• Sandriisch

Anorlunda pojknamn eftersökes :D

Hallåå alla...

Jag och min kille har världens problem att komma på pojknamn verkligen...
    Någon har har förslag på väldigt ovanliga, unika och anorlunga pojknamn??

själv har vi kommit på dessa, men skulle vilja ha fler förslag... :)

Killnamn

Kelian, Thilian, Melvin, Emrik, Anthony, Damian (Däjmian)

Tjejnamn

Kindra Melina

• Svar på tråden Anorlunda pojknamn eftersökes :D
  • GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm

Hesekiel, Metatron, Megatron,Nebukadnessar, Uriel,Shiva

Mildred,Kali,Ragnhild,Kleopatra

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • Fraggelgirl

Vilde är dock ett tjej namn i Norge.

En sak att tänka på är att ovanliga namn inte kommer vara så ovanliga så länge till... Ska man ha ett ovanligt namn när barnen växer upp ska man ta ett gammalt hederligt namn så som Ottar eller Karl eller nått. Och tjejnamn Asta eller Helga.

• Michisen
    Sandriisch skrev 2008-06-08 22:14:16 följande:
    Åhhh yoshi.. det är ju den söta tv-spels draken eller vad det är som supermario har haha.. :P
    Jajjemen! :)
    Betyder dessutom "bättre" eller "bäst" på japanska, så det är ett rätt skoj namn! :D
  • WimsA

Peps
    Otis
    Elde
    Nelson
    Ozzy
    Iggy
    Titus
    Midas
    Silas
    Nilas
    Humle
    Odin

Är man Stor och Stark måste man vara Snäll.
  • zanwer

Hiro är ju ganska så ovanligt, men ett namn som tydligen växt efter tv4-serien "Heroes"! ;)

Annars gillar jag Lexus, Texas, Kingston, Angus eller varför inte Elvin? :D

• Sandriisch

åhhh tack för så mycket svar:) blir massa och kolla igenom :D skriv gärna och kom på fler namn :D

tycker killnamn är så mycket svårare och fassna för än tjejnamn :p

• Michisen
    zanwer skrev 2008-06-08 22:22:02 följande:
    Hiro är ju ganska så ovanligt, men ett namn som tydligen växt efter tv4-serien "Heroes"! ;)Annars gillar jag Lexus, Texas, Kingston, Angus eller varför inte Elvin? :D
    Det finns 10 män som har förnamnet Hiro . Av dessa har 1 namnet Hiro som tilltalsnamn/förstanamn.

Ja, jag är beroende av SCB:s namnsökningsfunktion ifall ni inte redan räknat ut det! :D
  • Sandriisch
    Michisen skrev 2008-06-08 22:24:53 följande:
    Det finns 10 män som har förnamnet Hiro . Av dessa har 1 namnet Hiro som tilltalsnamn/förstanamn.Ja, jag är beroende av SCB:s namnsökningsfunktion ifall ni inte redan räknat ut det! :D
    hahaha.. börja la undra lite vart du kolla upp sådant.. hur många har namnet Melvin och Kilian då :)???
  • vampyria2

Aaragon, jag har bestämmt att min nästa (om det blir en son) ska heta det tycker det är jätte tufft

Svar på tråden Anorlunda pojknamn eftersökes :D