• Anonym

Gropig hud/celluliter ?

Är smal men sedan jag blev gravid har jag fått såå gropig hud nästan över hela kroppen (mer eller mindre).
    Är det något som lätt kan uppstå när man är gravid eller vad beror det på? Går det bort efter graviditeten?

Gillar det inte...

• Svar på tråden Gropig hud/celluliter ?
  • lia76

"Celluliter tycks samlas i områden med dålig blodcirkulation och när celluliterna väl uppstått
    så försämrar de cirkulationen ännu mer och en ond cirkel har satts igång.
    Allt som bromsar eller påverkar det normala blodomloppet inverkar som en bidragande orsak
    till celluliter."

Jag har iallafall fått höra av min läkare och andra att dålig blodcirkulation bidrar till att man får celluliter.
    Och artikeln i Aftonbladet är ju skriven av de som jobbar med hälsa.
    Står även med i viktklubb att motion är viktigt för att få igång blodcirkulationen och även massage då eller torrskrubbning.
    Vibrationsträning ger också bra resultat.

Men tyvärr så har väl många ändå problem att bli av med celluliterna även fast de tränar och ändrar sin kost...
    Men så är det ju med många.
    Alla är olika och reagerar olika.
    Ta dieter som ex.. en diet passar en person medans samma diet inte passar en annan.

Om du vill ha ett bra uttalane vad forskare säger så ring upp någon och fråga så kommer de med största sannorlikhet säga att dålig blodcirkulation vid det området är största boven till att celluliter uppstår.

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Anonym (tina)
    Svar på #21
    Jag trodde vi pratade om hur man får bort celluliter - inte om att motverka. Vi har nog missuppfattat varandra.
    O
    ch jag har inget behov av att ringa en forsaker utan ville bara ifrågasätta det som ni skrev för jag kan inte riktigt hålla med.
  • lia76

Jag skriver ju HUR man får bort dem inte motverka att de uppstår.
    De uppstår pga att man har DÅLIG blodcirkulation i det området.
    Och det enda som hjälper är att få upp blodcirkulationen på just det stället.
    Tränar man så ökar man blodcirkulationen.
    Massage och torrborstning på det området ökar blodcirkulationen.
    Men man får ju hålla på ett tag innan det visar resultat

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Anonym (tina)
    Svar på #20
    jag kopierar och svarar på dina frågor:

Den utbildningen jag gått finns både som privat och statlig. Man får samma "certifiering" och samma typ av jobb.
    Förstår inte riktigt vad det har att göra med om man bekostat utbildningen själv eller inte om man utbildat sig till något för att få arbete :-/ SVAR; OFTAST FINNS DET EN ANLEDNING TILL VARFÖR MAN FÅR BEKOSTA DEN SJÄLV MEN DÄR ÖVERLÅTER JAG SVARET TILL DIN FANTASI. DU SKRIVER ATT MAN FÅR SAMMA CERTIFIERING, KAN INTE DU HÄNVISA TILL DEN STATLIGA UTBILDNINGEN OCH ÄVEN TILL DEN SOM DU GÅTT - HADE VART INTRESSANT ATT SE/LÄSA SKILLNADEN (MEN KOM IHÅG , DU BEHÖVER INTE ÖVERBEVISA NÅT UTAN JAG E NYFIKEN BARA.

Självklart får du ifrågasätta saker och ting, och du får även tro och tycka precis som du vill. Men om jag inte har några källhänvisningar som "duger" för dig så har jag ju inget att ge dig, eller hur? SVAR;NÄ INTE DIREKT, OM DU SJÄLV SAGT ATT DINA EGNA CELLULITER FÖRSVUNNIT DÅ HADE DET VART EN ANNAN SAK MEN DET NÄMNDER DU INTE,MEN DU BERÄTTAR JU BARA HUR DOM KAN FÖRSVINNA OCH JAG TROR INTE PÅ DET - DET E VAD JAG TROR.

