• yasmino06

När tar ni era niferex,morgon eller kväll?

Undrar när ni tar era niferex, tar ni dom på morgonen eller på kvällen, min BM sa till mig att ta dom precis innan jag skulle gå och lägga mig, men jag sommnar typ på soffan efter att jag lagt barnen och min man får hjälpa mig i säng en stund efter så det blir ingen tablett tagen på kvällen så jag har börjat ta dom på morgonen istället,så hur gör ni?

• Svar på tråden När tar ni era niferex,morgon eller kväll?
  • gt98mbj

Jag tar dom till lunch för då vet jag att jag oftast nte äter något med kalcium i för det slår ut järnet.

yasmino06 skrev 2008-06-07 08:37:43 följande:
    Undrar när ni tar era niferex, tar ni dom på morgonen eller på kvällen, min BM sa till mig att ta dom precis innan jag skulle gå och lägga mig, men jag sommnar typ på soffan efter att jag lagt barnen och min man får hjälpa mig i säng en stund efter så det blir ingen tablett tagen på kvällen så jag har börjat ta dom på morgonen istället,så hur gör ni?
  • Millric

Jag ska ta 2ggr/dag så jag tar dem med ett glas apelsin juice morgon o kväll..

• Tyra och Troys Mamma

Jag tog min innan jag gick och la mig när jag var gravid.
    Funka jätte bra för mig =)

• Glenda Glad

Jag tar när jag går och lägger mig för att undvika krocken med kalcium. Jag vill ha min tallrik med filmjölk på morgonen

* Är i v 13 *
  • lilla sannaw

Tar mina på kvällen men ett glas jos!
    för på morgonen vill jga gärna ha lite te, mjölk eller kaffe!
    då hinner ju kroppen ta upp allt järn under natten när du sover!

• lajjalo

Tar två stycken med lite juice på kvällen.

• jannike85

jag tar faktiskt min på natten, går alltid på toa runt halv fem på morgonen och då tar jag den! Äter frukost rätt sent, runt 10!

• rockbrud82

jag är i vekca 33, ska man ta niferex under hala graviditeten? blev rekommenderad av bm att börja vid första ul. ska jag fortsätta med dom tills bebisen kommer?

• Diamantflickan

Rockbrud82: Kolla järnvärdet noga, du kanske inte behöver Niferex. Om järnvärdet dippar så ska du självklart ta dem. Jag fick börja äta dem i v 28. Då hade jag först försökt få upp värdet med kosten, men det gick inte så bra. Enligt min BM så ska hon ta om järnvärdet i v 35 och om det är bra då så kan jag göra uppehåll med dem tills jag ska börja amma.

Det är nämligen inte bra att ha för högt järnvärde, det har någonting att göra med att moderkakan kan sluta att fungera. Fast det är som tur är mycket ovanligt. Hör med din BM om du är osäker.

Jag tar mina innan jag går och lägger mig.

• IsaCMoJs

Jag tar dem till frukost eftersom jag har annan medicin som tas på kvällen och jag har så dåligt minne och morgonen har blivit bäst!

Äntligen gravid efter 3 år, bebis, stanna!!
Svar på tråden När tar ni era niferex,morgon eller kväll?