• Mara

    Får kvinnor ha bar överkropp på ICA?

    Vi vet ju att kvinnor inte får ha bar överkropp på badhus, men hur är det med ICA? Idag när jag var på ICA var där en man med bar överkropp. Får jag gå med bar överkropp på ICA om jag skulle känna för det? Eller har män ensamrätt på att vistas på offentliga platser med bar överkropp?

    Jag bryr mig inte om vem som har bar överkropp på ett badhus, men på ICA ser jag helst att ingen har det.

  • Svar på tråden Får kvinnor ha bar överkropp på ICA?
  • Teskedsmamman

    Kan nog bara hålla med dig....

    Men det hade varit kul och testa


    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Mara
    Teskedsmamman skrev 2008-06-02 22:26:39 följande:
    Kan nog bara hålla med dig....Men det hade varit kul och testa
    Ja! Har du lust att testa och berätta om resultatet? Själv törs jag nog inte.
  • helin

    haha! ja vi får väl testa oss fram och se om det funkar eller inte?!!

  • FruSundahl

    Hehe hade klockan inte varit så mycket kunde jag ringt min styvpappa och frågat om kvinnorna får gå med bar överkropp i hans ica-butik..

    Men nej tror inte det. Den kvinnliga överkroppen är ju "bara" sexuell eller till för amning.
    Medans männen ( i en del fall) går in med håriga bröst, ölkagge, svett som rinner..
    Mmmm mumma


    70% av alla rökare som dör tjatas till döds....
  • Nettis1975

    Det beror ju på vad den ica-butiken tycker. De kan ju anse att man ska vara anständigt klädd. Annars får man väl det.

  • Pansarhamster

    Jag tror varken kvinnor eller män får ha bar överkropp egentligen. Tror, vet dock inte, att det räknas som förargelseväckande beteende för båda könen.

    Tycker det ser jättetöntigt ut med folk som går omkring så mataffärer... Okej om man är vid stranden och ska till en liten glasskiosk, men ICA liksom. Näe.

    Du borde slängt av dig tröjan du också, TS. Reaktionerna hade nog blivit milt sagt annorlunda.

  • Mara
    Nettis1975 skrev 2008-06-02 22:28:31 följande:
    Det beror ju på vad den ica-butiken tycker. De kan ju anse att man ska vara anständigt klädd. Annars får man väl det.
    Men frågan är om en man med bar överkropp är mer anständigt klädd än en kvinna med bar överkropp...
  • lia76

    ICA är det väl inga problem att komma med bar överkropp om man är man.
    De får ju ha bar överkropp på badhus.
    Ska de annars ha bikini eller baddräkt?

    Däremot så vill jag INTE se en bar överkropp på en restaurang oavsett om det är kvinna eller man!
    Men det är ju det orättvisan finns bland männen...
    Att de kan gå med bar överkropp medans vi måste ha en bikiniöverdel.
    Men det säger ju sej själv... Inte går väl en kvinna och visar sina bröst!
    Ett mansbröst anses inte vara lika sexistiskt och så än vad ett mansbröst är.
    Så jag tycker att det är helt OK för män att gå med bar överkropp på ICA.
    Varför skulle de inte få det?!

    Finns ju en j*a massa offentliga platser förutom ICA som de går baröverkroppad på.
    Varför skulle ICA vara ett undantag?


    Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Mara
    Pansarhamster skrev 2008-06-02 22:29:27 följande:
    Du borde slängt av dig tröjan du också, TS. Reaktionerna hade nog blivit milt sagt annorlunda.
    Ja, men jag hade lite bråttom hem. Annars hade jag säkert gjort det
  • anarkokapitalist

    Det borde väl vara upp till ica-handlaren själv att bestämma såna saker. Så är antagligen inte men det borde vara så.

Svar på tråden Får kvinnor ha bar överkropp på ICA?