Det spelar ingen roll att jag jobbar med det (tydligen spelar det även roll vilken utbildning jag har exakt heller?),SVAR;JAPP-JAG TYCKER DET SPELAR STOR ROLL VILKEN UTBILDNING DU GÅTT, EFTERSOM DU SÄGER ATT DU E UTBILDAD, JA SÅ DET HAR STOR BETYDELSE.
    eller att jag har haft chefer och lärare som är läkare osv heller.
    Utan det enda du sagt själv att du "tolererar" som källhänvisning är något från typ en professor i kost och motion.
    SVAR;DET ENDA??? DET HAR JAG ALDRIG SKRIVIT, DU HAR TOLKAT DET SÅ. DÄREMOT MÅSTE DET KOMMA FRÅN EN KÄLLA SOM JAG ANSER KAN BESITTA DEN KUNSKAPEN O DET ANSER JAG INTE ATT AFTONBLADET KAN. KOM IHÅG-DET E VAD JAG ANSER, ANDRA KAN TYCKA OLIKA.

Jag har inte detta, så vad ska jag då hänvisa till när det jag har inte duger? Jag har sagt vart mina påståenden kommer ifrån och det duger inte till. Då är det som det är.SVAR,JA PRECIS, JAG KÖPER INTE DINA ARGUMENT, VERKAR VARA SVÅRT FÖR DIG ATT ACCEPTERA.

Men jag tycker det är lite slag under bältet och ifrågasätta en utbildning som jag gått som att jag inte skulle tillfört en speciell kunskap bara för att den varit privat istället för statlig. Men det är ju min åsikt. Det är lätt att sitta och vara "morsk" när man är anonym på nätet.
    SVAR;JAG VÄLJER ATT VARA PRIVAT AV OLIKA ANLEDNINGAR OCH DET TYCKER JAG INTE HAR MED SAKEN ATT GÖRA.
  • Earth Angel

svar 1. Om du är så intresserad av källhänvisningar är det bara att söka på nätet (tips; St. Eriks, Gilda, Privatskolan och Elisabethskolan). Då ser du att både dom statliga och privata ger SHR-certifiering (dom utbildningar som ger jobb); det som behövs för att få arbete som hud -och spaterapeut. Skulle det vara skillnad mellan utbildningar skulle det ju resultera i att bara dom från statliga utbildningarna fick jobb eftersom dom "privata" är skit enligt dig.

svar 2: Jag har inga celluliter och har aldrig haft så har inte haft något behov av att ta bort några själv.

svar 3: Har det inte framkommit än så har jag gått privat ja. Men jag har arbetat på exakt samma ställen som dom som gått den statliga utbildningen i Sverige. Vi får båda samma jobb och lär oss samma saker, så tycker det är orelevant. Eftersom du inte arbetar med detta själv tror jag inte du direkt har så mycket insyn i vad dom olika utbildningarna innebär.

svar 4: Jag sa att det "typ" är såna källhänvisnngar du vill ha. Du tror t ex inte på att jag haft kunder som blivit av med celluliter, att jag inte har tillräckligt med kunskap fast jag arbetat med detta samt gått 1,5 års utbildning, haft lärare som är läkare och chefer som är läkare. Så jag tror inte källhänvisningar duger för dig ärligt talat. Det är inte svårt för mig att acceptera; är det någon som verkar ha svårt att acceptera saker och ting och drar upp saker som är orelevanta så tycker jag snarare att det är du.

svar 5: Jag tror du väljer att vara privat för att du inte vågar stå för dina åsikter och för att du vill kunna våga sitta och vara halvotrevlig på nätet.

Anonym (tina) skrev 2008-06-05 19:19:25 följande:

