Läs gärna första inlägget på sidan 1 i denna tråd. Angående stresshormoner och diverse. Håller med sköterskan "skit i vad läkaren säger". Ibland behöver man rätta sig efter sin egen magkänsla och sålla bland doktorerna. Jag har även stött på ett par riktiga rötägg till läkare, vet hur du känner dig.
Pigan skrev 2008-06-26 10:13:47 följande:
Hej, alla!Har varit härinne och tjuvläst ett bra tag, men nu är det även dags för mig att gå över till ÄD. Efter 5 misslyckade IVF tyckte min läkare att det var dags att gå vidare. Han såg ingen vits med att fortsätta behandlingar på mina skruttägg.Jag är satt på ÄD-kö här i Sverige, men det är så lång väntetid, så under tiden gör vi ett försök utomlands.Var på gyn idag i min hemstad för att proverna som skall skickas till kliniken och läkaren blev jättearg på mig när jag sa att vi skulle göra ett försök utomlands. Han tyckte vi skulle "stänga av" vår infertilitet och leva loppan i 1-2 år innan vi får göra försök i Sverige. Sen sa han att det bara var psykiskt för mig att jag inte blir gravid. Jag skulle "slappna av" och då skulle jag minsann bli gravid bara genom att hoppa i säng med min man!!Hallå!!! Jag har skitägg som aldrig mognar, dålig befruktning, dålig celldelning, har aldrig fått ut befruktade ägg utan ICSI, mina äggreserver håller på att ta slut! Skulle allt detta bli bra för att jag slappnar av??Detta hörde jag för 4 år sedan, men nu efter otaliga behandlingar och utredning på mina ägg??? JAG ÄR ARG!!Sa åt sköterskan vad läkaren hade sagt, och då sa hon "skit i han, kör hårt"! Så nu kör vi! Känns jättespännande, men jag är även rädd och orolig.