• Raspberry81

Vi som gör ÄD ute i Europa del 2

haha förra veckan när inte internet fungerade blev jag förvandlad till en varulv eller nåt. Var inte för själva nätet i sig, vilket man kan vara utan när man inte jobbar, men jag blir tokiiiig när saker inte funkar direkt. Och med hormonerna i kroppen bara satt jag och slog på datorn till slut. Var INTE roligt när min syster tittade förbi oanmäld och jag var som en tornado. Jag hade dragit ut alla sladdar hemma, flyttat möbler och hade mig. Min man satt på en kant i soffan och så fort han sa något skrek jag "men gör det själv då du som är så jävla bra". Var helt svettig och mascaran rann, min syster bara stod och gapade.

Solis65 skrev 2008-06-25 16:24:34 följande:
    förväntan: Jag åkte också jojo i humöret  när jag var nerreglerad. Ilska som kom från ingenstan och tårar som sprutade. Tyvärr misstänker jag att jag har det att vänta. Mamma var bedrövlig en period innan hon började att att medicin.
  • Raspberry81

Solis65 Låter ju bra detdär med mensvärk & illamående. Men tänk på att medicinerna ger mycket biverkningar. Jag skulle föreslå dig att inte testa tidigare, eftersom det kanske ger fel utslag. Vi säger att du testar för tidigt och det visar minus, då blir du självklart jätteledsen. Fast resultatet är ju oftast inte klart förrän dag 14 ungefär. Därför tycker jag du ska vänta. Vilken dag är testdag?

• Raspberry81

Jag tycker det för övrigt var en underlig känsla jag hade med mina ägg. Jag kände verkligen att de satte in 2 ägg, för jag hade som stickningar på 2 ställen i livmodern. Jätteskum känsla och jag gick dum som jag är och pratade med äggen och hoppades att de skulle vilja stanna. Men det kändes såååå bra att ruva på ett sätt och pirrigt. Samtidigt hade jag mörka stunder när jag tänke "det här går aldrig". Men nu ska vi tänka positivt!

Vill även tillägga att jag hade metallsmak i munnen, det är därför jag undrar om jag testade för tidigt när jag fick minus?

• Raspberry81

Välkommen alla nya! Håller inte reda på alla ännu

• Raspberry81

Läs gärna första inlägget på sidan 1 i denna tråd. Angående stresshormoner och diverse. Håller med sköterskan "skit i vad läkaren säger". Ibland behöver man rätta sig efter sin egen magkänsla och sålla bland doktorerna. Jag har även stött på ett par riktiga rötägg till läkare, vet hur du känner dig.

Pigan skrev 2008-06-26 10:13:47 följande:
    Hej, alla!Har varit härinne och tjuvläst ett bra tag, men nu är det även dags för mig att gå över till ÄD. Efter 5 misslyckade IVF tyckte min läkare att det var dags att gå vidare. Han såg ingen vits med att fortsätta behandlingar på mina skruttägg.Jag är satt på ÄD-kö här i Sverige, men det är så lång väntetid, så under tiden gör vi ett försök utomlands.Var på gyn idag i min hemstad för att proverna som skall skickas till kliniken och läkaren blev jättearg på mig när jag sa att vi skulle göra ett försök utomlands. Han tyckte vi skulle "stänga av" vår infertilitet och leva loppan i 1-2 år innan vi får göra försök i Sverige. Sen sa han att det bara var psykiskt för mig att jag inte blir gravid. Jag skulle "slappna av" och då skulle jag minsann bli gravid bara genom att hoppa i säng med min man!!Hallå!!! Jag har skitägg som aldrig mognar, dålig befruktning, dålig celldelning, har aldrig fått ut befruktade ägg utan ICSI, mina äggreserver håller på att ta slut! Skulle allt detta bli bra för att jag slappnar av??Detta hörde jag för 4 år sedan, men nu efter otaliga behandlingar och utredning på mina ägg??? JAG ÄR ARG!!Sa åt sköterskan vad läkaren hade sagt, och då sa hon "skit i han, kör hårt"! Så nu kör vi! Känns jättespännande, men jag är även rädd och orolig.
  • Raspberry81

På måndag ska jag tänka på dig

Jag tjuvtestade på dag 10 (E man galen?) Denna ggn ska jag hålla fingrarna i styr!

