Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Busbellan

Vilket torrfoder till katt?

Jag har nu gått igenom hela sortimentet av torrfoder till katten. En sort duger, nämligen Bilanx, en av smakerna. Nu har denna varit slut de senaste gångerna jag varit och handlat.
    Tänkte istället ta en tur till granngården och köpa torrfoder. De jag provat innan till katten har varit köpta i vanlig mataffär.
    Vilket kattfoder rekommenderar ni mig att köpa? Nåt som de flesta katter brukar gilla?
    Vet inte hur många påsar jag gett bort nämligen, för att de inte dög till den kräsna lilla damen.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Svar på tråden Vilket torrfoder till katt?
  • ludenben

vi brukar ha royal canin eller hills men denna gången såg jag att maten inte räcker till på måndag så jag fick köpa på ica. Köpte perfect fit sensiteve för käsnliga. Såg att det märket inte innehåller spannmål och det ska visst va bra. Få sen om den är bra för honom. Friskies och whiskas köper jag i allafall inte och bilanx blev han dålig i magen av.

• Barbabok

Royal Kanin var en favorit hos mina men sen fick persern utslag runt munnen så jag fick byta, nu har jag Hills Science Plan för känslig hy. Funkar bra.

Det är i motvind som drakarna flyger
  • Ezzie

Royal canin har jag också till mina katter.

• ludenben

lite ot men den katten (som jag har kommenterat förut) som du har på bilden. Är det din eller är det bara en katt du tyckte så kul ut?? min sambo asgarva åt den med....

• Busbellan
    ludenben skrev 2008-06-08 11:45:28 följande:
    lite ot men den katten (som jag har kommenterat förut) som du har på bilden. Är det din eller är det bara en katt du tyckte så kul ut?? min sambo asgarva åt den med....
    Det är bara en katt jag tyckte såg kul ut
  • Busbellan
    ludenben skrev 2008-06-08 11:43:39 följande:
    vi brukar ha royal canin eller hills men denna gången såg jag att maten inte räcker till på måndag så jag fick köpa på ica. Köpte perfect fit sensiteve för käsnliga. Såg att det märket inte innehåller spannmål och det ska visst va bra. Få sen om den är bra för honom. Friskies och whiskas köper jag i allafall inte och bilanx blev han dålig i magen av.
    Perfect fit var dne senaste vi testade, hon tog inte en bit
  • ludenben

hahaha ja det gör den verkligen

Nogula skrev 2008-06-08 12:13:31 följande:
    Det är bara en katt jag tyckte såg kul ut
  • Rigmor Mortis

Orijen är minst dåligt av torrfodren
    Iams och Eukanuba är ok. RC och Hills innehåller för lite protein.

• ludenben
    hoppas vår äter annars får han gå hungrig om han ska vara sån funderar på att köpa den där orijen... denna är med kräsen. Inte en enda sorts blötfoder tar han.
    Nogula skrev 2008-06-08 12:14:18 följande:
    Perfect fit var dne senaste vi testade, hon tog inte en bit
Svar på tråden Vilket torrfoder till katt?