• luckyme

När tar ni era niferex,morgon eller kväll?

Var hos min BM idag och mina järnvärden har fortfarande inte gått upp trots att jag ´tar niferex tre ggr per dag och har gjort det i en månad nu. Nä, mitt järnvärde har gått ner istället, så nu ska jag äta järnrik mat och dricka blutsaft så får vi se.

Du ska inte ta niferex i samband med the, kaffe och mjölkprodukter för det tar inte upp järnet, så tänk på det!

• luckyme

Börja att ta på morgon, lunch och kväll samt blutsaft eller järnrik kost så ska det bli bättre. Min BM säger det iaf och jag tappar mitt värde för varje besök.

Nej det är inte bra att ha lågt HB(i längden) men vissa människor har det hela livet utan att vara alltför påverkad.
    Man kan översätta lågt Hb till lågt blodvärde och det innebär att du har för lite röda blodkroppar och det är dom som tar till sig syret du andas in och transporterar runt det i kroppen.

Om du inte får tillräckligt med syre blir du ju trött och orkeslös och därav viktigt att ha tillskottet i form av Niferex och kosten du kan reglera själv som tex spenat, blodpudding, blutsaft osv

Sorry för långt svar!!

Svar på tråden När tar ni era niferex,morgon eller kväll?