Inlägg från: sofanda |Visa alla inlägg
  • sofanda

godispåsar utan godis??

Fick lite uppslag inför vårt kalas... såpbubblor, klistermärken, en glassbiljett (barnen fick lösa ut en varsin glass) och kex. Jag brukar lägga i en tandborste också....

Mina barn är mitt allt!
  • sofanda
    Intelligenti pauca skrev 2008-06-09 10:41:56 följande:
    Det där emd tanboeste var bra idé.Vi köpte barntandborste,barntandkräm en gång när vi gav bort gosis.
    JA...man känner sig lite bättre om man ger bort något "nyttigt" oxå  

Föräldrarna tyckte det var en bra grje med...
    Mina barn är mitt allt!
  • sofanda
    Jotti skrev 2008-06-09 10:43:43 följande:
    Sofanda: Vilken förträfflig idé att lägga tandborstar i 'godispåsarna'. Ja, för lite gott kan man väl unna dem när det är kalas men också påvisa hur viktigt det är att borsta efter. Mycket bra idé som jag tänker sno.
    Kul, sno på du!!!!!

Mina barn är mitt allt!
  • sofanda

Om det kommer barn i olika åldrar så skriver jag namn på påsarna och lägger i efter personen, men ändå likvärdiga grejer. Roligast blev det på det kalaset då jag gjorde påsar till alla vuxna också...

Påsarna fick barnen (och de vuxna) efter en skattjakt med kluriga frågor och en karta min make hade knåpat ihop. Alla var indelade i lag och lagens påsar låg på olika ställen.

Det var jättekul, men tog massa tid att förbereda. Är det mörkt kan man göra en reflexbana och utrusta alla med ficklampor (en per lag).

Mina barn är mitt allt!
Svar på tråden godispåsar utan godis??