varje gång, men en trasa använder man till bord, diskbänk mm. Likaså diskborsten.
  • skorpionen80
    Mia83 skrev 2008-06-02 13:07:45 följande:
    Här hemma används diskborsten inte till något annat än att diska kastruller med och eftersom kastrullerna diskas omedelbart efter måltiden ser jag inte var alla läskiga bakterier skulle komma ifrån.
    Bakterier bildas när de får stå, så om man bara tvättar diskborsten lite då och då hinner det bildas en del kan jag tänka mig. Men om man slänger in den i diskmaskinen efter varje måltid bör det ju inte hinna samlas på.
  • skorpionen80
    Mia83 skrev 2008-06-02 13:11:13 följande:
    Du bortser alltså ifrån att borsten även automtiskt diskas när jag diskar kastrullen?
    Ja, det stämmer bra. De få gånger jag använder den så fastnar det rejält med matrester i den. Använder den till "fördiska" alltså ta bort fastbränt. Finliret använder jag svampen till. Sorry, tänkte inte att folk diskar allt med borsten =)
Svar på tråden diskar ni diskborstarna i diskmaskinen??