Solis65 skrev 2008-06-26 21:31:11 följande:
    Raspberry: Du är så förnuftig. Jag vet ju allt det där igentligen och försöker säga det till mig själv hela tiden. På måndag är det dag 14 om man räknar ET=0 och äggen är tredagars odlade. Så i  en normal cykel hade jag helt klart haft BIM idag eller i morgon.
  • Raspberry81

Fille det är så typiskt att allt strular när det gäller.

Oj vilket opraktiskt hotell när man sedan ruvar. Gå flera trappor upp är nog inte det ideala efter ET. Men hissen ska väl fungera nästa gång!

Känns nästan som ödet att alla vi ska göra ET/FET ungefär samtidigt. Blir nog augusti/september för oss med (men med mig vet man ju aldrig).

Idag tittade min man mig i ögonen och sa (han som tidigare bara velat ha ett barn till): "när det väl tar sig med äggdonationen och vi även har adopterat......kan vi inte skaffa familjehemsbarn då?" Jag kom helt av mig......VAAA! När började du planera för ett halvt fotbollslag. Då säger han "När vi börjat med alla planer har jag fått smak för minst 3 till". Och vi har inte ens lyckats med ETT! Men man måste drömma stort, det är sant. Fast familjehemsbarn är ju inte egna, men det var sättet han la upp det på som var gulligt.

• Raspberry81

Uppdaterar! Nu är det Nuet och förväntan på tur. Pirrigt!

Väntar
    fille: 1 ÄD 23 juni AVA-Peter, tidigare 3st IVF i Danmark
    Raspberry81 2 ÄD Riga Augusti/September
    makima 44år: 1 ÄD i augusti IVI-kliniken Madrid, tidigare IVF i Danmark
    Nuet: 4:e ÄD nu i juni
    förväntan 47 år, 1:a ÄD juli

Ruvare:
    Solis65: 43, Tidigare 3 IVF + 2 FET, 1:a ÄD 16 juni.

Gravida:

Squirl 46 år: gravid genom 1:a ÄD okt-07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08
    Dimmoriskyn: 40 år,ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket

Ayrtons´s sambo´: Gravid efter 2:a försöket i början av mars 2008
    töjet 43år: ET 23/4, första ÄD-försöket
    Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 april

• Raspberry81

Näe blev bara 8mm....Hade väl lyckats med ett par mm till innan fet, men jag var helt slut i kroppen i stort. Att mäta mm har blivit en tävling för mig nästan. Och då är det dags att tagga ner ett tag. Satte mig och grät för 8mm. Min man drog i handbromsen.

Idag var vi på Gröna Lund och åt sockervadd & åkte fritt fall. Magen och hjärnan stannade på toppen för ett tag. Jätteskönt att slippa tänka på barn. Typiskt att våran unge och hennes kompis kom bort bara. Vi kände oss som urdåliga föräldrar. Är det bara vi som tycker eller har folk blivit VÄLDIGT buffliga ute? Vuxna människor bara kör över ungarna. Blev lite ilsk när en gubbe plöjde ner vårt barn.....modersinstinkten tog fart. Fan vilken utskällning han fick! Sedan tittade vi på sommarkrysset, Hammerfall, Sonja Aldén, Arash och Velvet. Dundermysig dag.

Ceciliastockholm skrev 2008-06-28 19:33:23 följande:
    Hej,Ser ut som att augusti/september blir aktiva månader på denna tråd. Tror att jag gör ett nytt försök i mitten av augusti också.Rasberry - har inte varit så aktiv på tråden, men jag trodde att ni skulle göra ett försök nu i juni? Gick det inget bra med din slemhinna? Oavsett vad, vi får satsa på augusti/september istället.Cecilia
  • Raspberry81

Vad bra att ni har det "soft"!

Jo min man kom hem med en herrans massa skor när han hade varit i Riga. Sneakers var tydligen var billiga där

Lycka till på Onsdag! Insättningen går på ett litet kick! I alla fall gjorde min det, den var helt okomplicerad. Man låg kvar med ett gosigt täcke på sig i ca en kvart och sedan kunde man åka hem. Har ni med kamera? Lite kul att ta en bild på äggen tänkte jag.....Man brukar få se de på en dataskärm.

Svar på tråden Vi som gör ÄD ute i Europa del 2