Svar på #20jag kopierar och svarar på dina frågor:Den utbildningen jag gått finns både som privat och statlig. Man får samma "certifiering" och samma typ av jobb. Förstår inte riktigt vad det har att göra med om man bekostat utbildningen själv eller inte om man utbildat sig till något för att få arbete :-/ SVAR; OFTAST FINNS DET EN ANLEDNING TILL VARFÖR MAN FÅR BEKOSTA DEN SJÄLV MEN DÄR ÖVERLÅTER JAG SVARET TILL DIN FANTASI. DU SKRIVER ATT MAN FÅR SAMMA CERTIFIERING, KAN INTE DU HÄNVISA TILL DEN STATLIGA UTBILDNINGEN OCH ÄVEN TILL DEN SOM DU GÅTT - HADE VART INTRESSANT ATT SE/LÄSA SKILLNADEN (MEN KOM IHÅG , DU BEHÖVER INTE ÖVERBEVISA NÅT UTAN JAG E NYFIKEN BARA.Självklart får du ifrågasätta saker och ting, och du får även tro och tycka precis som du vill. Men om jag inte har några källhänvisningar som "duger" för dig så har jag ju inget att ge dig, eller hur? SVAR;NÄ INTE DIREKT, OM DU SJÄLV SAGT ATT DINA EGNA CELLULITER FÖRSVUNNIT DÅ HADE DET VART EN ANNAN SAK MEN DET NÄMNDER DU INTE,MEN DU BERÄTTAR JU BARA HUR DOM KAN FÖRSVINNA OCH JAG TROR INTE PÅ DET - DET E VAD JAG TROR.Det spelar ingen roll att jag jobbar med det (tydligen spelar det även roll vilken utbildning jag har exakt heller?),SVAR;JAPP-JAG TYCKER DET SPELAR STOR ROLL VILKEN UTBILDNING DU GÅTT, EFTERSOM DU SÄGER ATT DU E UTBILDAD, JA SÅ DET HAR STOR BETYDELSE.eller att jag har haft chefer och lärare som är läkare osv heller. Utan det enda du sagt själv att du "tolererar" som källhänvisning är något från typ en professor i kost och motion. SVAR;DET ENDA??? DET HAR JAG ALDRIG SKRIVIT, DU HAR TOLKAT DET SÅ. DÄREMOT MÅSTE DET KOMMA FRÅN EN KÄLLA SOM JAG ANSER KAN BESITTA DEN KUNSKAPEN O DET ANSER JAG INTE ATT AFTONBLADET KAN. KOM IHÅG-DET E VAD JAG ANSER, ANDRA KAN TYCKA OLIKA.Jag har inte detta, så vad ska jag då hänvisa till när det jag har inte duger? Jag har sagt vart mina påståenden kommer ifrån och det duger inte till. Då är det som det är.SVAR,JA PRECIS, JAG KÖPER INTE DINA ARGUMENT, VERKAR VARA SVÅRT FÖR DIG ATT ACCEPTERA.Men jag tycker det är lite slag under bältet och ifrågasätta en utbildning som jag gått som att jag inte skulle tillfört en speciell kunskap bara för att den varit privat istället för statlig. Men det är ju min åsikt. Det är lätt att sitta och vara "morsk" när man är anonym på nätet. SVAR;JAG VÄLJER ATT VARA PRIVAT AV OLIKA ANLEDNINGAR OCH DET TYCKER JAG INTE HAR MED SAKEN ATT GÖRA.
  • Anonym (tina)
    Svar på #25
    Jag väljer bara att svara på fråga 5 eftersom jag varken har ork eller lust att diskutera detta mer med dig. Jag får känslan av att du har svårt att acceptera att vi tycker olika.
    Men det intressanta är att du tycker att jag är halvotrevliga bara för att jag inte håller med dig. Så bara för att man har olika åsikter så är man halvotrevlig - det var väldigt intressant att du tycker så.

Ha en finfin långhelg.
  • Anonym (Celluliten)

Celluliter är här för att stanna! Sorry tjejer!

• Earth Angel

Ehm, nej har inte direkt med att vi har olika åsikter att göra om du inte redan förstått det.

Har mer att göra med att du säger att en utbildning jag gått på i 1,5 år och arbete inom branschen inte betyder ett skit, för jag kan uppenbarligen ingenting om det jag arbetat med.

Tror att vem som helst hade tyckt att det var lite halvotrevligt att få höra att man inte har den kompetens man har när man pluggat och arbetat.

