• Birka Blårök

    Råd inför val av gravsten.

    Vi ska välja gravsten till våran Molly och jag har ingen aning om vad man brukar skriva på en gravsten till barn eller hur den ska se ut mer än att jag inte vill att den ska vara så stor.
    Vad har ni skrivit på era änglabarn gravstenar och hur ser dom ut?

  • Svar på tråden Råd inför val av gravsten.
  • sommarblomma

    jag ska skriva " här vilar en prinsessa"...håller själv nu på leta gravsten till min lilla ängel Emma

  • sommarblomma

    ja hon är ju våran lilla prinsessa! men hur gravstenen ska se ut vet jag inte riktigt än! nu när man kan desagina sin egen är du ju ännu svårare!

  • sommarblomma

    så hänger gärna här och hör vad andra har att säga!

  • Birka Blårök

    Designa en egen? låter intressant men lite dyrt. Jag trodde inte gravstenar var så dyra men man vill ju verkligen ha en fin som man är nöjd med.

  • sommarblomma

    Finns både billiga och jätte dyra!
    beror ju på vad man vill ha på,hur den ska se ut och allt sånt!

    Ja,jag tror att ifall man designar sin egen kostar det säkert ett par tusenlappar extra säkert..men är inte säker! men kanske beror också på hur desaginat man vill ha!

  • sommarblomma

    Har du några ideer hur du skulle vilja ha det?!

  • Mijjo

    Titta gärna i mitt galleri på vår sten som vi gjorde till vår Emily.

    Men på alla stenhuggerier finns en "stenskrot" där kan man fynda jättefina stenar för nån hundring och få graverade för några hundra.

  • Elwiras mamma

    Titta gärna på mina bilder, där finns vår Elwiras sten..det är iof ingen "vanlig" gravsten, utan en natursten...hon är begraven i en del av kyrkogården där de bevarat naturen, bland blåbärsris och tallar och buskar, sen är gångarna gräsklädda...för oss var det viktigt att ha en symbol på stenen som låg oss varmt om hjärtat, och tummen figuren har varit en viktig figur, både på kläder och hon fick ju en mjukistummen av sin storebror...och fjärilarna symboliserar någonstans en frihet och busighet.....Varmaste kramarna änglamamman Susanne

  • tidgod

    Något väldigt vacker som några vänner gjorde, de gravera de in en vacker text och en liten ängel och en ros i 3D i ett kristall block ca 10x15cm sedan lämnade de
    blocket till en smed som fattade in det till ett kors med en ros
    otroligt fint blev det.det gör i vanliga fall foton i kristaller
    tror att detta var en special beställning men tror att det blev
    billigare än en vanlig sten om inte Mycket finare.
    www.3dkristall.se

Svar på tråden Råd inför val av gravsten.