Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vilket torrfoder till katt?

Jag har nu gått igenom hela sortimentet av torrfoder till katten. En sort duger, nämligen Bilanx, en av smakerna. Nu har denna varit slut de senaste gångerna jag varit och handlat.
    Tänkte istället ta en tur till granngården och köpa torrfoder. De jag provat innan till katten har varit köpta i vanlig mataffär.
    Vilket kattfoder rekommenderar ni mig att köpa? Nåt som de flesta katter brukar gilla?
    Vet inte hur många påsar jag gett bort nämligen, för att de inte dög till den kräsna lilla damen.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Svar på tråden Vilket torrfoder till katt?
  • Busbellan
    ludenben skrev 2008-06-08 11:45:28 följande:
    lite ot men den katten (som jag har kommenterat förut) som du har på bilden. Är det din eller är det bara en katt du tyckte så kul ut?? min sambo asgarva åt den med....
    Det är bara en katt jag tyckte såg kul ut
  • Busbellan
    ludenben skrev 2008-06-08 11:43:39 följande:
    vi brukar ha royal canin eller hills men denna gången såg jag att maten inte räcker till på måndag så jag fick köpa på ica. Köpte perfect fit sensiteve för käsnliga. Såg att det märket inte innehåller spannmål och det ska visst va bra. Få sen om den är bra för honom. Friskies och whiskas köper jag i allafall inte och bilanx blev han dålig i magen av.
    Perfect fit var dne senaste vi testade, hon tog inte en bit
  • Busbellan
    ludenben skrev 2008-06-08 13:29:20 följande:
    hoppas vår äter annars får han gå hungrig om han ska vara sån funderar på att köpa den där orijen... denna är med kräsen. Inte en enda sorts blötfoder tar han.
    Var säljs Orijen?
  • Busbellan
    EKJ76 skrev 2008-06-08 16:13:07 följande:
    Återförsäljarna finns med på www.orijen.se/sales.htm
    Jaha, då var det inget alternativ, det finns inte i vår lilla håla
    Närmsta inköpsställe är 4 mil bort och så långt åker jag nog inte för att köpa kattmat
  • Busbellan
    vackrastarflow skrev 2008-06-08 16:53:18 följande:
    Skulle inte rekommendera Orijen. Den är väldigt okänd och det finns många ingredienser som är lite speciella för att vara ett kattfoder... Så sörj inte för mycket Royal Canin ger ut smakprov så fråga efter det innan du köper. Hills har smakgaranti, om katten inte gillar det får man pengarna tillbaka (får inte ha ätit mer än 10%). Min katt har ätit Royal hittills, men jag ska själv byta till Iams nu. De får du också gratis smakprov av. Iams har få krusiduller och mest köttinnehåll av de jag räknat upp. Jag kan inte så mycket själv om James Wellbeloved men det verkar bra.
    Är det i butiken som säljer kattmaten som man ber om smakprover?

Nu lät det nästan som det var jag som skulle smaka
  • Busbellan
    LillaFlingan skrev 2008-06-08 19:04:02 följande:
    Måste skriva ett inlägg jag med..Jag tyckte också att Orijen lät som en jättebra grej!!Naturligt och bra.. tror ni våra 5 katter tyckte samma sak?Nopes! De åt men motvilligt.. gick ner i vikt och tyckte inte det var gott...I dagsläget har vi köpt Royal Canin som vi kört med de senaste åren, provat många andra fodersorter med, däribland även vanligt foder från ica exempelvis.. men faller alltid tillbaka på RC. :)katterna älskar RC. =)ts, du kan ju köpa en liten påse av RC som de säger ska räcka en vecka om du bara har en katt.. de har ju rätt många olika sorter beroende på behov..outdoor kan du även ge din innekatt , det är 30% protein och 20% fett i denna sorten. :)är din katt däremot rundlagd så kan indoor vara en bra sort.. :)lycka till i foderdjungeln!:)
    Jag har en liten tunn katt såOrijen vore kanske inte en så bra idé då.
    Tack för ditt annars så utförliga svar. Får nog prova RC, det verkar som de flesta katter tycker om det i alla fall
Svar på tråden Vilket torrfoder till katt?