Anonym (tina) skrev 2008-06-05 19:35:42 följande:

Svar på #25Jag väljer bara att svara på fråga 5 eftersom jag varken har ork eller lust att diskutera detta mer med dig. Jag får känslan av att du har svårt att acceptera att vi tycker olika.Men det intressanta är att du tycker att jag är halvotrevliga bara för att jag inte håller med dig. Så bara för att man har olika åsikter så är man halvotrevlig - det var väldigt intressant att du tycker så.Ha en finfin långhelg.
  • Anonym (tina)
    Svar på #28
    Ehm, nej har inte direkt med att vi har olika åsikter att göra om du inte redan förstått det. SVAR, OK DÅ TYCKER VI OLIKA HÄR DÅ FÖR JAG TYCKER PRECIS ATT DET HANDLAR OM DET.

Har mer att göra med att du säger att en utbildning jag gått på i 1,5 år och arbete inom branschen inte betyder ett skit, för jag kan uppenbarligen ingenting om det jag arbetat med. SVAR; HAR JAG SAGT; ATT DU INTE KAN NÅT SOM DU ARBETAR MED??? IGEN SÅ TOLKAR DU DET PÅ DITT SÄTT - KAN INTE SE NÅNSSTANS I TEXTEN ATT JAG SKRIVIT SÅ. DÄREMOT SÅ TROR JAG FORTFARANDE INTE PÅ DIN TEORI DU FÅTT LÄRA DIG OM ATT FÅ CELLULIER ATT FÖRSVINNA.

Tror att vem som helst hade tyckt att det var lite halvotrevligt att få höra att man inte har den kompetens man har när man pluggat och arbetat. SVAR;DU TROR ATT VEM SOM HELST HADE TYCKT DET?? ÄR DET VIKTIGT FÖR DIG - VAD ALLA ANDRA TYCKER?? O BARA FÖR ATTT DOM TYCKER SÅ BETYDER DET DÅ ATT DET ÄR SÅ???

Nu tänker jag inte svara mera på dina inlägg.
    Tack för mig.
  • Earth Angel

Varför ens ifrågasätta min utbildning och påstå att jag skulle vara mindre kunnig för att jag gått privat utbildning istället för statlig då? Det är det jag reagerar på för jag tycker det är orelevant, och jag tror att du gör det bara för att du inte kan ta en vanlig diskussion utan att gå på mer "personliga" angrepp. Du vill helt enkelt "bevisa" att jag minsann inte kan någonting om celluliter och hur man ev. tar bort dom. Detta visar sig också på det sättet du skriver och också att du "ger upp" diskussionen.

Jag tar inte åt mig, men det är tråkigt när folk inte vågar stå för sina åsikter utan sitter och gömmer sig på nätet enligt mig och därför vågar sitta och spy galla över andra människor. Fegt om inte annat.

Anonym (tina) skrev 2008-06-05 19:44:23 följande:

Svar på #28Ehm, nej har inte direkt med att vi har olika åsikter att göra om du inte redan förstått det. SVAR, OK DÅ TYCKER VI OLIKA HÄR DÅ FÖR JAG TYCKER PRECIS ATT DET HANDLAR OM DET.Har mer att göra med att du säger att en utbildning jag gått på i 1,5 år och arbete inom branschen inte betyder ett skit, för jag kan uppenbarligen ingenting om det jag arbetat med. SVAR; HAR JAG SAGT; ATT DU INTE KAN NÅT SOM DU ARBETAR MED??? IGEN SÅ TOLKAR DU DET PÅ DITT SÄTT - KAN INTE SE NÅNSSTANS I TEXTEN ATT JAG SKRIVIT SÅ. DÄREMOT SÅ TROR JAG FORTFARANDE INTE PÅ DIN TEORI DU FÅTT LÄRA DIG OM ATT FÅ CELLULIER ATT FÖRSVINNA.Tror att vem som helst hade tyckt att det var lite halvotrevligt att få höra att man inte har den kompetens man har när man pluggat och arbetat. SVAR;DU TROR ATT VEM SOM HELST HADE TYCKT DET?? ÄR DET VIKTIGT FÖR DIG - VAD ALLA ANDRA TYCKER?? O BARA FÖR ATTT DOM TYCKER SÅ BETYDER DET DÅ ATT DET ÄR SÅ??? Nu tänker jag inte svara mera på dina inlägg.Tack för mig.
  • Anonym (Anonym)

Det går att träna bort celluliter!

Svar på tråden Gropig hud/celluliter ?