• Snurre Sprätt

Förbjuden kärlek

Såg på dokumentären "Förbjuden syskonkärlek"

Syskon som träffas i vuxen ålder som börjar känna mer än vanlig syskonkärlek till varandra...eller mor o son som lever tillsammans som fru o man.

Vissa av dessa i dokumentären hade även fått barn tillsammans.

De som lever i de förhållandena tyckte inte att det var något onormalt o de tyckte inte det skulle förbjudas i lagen.

Det var inte incest utan en vanlig kärlek!

Hur ser du på saken?

• Svar på tråden Förbjuden kärlek
  • Lurvenpajsaren

Ska man alltid gå efter vad de som som gör något tycker vara rätt så får vi ett väldigt konstigt samhälle.
    santos deluxe skrev 2008-06-05 14:41:12 följande:

jojo, NI tycker det är sjukt. men antagligen tycker inte dom två syskonen som är kära det.Det finns många svenskar som tycker homosexualitet är äckligt och fortfarande boerde vara olagligt, det gör det inte rätt. Vem är NI att dömma ANDRA
  • santos deluxe

AnnSofie100: Eller om aliens kommer, eller om Hitler vaknar ur sin dvala och kommer till sverige och viftar med Falukorven..

Kan man bli mer paranoid ?

Lurvenpajsaren: det kallas utveckling. Tänk vad många var emot när homosexuella handlingar 1944 avkriminalliserades. Folk hyttade och sa, var är sverige på väg när vi ska låta folk gå efter sina känslor. Vad blir det för konstigt samhälle.

Det skrämmer mig att svenskarna inte kommit längre. Kvinnor kräver samma lön, homosexuella kräver att få gifta sig men samma människor vill bestämma över andras känslor när det gäller två vuxna människor.

Ska vi inte förbjuda kiss-å-bajs-sex. För det är skit äckligt enligt min mening, totalt onödigt och kan vara farligt med bacillera. Folk kan ju DÖ!

• Lurvenpajsaren

Så du tycker att det är utveckling...hmmm...tillåt mig att betvivla det hela.

Jag blir fett orolig av alla här på FL som förespråkar incest och djursex.

Och vet du vad! Jag har rätt att tycka det också!

Goder afton.

• Vinbärssaft
    Lurvenpajsaren skrev 2008-06-05 20:44:48 följande:
    Så du tycker att det är utveckling...hmmm...tillåt mig att betvivla det hela. Jag blir fett orolig av alla här på FL som förespråkar incest och djursex.Och vet du vad! Jag har rätt att tycka det också! Goder afton.
    Håller med dig, du! :)
  • santos deluxe

Förespråkar incest och djursex.

Jag är för att två vuxna människor ska få välja om dom vill leva med varnadra, vare sig dom är man-man, kvinna-kvinna, sykon eller vad det nu kan vara. Dom är vuxna och kan själva välja.

Att utnytja någon är alltid att utnytja någon, vare sig det är djur, döttrar, barn, syskon etc. Men när två vuxna människor själva väljer borde ingen annan försöka bestämma åt dom.

Vad är det som är så konstigt med det ?

• Snurre Sprätt

Vad är det för konstigt med att två syskon vill leva i ett kärleksförhållande?
    Ja det var en bra fråga? Har du något bra svar själv på den?

Jag tycker det är fel om syskon skulle få lov at leva i ett kärleksförhållande...
    De KAN bli gravida o få barn tex...

Du skrev i ett tidigare inlägg om vem som hade rätt att döma vem. Då kan man ju fråga sig vem som ger en vuxen rätt att sätta ett barn till världen som kan få allvarliga skador pga att de är så nära besläktade!

santos deluxe skrev 2008-06-06 09:41:31 följande:
    Förespråkar incest och djursex.Jag är för att två vuxna människor ska få välja om dom vill leva med varnadra, vare sig dom är man-man, kvinna-kvinna, sykon eller vad det nu kan vara. Dom är vuxna och kan själva välja.Att utnytja någon är alltid att utnytja någon, vare sig det är djur, döttrar, barn, syskon etc. Men när två vuxna människor själva väljer borde ingen annan försöka bestämma åt dom.Vad är det som är så konstigt med det ?
  • Lurvenpajsaren

Som sagt...jag blir orolig. Jag tycker du har en konstig syn på kärlek om du anser att allt handlar om att utnyttjas.

Jag tycker heller inte att du kan jämföra homosexualitet med incest, och det tror jag nog majoriteten av flatorna och bögarna håller med om.
    santos deluxe skrev 2008-06-06 09:41:31 följande:

Förespråkar incest och djursex.Jag är för att två vuxna människor ska få välja om dom vill leva med varnadra, vare sig dom är man-man, kvinna-kvinna, sykon eller vad det nu kan vara. Dom är vuxna och kan själva välja.Att utnytja någon är alltid att utnytja någon, vare sig det är djur, döttrar, barn, syskon etc. Men när två vuxna människor själva väljer borde ingen annan försöka bestämma åt dom.Vad är det som är så konstigt med det ?
  • santos deluxe

Lurven: Du misstolkar mig gång på gång. så jag tänker i framtiden addresera andra så kan du läsa vad jag skriver. Men snälla, försök läsa noga och förstå.

Snurre: Jag kan med gott samvete jämnställa homo/hetrosexualitet och incest förhållanden. Det handlar om två vuxna människor som älskar varandra mer än bara vänner. Och jag trir en homosexuell kan förstå motgångarna och det förbjudna i kärleken, att man måste hålla det hemligt osv.

Jag har skrivit det innan och skriver det igen.

Ta bort lagen som gör att t.ex syskon inte får ha ett kärleksförhållande. Sätt istället en lag som säger att det är sraffbart för incest förhållanden att skaffa barn. Jag menar incest förhållanden är väldigt ovanligt, och att dom skaffar barn är också ovanligt.

Att utnytja någon är aldrig okej, vare sig det är ett barn, syskon eller djur. Men när två vuxna personer har känslor för varandra borde inte en lag gå emot dom. Det är fel.

• Snurre Sprätt

Om det inte är fel att två människor har känslor för varandra o inte borde vara lag på det...då ska det vara ok för en förälder att ha ett kärleksförhållande med sitt barn med så länge båda är med på det menar du?

santos deluxe skrev 2008-06-06 10:40:31 följande:
    Lurven: Du misstolkar mig gång på gång. så jag tänker i framtiden addresera andra så kan du läsa vad jag skriver. Men snälla, försök läsa noga och förstå.Snurre: Jag kan med gott samvete jämnställa homo/hetrosexualitet och incest förhållanden. Det handlar om två vuxna människor som älskar varandra mer än bara vänner. Och jag trir en homosexuell kan förstå motgångarna och det förbjudna i kärleken, att man måste hålla det hemligt osv.Jag har skrivit det innan och skriver det igen.Ta bort lagen som gör att t.ex syskon inte får ha ett kärleksförhållande. Sätt istället en lag som säger att det är sraffbart för incest förhållanden att skaffa barn. Jag menar incest förhållanden är väldigt ovanligt, och att dom skaffar barn är också ovanligt.Att utnytja någon är aldrig okej, vare sig det är ett barn, syskon eller djur. Men när två vuxna personer har känslor för varandra borde inte en lag gå emot dom. Det är fel.
Svar på tråden Förbjuden kärlek