• PerG

Färdig smulpaj?

Nu har det väl ändå gått lite långt. Jag har tyckt våffelmix och pannkaksmix är otroligt meningslösa och onödiga, men nu lanseras färdig smulpaj!?

www.newsdesk.se/pressroom/procordia/pressrelease/view/ekstroems-lanserar-fryst-smulpaj-klar-foer-ugnen-203152

Smulpaj är ju i princip det enklaste du kan göra i bakväg (pinnbröd räknas inte.. ;)

Jag tror att producenterna lanserar dessa hel- och halvfabrikat för att "lura" konsumenterna att tro att det är så krångligt att göra saker själv. Jag trodde en gång i tiden att våfflor gjorde man enklast med mix, tills jag läste ett recept på våfflor och insåg att jag betalade överpris i princip bara för mjöl och bakpulver och ändå gjorde 3/4 av jobbet....

Suck... Undrar om någon annan än industrin kommer kunna laga mat år 2100....

• Svar på tråden Färdig smulpaj?
  • Pormoicheia

Haha
    Har också reagerat på det.

Men jag hittade något ännu värre på den lokala icabutiken.

Färdig, riktig potatismos i vakumförpackning
    AAlltså.
    Att folk inte orkar stå och steka ett större antal pannkakor kan jag väl förstå.
    Men att inte orka koka lite potatis själv...jag vet inte.

• Lotta71

Nää, man kan ju börja undra lite! Känns ju absolut helt onödigt! Att folk KÖPER det!

• Tinsel

Jag skulle köpa smulpajen!

♥ Tim Saxe och Linus Love ♥
  • Pormoicheia

Att blanda ingredienser och skita ner sig är ju halva nöjet.

• PerG

Och att kunna ta åt sig äran helt och hållet när familjen/gästerna tycker det är gott!.. ;)

Pormoicheia skrev 2008-06-08 11:16:09 följande:
    Att blanda ingredienser och skita ner sig är ju halva nöjet.
  • Pormoicheia
    PerG skrev 2008-06-08 11:17:17 följande:
    Och att kunna ta åt sig äran helt och hållet när familjen/gästerna tycker det är gott!.. ;)
    Precis

Ännu bättre är det när barnen varit med och bakat och kladdat.
    Dom ser så himla stolta ut när dom säger att dom har bakat helt själva!
  • Lady Namárië

Åh, jag stod och fnissade åt den där häromdagen i affären. Det är ju sååå krångligt att smula deg över bär om man inte har en sån där påse, liksom.

Pormoicheia skrev 2008-06-08 11:07:37 följande:
    Färdig, riktig potatismos i vakumförpackning
    VA?
    You don't really want to mess with me tonight
  • Pormoicheia
    Svar på #8
    Så reagerade jag också!

Jag som tycker att t.o.m. pulvermos är illa
  • The past is now
    PerG skrev 2008-06-08 11:03:58 följande:
    Nu har det väl ändå gått lite långt. Jag har tyckt våffelmix och pannkaksmix är otroligt meningslösa och onödiga, men nu lanseras färdig smulpaj!?www.newsdesk.se/pressroom/procordia/pressrele...Smulpaj är ju i princip det enklaste du kan göra i bakväg (pinnbröd räknas inte.. ;)Jag tror att producenterna lanserar dessa hel- och halvfabrikat för att "lura" konsumenterna att tro att det är så krångligt att göra saker själv. Jag trodde en gång i tiden att våfflor gjorde man enklast med mix, tills jag läste ett recept på våfflor och insåg att jag betalade överpris i princip bara för mjöl och bakpulver och ändå gjorde 3/4 av jobbet.... Suck... Undrar om någon annan än industrin kommer kunna laga mat år 2100....
    Det liknar USA allt mer. ALT ska vara så färdigt det bara går tydligen. Här ska ingen tid spillas på köket. Barn idag har INGEN aning om hur det kan dofta av nybakta kanelbullar för det är ju färdigt i fryspåsar! HUGALIGEN säger jag bara.

Helt sjukt!
Svar på tråden Färdig smulpaj?