• Elipse

Fruktdrycker för 4-månaders- bra eller dåligt?

Någon som har testat fruktdryckerna som finns för fyramånaders? Har sett att Semper, Nestlé och Hipp har olika varianter. Även morotsdryck. De innehåller inget tillsatt socker men jag vet inte om det gör att de senare får svårare att äta grönsaker.

Vi ska börja med smakisar nästa vecka och tänkte kanske testa dryck också. Vatten får hon redan.

Mamma till Elise född 080217 - valeriasbabyblogg.blogspot.com
  • Svar på tråden Fruktdrycker för 4-månaders- bra eller dåligt?
  • Elipse

Nä, jag tänker att man brukar säga att man ska börja med grönsaker för om de har smakat på frukt kanske de bara vill ha det sedan.

• Elipse

Jag tänker att vatten och grönsaker +  ersättning och gröt (ammar inte längre) är det bästa om det går. Men sedan går man och snokar i barnmatshyllan och blir såklart nyfiken och vill testa i princip allt. Tänker dock att morotsdrycken kan vara bra. Mycket vitaminer i morötter.

• Elipse

Bra tips!

Blå Flygare skrev 2008-06-08 21:49:03 följande:
    Poängen med babysafterna är att man har något att lura i dem när de är sjuka (magsjuka/hög feber) och man inte får i dem varken vatten eller bröstmjölk/ersättning/välling), inte att ge istället för vatten till maten när de är friska.Sen när de blivit ett år (eller kanske lite tidgare om man har brottom) är de super att ge istället för saft vid kalas, eller frysa egen glass av istället för t.ex. piggelin som är så söt. Här är morotsglassen en klar favorit (Dottern är 2 år)
  • Elipse

Vi har nu testat Sempers morotsdryck utspädd med vatten. Väldigt populär! Spär man inte ut den är den ju nästan som en puré...

Svar på tråden Fruktdrycker för 4-månaders- bra eller dåligt?