• Busbellan

Vilket torrfoder till katt?

Jag har nu gått igenom hela sortimentet av torrfoder till katten. En sort duger, nämligen Bilanx, en av smakerna. Nu har denna varit slut de senaste gångerna jag varit och handlat.
    Tänkte istället ta en tur till granngården och köpa torrfoder. De jag provat innan till katten har varit köpta i vanlig mataffär.
    Vilket kattfoder rekommenderar ni mig att köpa? Nåt som de flesta katter brukar gilla?
    Vet inte hur många påsar jag gett bort nämligen, för att de inte dög till den kräsna lilla damen.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Svar på tråden Vilket torrfoder till katt?
  • Busbellan
    ludenben skrev 2008-06-08 13:29:20 följande:
    hoppas vår äter annars får han gå hungrig om han ska vara sån funderar på att köpa den där orijen... denna är med kräsen. Inte en enda sorts blötfoder tar han.
    Var säljs Orijen?
  • LaTjej

Jag kör Royal Canin indoors till mina katter =) de är rätt kräsna men det funkar =)

• Busbellan
    EKJ76 skrev 2008-06-08 16:13:07 följande:
    Återförsäljarna finns med på www.orijen.se/sales.htm
    Jaha, då var det inget alternativ, det finns inte i vår lilla håla
    Närmsta inköpsställe är 4 mil bort och så långt åker jag nog inte för att köpa kattmat
  • vackrastarflow
    Nogula skrev 2008-06-08 16:47:38 följande:
    Jaha, då var det inget alternativ, det finns inte i vår lilla håla Närmsta inköpsställe är 4 mil bort och så långt åker jag nog inte för att köpa kattmat
    Skulle inte rekommendera Orijen. Den är väldigt okänd och det finns många ingredienser som är lite speciella för att vara ett kattfoder... Så sörj inte för mycket

Royal Canin ger ut smakprov så fråga efter det innan du köper. Hills har smakgaranti, om katten inte gillar det får man pengarna tillbaka (får inte ha ätit mer än 10%). Min katt har ätit Royal hittills, men jag ska själv byta till Iams nu. De får du också gratis smakprov av. Iams har få krusiduller och mest köttinnehåll av de jag räknat upp. Jag kan inte så mycket själv om James Wellbeloved men det verkar bra.
  • Busbellan
    vackrastarflow skrev 2008-06-08 16:53:18 följande:
    Skulle inte rekommendera Orijen. Den är väldigt okänd och det finns många ingredienser som är lite speciella för att vara ett kattfoder... Så sörj inte för mycket Royal Canin ger ut smakprov så fråga efter det innan du köper. Hills har smakgaranti, om katten inte gillar det får man pengarna tillbaka (får inte ha ätit mer än 10%). Min katt har ätit Royal hittills, men jag ska själv byta till Iams nu. De får du också gratis smakprov av. Iams har få krusiduller och mest köttinnehåll av de jag räknat upp. Jag kan inte så mycket själv om James Wellbeloved men det verkar bra.
    Är det i butiken som säljer kattmaten som man ber om smakprover?

Nu lät det nästan som det var jag som skulle smaka
  • vackrastarflow
    Nogula skrev 2008-06-08 16:56:32 följande:
    Är det i butiken som säljer kattmaten som man ber om smakprover?Nu lät det nästan som det var jag som skulle smaka
    haha japp, de är väldigt hjälpsamma om man behöver info. dessa går ju som sagt bara att köpa i djuraffärer.
  • ludenben

är det saker i orijen som är dåligt för katter??

vackrastarflow skrev 2008-06-08 16:53:18 följande:
    Skulle inte rekommendera Orijen. Den är väldigt okänd och det finns många ingredienser som är lite speciella för att vara ett kattfoder... Så sörj inte för mycket Royal Canin ger ut smakprov så fråga efter det innan du köper. Hills har smakgaranti, om katten inte gillar det får man pengarna tillbaka (får inte ha ätit mer än 10%). Min katt har ätit Royal hittills, men jag ska själv byta till Iams nu. De får du också gratis smakprov av. Iams har få krusiduller och mest köttinnehåll av de jag räknat upp. Jag kan inte så mycket själv om James Wellbeloved men det verkar bra.
  • vackrastarflow
    ludenben skrev 2008-06-08 18:46:30 följande:
    är det saker i orijen som är dåligt för katter??
    vem vet? och det är just anledningen till att jag inte ger det till min katt.
  • Anna86

Finns det någon sida där det står hur mycket protein osv en katt ska ha?

Svar på tråden Vilket torrfoder till katt?