Inlägg från: Corpset |Visa alla inlägg
  • Corpset

Bugaboo tråden nr 14

Glö. jag börjar tröttna på gul sommarsuflett och gult paraply, men vad ska man ha istället? Grön/blå känns för mörkt mot en grå bas.

• Corpset
    Kajsan skrev 2008-06-04 18:08:14 följande:
    Offwhite!
    Men offwhite kommer ju i juli... det betyder tålamod. ;)

Ett tag funderade jag på blå suflett, grön varukorg och vit dyna, a la Jämtlandsflaggan, men då får jag väl stryk. :)
  • Corpset

Nån som har en bugga från 06-07 som har problem med att selspännena glider? Lo lyckas ta sig ur hela tiden, pga att det inet går att spänna ordentligt.

• Corpset

Så det är alltså bara jag som har problem med selen... Nåväl, man vänder sig till den butiken man köpt i, eller hur? Någon som har erfarenhet av reklamation/garanti inom Sverige när det är typ.. 70+ mil bort?

• Corpset
    mamma2003 skrev 2008-06-17 12:55:57 följande:
    Sorry, blev du ignorerad? Jag hänger här mycket och jag har inte hört om någon som har problem med selen. Eller hur menar du? Jag har två spännen som inte är helt kuranta men jag www.kidzshop.se fixade nya selband att sätta på ramen. I så fall finns det ju hopp.
    Selen går inte riktigt att spänna, den glider hela tiden.Väldigt lätt att ta sig ur den när den inte vill sitta helt enkelt. Nu pratar jag om justeringsspännena alltså, inte själva fastsättandet.
  • Corpset
    Micjah skrev 2008-06-17 13:16:26 följande:
    Om jag förstår dig rätt...har vi samma problem!Hemskt irriterande att behöva dra åt remmarna hela tiden..Alla 4 bältena glider (inte den mellan benen, den är nog max utdragen ändå..)så även om jag sätter fast sonen så kan han på nåt konstigt vis ändå alltid snirkla sig ur just för att de glider iväg o blir större... Blir det reklammation tro av ramen elelr hur löser man/dom detta??
    Exakt det problemet! Åtminstone jag känner inte att det är så stor nytta med en sele som inte sitter åt. Även om man justerar den när barnet sitter i så är den ju lös fem minuter senare.

Jag har ringt min butik nu (70 mil bort, i Norrköping) och de vill självklart se vagnen först... Undrar hur vi ska lösa det problemet. Sen drar vagnen iväg åt höger hela tiden, jag har för mig att jag läst om folk som haft det problemet tidigare. Mitt chassi är från Oktober 2006.
  • Corpset

Tummen upp för Bugaboo, so far. Mailade huvudkontoret angående hur jag ska göra när jag flyttat 70 mil från butiken jag köpte vagnen i och de ringde upp mig. :)

• Corpset

Folk som har haft problem med att vagnen drar när man kör den får gärna höra av sig. Också, bara så att ni vet, om selen glider hela tiden, så är det en feature och inte en bugg. :P

• Corpset
    mamma2003 skrev 2008-06-18 20:07:52 följande:
    Eh, vad betyder det där sista?
    Feature = något som är bra, bugg = något som är dåligt/trasigt. Dvs, att selen glider tycker de på min lokala Babyproffsen är "som det ska vara"/som det är, och inte något det är fel på.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14