Inlägg från: Mia83 |Visa alla inlägg
  • Mia83

diskar ni diskborstarna i diskmaskinen??

Ja, det gör jag ibland.

Duger diskmaskinen till att göra rent det jag ska äta med, så duger den även till att fräscha till diskborsten.

• Mia83
    skorpionen80 skrev 2008-06-02 13:05:04 följande:
    Men är det inte mer bakterier på disktrasa/diskborste än en tallrik? En tallrik diskar man ju varje gång, men en trasa använder man till bord, diskbänk mm. Likaså diskborsten.
    Här hemma används diskborsten inte till något annat än att diska kastruller med och eftersom kastrullerna diskas omedelbart efter måltiden ser jag inte var alla läskiga bakterier skulle komma ifrån.
  • Mia83
    skorpionen80 skrev 2008-06-02 13:10:32 följande:
    Bakterier bildas när de får stå, så om man bara tvättar diskborsten lite då och då hinner det bildas en del kan jag tänka mig. Men om man slänger in den i diskmaskinen efter varje måltid bör det ju inte hinna samlas på.
    Du bortser alltså ifrån att borsten även automtiskt diskas när jag diskar kastrullen?
  • Mia83
    skorpionen80 skrev 2008-06-02 13:14:06 följande:
    Ja, det stämmer bra. De få gånger jag använder den så fastnar det rejält med matrester i den. Använder den till "fördiska" alltså ta bort fastbränt. Finliret använder jag svampen till. Sorry, tänkte inte att folk diskar allt med borsten =)
    Ok. Det är ju just de gånger då det fastnar en massa i borsten som den åker in i maskinen.
Svar på tråden diskar ni diskborstarna i diskmaskinen??