Inlägg från: Corpset |Visa alla inlägg
  • Corpset

Bugaboo tråden nr 14

Så löjligt.

Gemensamt med alla kopior är iaf att de saknar varukorgen.

• Corpset

Kollade bloggen och såg inga priser på störtbågen/handtaget. Någon som vet? :)

• Corpset

Suck. Jag ångrar att jag köpte vår Bugaboo i en butik i Sverige, för det är fan sämre service där än vad det verkar vara via Babytrader.

Men en sak är säker, Bugaboo själva, de har superbra service och förtjänar rosor. Snabba svar på mail, och anställda som t o m svarar på mail och ringer upp... när de har semester!

• Corpset

En historia om dålig service:
    Runt 15-17 juni tog jag kontakt med Babyproffsen Norrköping angående mitt chassi, som drog snett. Då jag har flyttat och mitt lokala Babyproffsen inte säljer Bugaboo, så blev det krångligt. Närmaste Bugaboo återförsäljaren låg 10-20 mil+ bort. Vi kom överens om att jag skulle åka in till Babyproffsen i stan (2 mil bort) och att de skulle titta på vagnen och vidarebefodra till BP Norrköping. Sagt och gjort, vi åkte in, och de kollade på chassit, samt selen som krånglat. Där fick jag höra att selen skulle vara sån (glida upp hur lätt som helst) och att chassit drar snett, att det är så på dessa vagnar.

Anyway, de vidarebefodrade sina åsikter till BP i Norrköping. Senare blev jag uppringd, jag skulle få byta på chassi och sittdelsbas. De ville bara veta vilken färg, så skulle de lägga en beställning. Det skulle levereras direkt hem till mig, så skulle jag maila och få de gamla delarna upphämtade när de nya kommit fram.

Den 27 juni fick jag ett mail från BP i Norrköping om att chassi var beställt och att det skulle ta ca 14 dagar.

Den 8 juli så tar jag kontakt med BP i Norrköping, och de säger att det säkert kan ta en vecka till. De har inget kollinummer eller något sådant.

15 juli mailar jag Bugaboo direkt och frågar om kollinummer. En väldigt trevlig person, som t o m är på semester, svarar nästan direkt och ber mig höra av mig till BP i Norrköping. Jag svarar att jag redan tagit kontakt med dem och att de inte vet något. Jag får till svar att hon ringt en kollega som kollat upp det, och hon kunde inte se någon beställning på ett chassi, endast en reklamation på en grå bas som gjordes 8/7. Hon bad att jag skulle be Norrköping maila mig och henne en konfirmation på beställningen. (Hon från Bugaboo är fortfarande på semester och ändå är hon så snabb på att svara och maila!)

Jag ringer BP i Norrköping den 17 juli. Jag får prata med en J, som kollar upp mailen. Hon som skött ärendet är nämligen på semester. Hon tycker "Aha, så det var du som skulle ha basen. Finns ingen kund här som skulle ha den, den levererades till oss." Hon kollar igenom mailen och säger att T som är på semester får fixa det där när hon kommer tillbaka från semestern.

Hon säger även att det är jättelång leveranstid på både klädslar och chassin och att det är säkert därför jag inte fått något än. Jag mailar det till hon från Bugaboo som kvickt som attan ringer upp mig och säger att det är 14 dagars leveranstid på chassin, och att de i Norrköping får helt enkelt lägga en ny beställning om hon som skötte den förra är på semester.

Jag ringer BP i Norrköping igen. Jag säger att eftersom det inte verkar finnas nån beställning lagd, så får de lägga en ny. Det börjar bli dags för inskolning snart, och då behöver vi ha en vagn. Jag får till svar att T får sköta det, hon kommer tillbaka från sin semester den 21/7. Jag säger något halvhjärtat om att då tar det ju ännu längre tid att få den, men men...

21 juli ringer jag BP i Norrköping. T är tillbaka från sin semester. De ska undersöka varför inget har kommit och sen skicka den grå basen som (fortfarande!!!) ligger hos dem till mig.

Det är fortfarande två veckors leveranstid på chassit...

Jag önskar att jag beställt ifrån Babytrader. :(

• Corpset

Jag blir mer och mer arg på mig själv över att jag inte beställde ifrån Babytrader. Ni har ju lite krångel, men ni verkar iaf få nya chassin, rätt snabbt dessutom. Babyproffsen i Norrköping har fortfarande inte hört av sig sen i måndags då de skulle maila Bugaboo och höra efter...

• Corpset
    thj skrev 2008-07-23 08:37:58 följande:
    Hur länge har du fått vänta på ditt chassi?Normalt tar det 1-3v..Kram
    Enligt BP beställdes det den 27/6, enligt Bugaboo fanns det inte någon sån beställning alls senast den 15/7 och enligt BP så ska de prata med Bugaboo först innan någon nybeställning skulle vara aktuell. Så, det blir två veckors leveranstid från när de gör nybeställningen, antar jag, vilket blir 6-7 veckors väntetid.
  • Corpset

Idag gjordes äntligen ombeställningen av chassit och jag fick veta att det är ca 20 dagars leveranstid. Det kommer innebära att jag fått vänta SJU veckor på att få ett krånglande chassi utbytt. Om man ska räkna från första kontakten så blir det från mitten av juni till mitten av augusti. Köp ALDRIG någonsin en enda pryl från Babyproffsen i Norrköping.

Nu kommer vi troligtvis få skola in en ettochetthalvtåring på förskolan utan fungerande vagn. Fy faan.

• Corpset

Fru Hennerdal skrev 2008-07-25 07:44:28 följande:

Jag funderar lite på hur det fungerar när man beställer vagnen över nätet vad gäller garanti. Jag är rädd att jag ska sakna ett ställe att kunna lämna in vagnen om det blir något fel på den. Eller kan man välja sig till en återförsäljare trots att vagnen inte kommer från dem?Man sparar ju en del genom att beställa på nätet. Men jag vet inte om jag vågar.
    Kom igen, du vågar. Jag tänkte som du och beställde i butik och för mig är det bara krångel och helvete. Jag köpte t o m från en större kedja, men jag har ändå 100ggr mer krångel än vad de som köpt från Babytrader har. T ex kan jag inte vända mig till andra butiker i den kedjan, då de inte säljer Bugaboo. Känns surt att ha betalat "extra" och ändå få en massa krångel.
  • Corpset

De här arm-muffarna som jag sett på bilder, ingår de i de nya basen, eller köper man dem separat?

• Corpset

jellona0507:
    NEJ! Köp INTE Bugaboo hos Babyproffsen Norrköping. Har väntat i sex veckor på att få mitt chassi reklamerat, otrevlig kontakt och på det hela taget är jag totalt icke-nöjd. Beställ hellre från Babytrader, då får du det billigare och med bättre service.

• Corpset

Jag är fortfarande misstänksam mot alla chassin av den nya modellen som säljs begagnat. Av nån anledning så finns det inte lika många till salu sen Babytrader och andra började kräva in de gamla trasiga...

• Corpset
    Stargirl skrev 2008-08-27 16:26:55 följande:
    Men vad gör det om den åker upp ett par cm? Om barnet har så långa fötter att de hamnar dår så handlar det omm några enskata droppar om ens det på skorna.
    För oss blir det att det blir en pöl eftersom vattnet rinner efter regnskyddet och ner i vagnen. Vid väldigt regniga dagar får man skopa ur...
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14