• Sandriisch

Anorlunda pojknamn eftersökes :D

Hallåå alla...

Jag och min kille har världens problem att komma på pojknamn verkligen...
    Någon har har förslag på väldigt ovanliga, unika och anorlunga pojknamn??

själv har vi kommit på dessa, men skulle vilja ha fler förslag... :)

Killnamn

Kelian, Thilian, Melvin, Emrik, Anthony, Damian (Däjmian)

Tjejnamn

Kindra Melina

• Svar på tråden Anorlunda pojknamn eftersökes :D
  • Michisen

Hm, vet inte det jag. Det var ju nån vuxen karl som inte fick heta Bocken, en nyföding som inte fick heta Pripps (och lille Pripps skulle ha tilltalsnamnet Izac), en liten tjej fick inte heta Elvis...

De kan neka alla namn som de tror kan vara till men, kränkande eller förknippas med varumärken.

(Sen att folk heter Nike, Diesel och Puma har inte med saken att göra!) :D

• vampyria2

Min mitten tjej heter Anna-josefin. Jag trode att det var ett vanligt namn, men det har visat sig att det bara finns 2 st som heter så Förvånad

Jag känner en som tog till talsnamnet Bulan, han ändrade det som vuxen och fick igenom det. Vi trode aldrig att han skulle få det men som sagt det gick Förvånad

• dio

Fler namn som jag kan komma på:

Odal
    Det finns 70 män som har förnamnet Odal . Av dessa har 8 namnet Odal som tilltalsnamn/förstanamn.

Frigg
    Det finns 1 man som har förnamnet Frigg.
    Det finns ingen man som har Frigg som tilltalsnamn.

Oden
    Det finns 151 män som har förnamnet Oden . Av dessa har 39 namnet Oden som tilltalsnamn/förstanamn.

• ensam88

Travis eller Milton är fina namn. Får jag en till son nån gång ska han heta något av de

• Sandriisch
    Nattfjärilinnan skrev 2008-06-13 23:32:11 följande:
    Shante tycker jag är super fint men tyvärr kan vi inte ta det för vår väns barn heter så...
    Åhh shante är jätte fint :):)
    Är så svårt, vi är nästan 100 på tjej namn men inte killnamn, min kille tycker eddie, men jag tycker det är för vanligt, och vill ha något mer ovanglit ^^ får la se vad det blir :)
  • lilla sannaw

Har två favoriter..

Edmund och Desmond !
    tycker det är fantastiska namn!

• jijje10

Min morfar hette Odet. Vad jag kan se så finns det ingen i sverige som har det som förnamn nu.

• Creyla

Nenne 71 skrev 2008-06-08 22:34:26 följande:

Finns det verkligen någon som heter Rabarber???
    Jag vet en flicka som heter Lingon...och en som heter smultron. Så Rabarber funkar säkert också.
  • Ulja

Min gammelfarfar hete Vitus i mellan namn, vet inte hur vanligt det är. Ganske inte så häftigt, men ganska ovanligt. Själva funderar vi på Loke, Eddie, Svante, Max eller Sixten om det blir en pojk. Om vi får en tjej ska hon heta Freja eller Saga.

Undra varför en tjej inte fick heta Elvis. Min bror heter det.

• Jyckeberga

Melvin har ju blivit jattevanligt pa sistonde, sa om du vill ha ett unikt och ovanligt namn ar det helt fel...

• Fru annmi

På D,ville du..

Dylan
    David
    Damien
    Danny/Denny
    Didrik
    Dounald
    Douglas

??

• Fru annmi

Anthony & Melinda gillade ja'

• jordgubbsglass

colin, noah, charlie, dylan och milton är mina favoriter!

• trisha

mina favortinamn är

Sefanja
    Jesaja
    Essaias
    Josiah
    Jamil
    Nasir
    Hochea
    Sunny
    Kelly

• Madotter