Havanna82 skrev 2008-06-08 18:56:11 följande:
Här är en som faktiskt förespråkar Orijen! Örterna är i otroligt små doser och självklart är det testat innan det ges ut på marknaden. Jag anser att det är betydligt bättre än Royal Canin, något jag tror går bra enbart pga god marknadsföring. Jag har bara positiva saker att säga om Orijen. Mina kastrater har gått ner i vikt, de har fått bättre pälskvalite, det luktar mindre från lådan, de ger en större mättnadskänsla och därför kan jag ha framme mat hela dagen. (Plus att säcken mat räcker betydligt längre.) Orijen innehåller i särklass mest protein och inget spannmål, något som egentligen inte är naturligt för katter alls.Jag köper Orijen på
www.foderbilen.se och det fungerar väldigt bra!Jag säger att man ger det som fungerar för ens egen katt. Om katten mår bra av RC, så ge det. Mår katten bra av något annat, så ger man det :)
Hmm läkeörter är inte heller naturligt... Hur länge har de testat dessa örter på katter?
Annars håller jag med om valet, vad som är bra och dåligt är upp till katten

Så länge man håller sig borta från matvarubutikernas sortiment (Mjau duger dock).
Jag har en djuraffär på andra sidan gatan. De slutar sälja Orijen nu, det funkar inte alls tydligen.