Inlägg från: ludenben |Visa alla inlägg
  • ludenben

Vilket torrfoder till katt?

vi brukar ha royal canin eller hills men denna gången såg jag att maten inte räcker till på måndag så jag fick köpa på ica. Köpte perfect fit sensiteve för käsnliga. Såg att det märket inte innehåller spannmål och det ska visst va bra. Få sen om den är bra för honom. Friskies och whiskas köper jag i allafall inte och bilanx blev han dålig i magen av.

• ludenben

lite ot men den katten (som jag har kommenterat förut) som du har på bilden. Är det din eller är det bara en katt du tyckte så kul ut?? min sambo asgarva åt den med....

• ludenben

hahaha ja det gör den verkligen

Nogula skrev 2008-06-08 12:13:31 följande:
    Det är bara en katt jag tyckte såg kul ut
  • ludenben
    hoppas vår äter annars får han gå hungrig om han ska vara sån funderar på att köpa den där orijen... denna är med kräsen. Inte en enda sorts blötfoder tar han.
    Nogula skrev 2008-06-08 12:14:18 följande:
    Perfect fit var dne senaste vi testade, hon tog inte en bit
  • ludenben

är det saker i orijen som är dåligt för katter??

vackrastarflow skrev 2008-06-08 16:53:18 följande:
    Skulle inte rekommendera Orijen. Den är väldigt okänd och det finns många ingredienser som är lite speciella för att vara ett kattfoder... Så sörj inte för mycket Royal Canin ger ut smakprov så fråga efter det innan du köper. Hills har smakgaranti, om katten inte gillar det får man pengarna tillbaka (får inte ha ätit mer än 10%). Min katt har ätit Royal hittills, men jag ska själv byta till Iams nu. De får du också gratis smakprov av. Iams har få krusiduller och mest köttinnehåll av de jag räknat upp. Jag kan inte så mycket själv om James Wellbeloved men det verkar bra.
  • ludenben

men vad innehåller det som inte är välkänt??

vackrastarflow skrev 2008-06-08 18:49:04 följande:
    vem vet? och det är just anledningen till att jag inte ger det till min katt.
  • ludenben

aha, okej. men kan den ha en negativ verkan på katter med känsliga magar??

vackrastarflow skrev 2008-06-08 18:50:41 följande:
    ...och för att utveckla lite - det finns många läkeörter i Orijen. Människor blir rekommenderade att INTE äta läkeörter varje dag så varför ska man låta katten göra det?nä, min katt ska inte bli ett försöksdjur.
  • ludenben

är iams och eukanuba samma mat/tillverkare?? hoppar nog orijen för vår katt ska inte gå ner mer i vikt...

• ludenben

min katt älskar RC den får fin päls, luktar mindre från lådan och det finns i flera sorter.

Nogula skrev 2008-06-08 19:24:07 följande:
    Jag har en liten tunn katt såOrijen vore kanske inte en så bra idé då.Tack för ditt annars så utförliga svar. Får nog prova RC, det verkar som de flesta katter tycker om det i alla fall
  • ludenben

hur är dom med detta med spannmål i fodret??

vackrastarflow skrev 2008-06-08 19:33:59 följande:
    japp, tror att eukanuba håller på att avvecklas, så jag hade satsat på Iams av de två.
  • ludenben

min jäkel skulle aldrig äta blötmat... kräsen en...

Kantarellen skrev 2008-06-08 19:50:30 följande:
    Jag gillar James Wellbeloved vilket mina katter får. Sneglar även på www.olivers-petfood.se vilket jag tycker ser ut som ett bra torrfoder men inte prövat. Annars vill jag ge så lite torrfoder som möjligt och föredrar att ge blötmat så som Mjau och Bozita.
  • ludenben

nä han äter det inte plus att han blir dålig i magen av det de förra ägarna har nog sabbat hans mage, de gav han godis för människor, smör och all möjlig skit så han har jättekänslig mage...

Kantarellen skrev 2008-06-08 20:10:10 följande:
    Kan vara bra att vänja katten vid att äta lite blötmat ifall katten skulle behöva dietbehandlas vid sjukdom.
Svar på tråden Vilket torrfoder till katt?