• Anonym

Gropig hud/celluliter ?

Är smal men sedan jag blev gravid har jag fått såå gropig hud nästan över hela kroppen (mer eller mindre).
    Är det något som lätt kan uppstå när man är gravid eller vad beror det på? Går det bort efter graviditeten?

Gillar det inte...

• Svar på tråden Gropig hud/celluliter ?
  • lia76

Kanske är vätska.
    Trycker du på ett ställe på kroppen och det kvarstår ett vitt märke en liten stund efteråt så är dte vätska och det försvinner efter graviditeten.

Du kan ju även fått celluliter (även smala får det, härsket fett) och det som råder bot på det är träning eftersom blodcirkulationen hjälper till att förbränna fettet

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Anonym

Det är nog vätska..
    Dessa gropar är lika väl på mina smalaste delar som vrister och armar. Men visst, lite träning skulle nog inte skada.
    Tack för ditt svar!

• Anonym (cellulit)

jaaa, jag har också fått det! har haft lite celluliter innan, men nu är det mycket värre. har inte gått upp så mkt i vikt heller, är i v 32 och har ökat 7 kg. men celluliter har jag fått gott om! hoppas verkligen det försvinner sen...

• lia76
    Anonym (cellulit) skrev 2008-06-03 23:43:37 följande:
    jaaa, jag har också fått det! har haft lite celluliter innan, men nu är det mycket värre. har inte gått upp så mkt i vikt heller, är i v 32 och har ökat 7 kg. men celluliter har jag fått gott om! hoppas verkligen det försvinner sen...
    Är det cellulit du har så försvinner d einte i samband med förlossning, utan behöver tränas bort och att man äter bra kost
  • Anonym (tina)
    Svar på #4
    man kaninte träna bort celluliter-det var det dummaste jag hört, vad har du fått det ifrån? Länka isåfall om det e en seriös källa....

tack på förhand!
  • lia76
    Anonym (tina) skrev 2008-06-04 16:32:13 följande:
    Svar på #4man kaninte träna bort celluliter-det var det dummaste jag hört, vad har du fått det ifrån? Länka isåfall om det e en seriös källa....tack på förhand!
    Genom att träna ökar man blodcirkulationen och det hjälper till att råda bot på celluliter.
    Kuren mot celluliterna

bo Ät bra mat.

bo Drick ordentligt med vatten.

bo Sluta med alkohol och tobak.

bo Kör minst fyra konditionspass i veckan.

Så uppstår en cellulit:

ci Dålig träning.

ci Blodförsörjningen till kroppsvävnaderna blir sämre.

ci Fler slaggprodukter samlas, syresättningen blir sämre i vävnaderna och omsättningen i underhudsfettet låg.

ci Underhudsfettet "härsknar" när den bindväv som ska kapsla in underhudsfettet (mellan huden och musklerna) klibbar samman och bildar gropar.

• Anonym (tina)
    Svar på #6
    Jo men visst kan du läsa det på nätet - där kan man hitta allt, det var därför jag frågade om en källhänvisning.
    VEM har skrivit detta?? Hade du en länk??

Visst allt det där "hjälper" till viss del att inte få mer celluliter - men att dom skulle försvinna om man gör ovanstående e bullshit, enligt min mening....
  • Anonym

nej celluliter försvinner inte enligt inlägg nr 6, men det förebygger säkerligen!

TS, jag är själv gravid å har inte haft en cellulit innna! nu är det fullt av dem över benen.. blir så ledsen, men hoppas de kan försvinna efter förlossning...

• Asala

Från den dagen jag blev gravid har jag skrubbat benen och magen varje gång jag duschar. Vet ju inte om det beror på det, men jag fick varken bristningar eller celluliter. Och har fortsatt skrubba även efter sonens födelse, nu är han 15 månader.

• lia76

Läste det på Aftonbladet.
    Men det ska hjälpa om man ökar blodcirkulationen...
    Och ökar blodcirkulationen gör man ju med motion.
    Men däremot har jag inte skrivit att ENBART motion hjälper.
    Utan man får ändra vad man soppar i sej osv...

Svar på tråden Gropig hud/celluliter ?