Inlägg från: Akilla |Visa alla inlägg
  • Akilla

Amningsinlägg, hur länge??

Hur länge läckeer brösten under tiden man ammar?

Jag är så trött på att behöva använda amningsinlägg, de åker bara omkring i bh:n och är i vägen tycker jag..
    Längtar efter att bara kunna dra på mej en tröja utan att behöva tänka på dethär med läckande tuttar... :)

• Svar på tråden Amningsinlägg, hur länge??
  • Akilla

men läcker de extremt eller bara litegrann? Lite kan man ju stå ut med, min son är bara 6,5 veckor så jag är ju precis i början. Vet inte hur det blir sen..

• Akilla
    Svar på #7
    Jo men precis, det förstår jag ju. Men jag tänkte liksom generellt när man har fått en rutin i sin amning (jag har läst att man får det när barnet blir äldre efter sisådär 6 mån) så trodde jag inte att brösten läckte på samma sätt längre. Mina tuttar beter sig iaf inte nu som de gjorde i början. De spände mer då och läckte mer!

Jaja det lär väl visa sig vad det lider :)
  • Akilla
    Svar på #11
    Jäklar!! Shit vad mycket överskottsmjölk :D Jag läste om en kvinna som sålde sitt överskott till sjukhuset för 17 000. Vet inte exakt hur mycket de betalade per ml men 17 000 hade hon iaf tjänat på sitt överskott. Det kanske skulle vara nåt för dej? :)
  • Akilla
    Svar på #13
    Det är lite med mej som med ditt sista barn verkar det som, jag har iofs läckt en hel del första veckorna men nu verkar det lugna ner sig och läcker bara när det är tätt inpå, dags för amning, och i duschen och när de är överfulla. Kan tänka mej att det blir värre när bebisen går in i tillväxtperiod också.
  • Akilla
    Svar på #13
    Det är lite med mej som med ditt sista barn verkar det som, jag har iofs läckt en hel del första veckorna men nu verkar det lugna ner sig och läcker bara när det är tätt inpå, dags för amning, och i duschen och när de är överfulla. Kan tänka mej att det blir värre när bebisen går in i tillväxtperiod också.
Svar på tråden Amningsinlägg, hur länge??