Inlägg från: S vali s |Visa alla inlägg
  • S vali s

Va, får han inte sitta i bilstol???

Vår tös vägde drygt 1500gr och var 36cm lång när hon var 5v. och vi lämande neonatalen. Självklart satt hon i ett babyskydd, vi hade en liten stödkudde ( som tillhörde stolen ) samt virade en filt runt omkring henne för att stolen inte skulle vara så "stor"
    Barnläkaren var själv med och såg till att hon satt bekvämt i stolen när vi skulle lämna avd.

Den late får brått när det blir kväll
  • S vali s
    Elpida skrev 2008-06-08 18:22:14 följande:
    SvalisMåste ha sett jättegulligt ut!! Själv tycker jag det ser ursött ut när lillen sitter i babyskyddet och han är 1kg tyngre än er tjej Hur gick det för dej den första tiden hemma, 1500 gr?!! Jag som tyckte det var ursvårt att handskas med lillen och han vägde 2200 gr och var 46 cm när han fick komma hem..
    Det gick alldeles utmärkt för oss, hon var ju jättestor då med tanke på att hon bara vägde 1180gr när hon föddes
    Jag vande mig rätt snabbt vid hennes litenhet, maken däremot var betydligt försiktigare o tyckte att det ibland kändes lite "läbbigt" när hon var så liten
    Som tur var åkte vi hem i oktober så overallen hjälpte till att fylla ut stolen lite, annars hade hon försvunnit
  • S vali s

När det var dags för oss att åka hem begav vi oss till Babyland för att köpa barnskyddet, då visade personalen oss "Babybox" tror jag att det hette - ett barnskydd där babyn låg ner och spändes fast med bälte precis som i babyskyddet och sen spände man fast "boxen" med hjälp av bilbältet.
    Dom fanns bara till uthyrning och var riktigt skabbiga o slitna  Dom hade även ngr såna på neonatalavd. som dom använde ifall barnen behövde flyttas mellan sjukhusen och ambulanstransport inte var nödvändig.
    Både vår barnläkare och sjukgymnasten på neo bedömde att vår dotter kunde åka i ett babyskydd *pust*

Svar på tråden Va, får han inte sitta i bilstol???